BTK, son günlerde yaşanan Windows işletim sistemi kesintisiyle ilgili incelemelerini tamamladı. BTK, kesintiye ilişkin sosyal medya hesaplarından yaptığı açıklamada, yaşanan aksaklığın siber saldırı kaynaklı olmadığını belirterek, CrowdStrike ürününü kullanan kurum ve kuruluşlarda meydana geldiği tespit edildiğini açıkladı.
BTK, çözüm önerilerini SİP platformu üzerinden tüm SOME'lere paylaştı. Ülkemizin siber sınırlarını korumak için yerli ve milli ürünlerimizle 7 gün 24 saat aralıksız çalışmaya devam edeceklerini ifade ettiler. BTK ayrıca, CrowdStrike firması tarafından paylaşılan teknik çözüm adımlarını da açıkladı.
Çözüm adımları şu şekilde:
* Windows'u güvenli modda veya Microsoft kurtarma ortamında başlatın.
* C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike dizinine gidin.
* "C-00000291*.sys" ile başlayan dosyayı bulun ve adını değiştirin.
* Bilgisayarı normal şekilde yeniden başlatın.