sağ|küçükresim|upright=1.14|Bugatti Type 35C yarış donanımında küçükresim|Bugatti Type 35B replica gösterge Paneli Bugatti Type 35, Bugatti yarış modellerinin en başarılısıydı. Bugatti Type 13 Brescia'nın daha mimari olanından geliştirilen kemer şeklindeki Bugatti radyatör versiyonu, çeşitli Type 35'lerin arasında bile konuda farklılıklar olmasına rağmen, markanın en çok bilinen versiyonu olacaktı. Type 35, zamanında 1.000'den fazla yarış kazanarak olağanüstü bir başarı elde etti. Önceki iki yılda 351 yarış kazanıp 47 rekor kırdıktan sonra 1926'da Grand Prix Dünya Şampiyonasını kazandı. Type 35'ler zirvedeyken haftada ortalama 14 yarış galibiyeti aldı. Bugatti, Type 35 ile 1925'ten 1929'a kadar beş yıl üst üste Targa Florio kazandı. Type 35 sağ|küçükresim|upright=1.14|Mulhouse Cité de l'Automobile Müzesi'nde Bugatti Type 37 (solda) ve 35 (sağda) arabaları 3 Ağustos 1924'te Lyon Grand Prix'sinde tanıtılan orijinal model, üç supaplı 2.0L (1991cc/121in3) üstten eksantrikli düz sekiz geliştirilmiş motoru kullanılmıştı ve ilk olarak Type 29'da görüldü. Önceki birçok Bugatti modelinde olduğu gibi silindir delik çapı 60mm ve strok 88mm idi. Doksan altı adet örnek araç üretildi. Bu yeni motorun alışılmadık bir rulman yatak sistemli beş ana yatağı vardı. Bu, motorun 6.000dev/dakika'ya ve 90hp (67kW) güce güvenilir şekilde çıkmasına imkan verdi. Önde ve arkada yaprak yaylı katı dingiller kullanılmıştı ve arkada çelik halatlarla çalıştırılan kampanalı frenler vardı. Alaşım jantlar, azaltılmış yaysız ağırlık için, içi boş ön aks kullanılması gibi bu araçtaki yeniliklerden birisiydi. Bugatti'yi marka yapacak Type 35'in diğer bir özelliği ise önceki arabalarında yapıldığı gibi yayları kolayca U-cıvatayla birleştirmek yerine ön akstan geçirmekti. Nadir bir versiyonun silindir deliği (52mm'ye kadar) toplam 1,5 L'lik (1494cc/91in3) silindir hacmine çıkmak için büyütüldü. Yeni Zelanda'da bu arabalardan iki tane vardır. Boyutlar: Uzunluk: 3680mm (144.9in) Genişlik: 1320mm (52in) Dingil mesafesi: 2400mm (94.5in) Tekerlek izi: 1200mm (47.2in) Ağırlık: 750kg (1650lb) Type 35A sağ|küçükresim|upright=1.14|Bugatti Type 35A Grand Prix racer 1925 Type 35'in daha ucuz versiyonu Mayıs 1925'te ortaya çıktı. Fabrikanın "Tip 35A" adı, ünlü bir taklit mücevher üreticisinden sonra ona "Tecla" lakabını takan halk tarafından görmezden gelindi. Tecla'nın motorunda Type 30'daki gibi üç kaymalı yatak, daha küçük subaplar ve endiksiyon bobinli ateşleme kullanıldı. Bunlar bakım gereksinimlerini azaltırken aynı zamanda motorun gücünü de azalttı. Type 35A'lardan yüz otuz dokuzu satıldı. Type 35B Bugatti Type 35, hem teknik hem de rekabetçi açıdan motor yarışları için tasarlandı. 1920'lerde üretilen bu araç hem "yol" hem de "pist" yarışmalarında birçok yarış kazandı. Bugatti Type 35B, dört vitesli mekanik şanzımana sahip ve volümetrik kompresörle donatılmış 2.263cm3 8 silindirli motoru sayesinde 210km/s azami hıza ulaşabiliyordu. Motoru, 65mm x 100mm'lik bir delik ve strok ile 2,3 litreye çıkarıldı.1930 yılına kadar sınırlı sayıda üretildi. Type 35C upright=1.14|sağ|küçükresim|Bugatti Type 35C Grand Prix racer 1926 Type 35C, Ettore Bugatti'nin zorlamalı indüksiyon'u küçümsemesine rağmen Roots supercharger'ı vardı. Tek Zenith karbüratör ile yaklaşık 128hp (95kW) gücündeydi. Type 35Cs, 1928'de Saint-Gaudens'de Fransa Grand Prix'sini ve 1930'da Pau'daki yarışları kazandı. Fabrikada 50 adet örnek araba yapılıp çıktı. Dış bağlantılar Bugatti Club France page Kaynakça 35 Kategori:Le Mans 24 Saat otomobilleri