Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

By the Way

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
By the Way, Amerikalı rock grubu Red Hot Chili Peppers'ın 9 Temmuz 2002'de Warner Bros. Records etiketiyle yayımlanan sekizinci stüdyo albümü. İlk haftasında 286.000'den fazla kopya sattı ve Billboard 200'de iki numaraya yükseldi. Single'lar arasında "", "", "", "Dosed" ve "" yer aldı. Vokalist Anthony Kiedis'in bu arada ele aldığı lirik konu, önceki Red Hot Chili Peppers albümlerinden bir sapma ve Kiedis şarkı sözlerine daha samimi ve yansıtıcı bir yaklaşım getiriyor. Bu arada eleştirmenler tarafından grubun önceki tarzlarından bir ayrılma olarak övüldü ve Chili Peppers'ın verdiği melodik ve bastırılmış duygularla tanındı. Gitarist John Frusciante, albümün melodilerinin çoğunu yazmak, vokal düzenlemeleri, bas çizgileri ve gitar ilerlemelerini desteklemekle tanınıyor, bu nedenle kaydın yönünü önemli ölçüde değiştiriyor: "sıcak, sade gitar çalışması ve doo-wop tarzı vokal armonileri bu sefer kral." Bu arada, grubun oynadığı bilinen punk-funk füzyonunun çok azını içeriyordu. Frusciante, "Bu arada, hayatımın en mutlu zamanlarından biriydi" yazdığını belirtti." Albüm dünya çapında sekiz milyondan fazla kopya satmaya devam etti. Arka plan By the Wayin yazılması ve oluşumu, 2001 baharında Californication'ın dünya turunun doruk noktasından hemen sonra başladı. Californication'da olduğu gibi, yaratılışın çoğu grup üyelerinin evlerinde ve bir kayıt stüdyosu sahnesi gibi diğer uygulama yerlerinde gerçekleşti. Kiedis durumu şöyle hatırladı: "Biraz sihir, biraz müzik, bazı riffler, bazı ritimler, bazı reçeller ve bazı oluklar bulmaya başladık ve ona ekledik ve ondan çıkardık, ittik ve melodiler koyduk." Frusciante ve Kiedis, gitar ilerlemelerini tartışarak ve şarkı sözlerini paylaşarak günlerce işbirliği yapacaklardı. Kiedis için, "By the Way'i yazıyorum ... Californication'dan bambaşka bir deneyimdi. John kendine döndü ve güven doluydu."By the Way'in kayıdından önce Red Hot Chili Peppers, albümü yine Rick Rubin'in üretmesine karar verdi. Rubin, geçmişte gruba kayıt materyallerinde yaratıcı özgürlük vermişti; Bu, albümün benzersiz olması için gerekli olduğunu düşündükleri bir şeydi ve ancak dönüşüyle gerçekleşebilirdi. Yazma ve kompozisyon 2010 tarihli The Red Hot Chili Peppers: An Oral/Visual History kitabına göre Frusciante, albümün sonunda nasıl tamamlandığından çok farklı olmasını amaçlamıştı. Frusciante iki farklı türde şarkıdan oluşan bir albüm istedi: daha "ingilizce" ve melodik olan şarkılar ve punk rock'tan daha fazla etkilenen şarkılar. Frusciante'nin punk ilhamı, diğerlerinin yanı sıra and tarafından müzik dinlemekten geldi. Rick Rubin, son gruplara ve sese aşina değildi ve melodik şarkıların orijinal ve daha heyecan verici olduğunu düşündü ve grubun çoğunlukla melodik malzemeye odaklanmasına neden oldu. Ancak, bu seanslar sırasında punk rock'tan etkilenen bir şarkı kaydedildi, "Body of Water", ancak final kesimini yapmadı ve bunun yerine "" single'ına dahil edildi. Daha melodik esintili şarkıların çoğu, Frusciante'den The Beach Boys ve The Beatles'ı, doo-wop gruplarını ve armonilerini dinlemekten geldi. Frusciante, By the Way'in kaydı sırasında her gün Emerson, Lake & Palmer'ı dinlediğini söyledi. Bu yeni stiller ve Frusciante'nin bu dönemde özellikle üretken olması, grubun daha önceki funk etkisindeki sesine geri dönmesini isteyen basçı 'yı yabancılaştırmaya başladı. Frusciante, grubun funk'ı iyice araştırdığını ve grup için yeni bir şeyler yaratmaya daha çok ilgi duyduğunu hissetti. Kiedis'e göre Flea sesinin duyulmadığını hissediyordu ve gruptan ayrılmayı düşündüğü bir nokta vardı. İsveçli Aftonbladet gazetesine konuşan Frusciante, ve Siouxsie and the Banshees'in ', Kimono My House için Sparks'tan , the Smiths'ten , 'ndan ve 'den gibi albümlerindeki çalışmaları için gibi gitaristleri dinlediğini belirtti. Ayrıca ın 2002 sayısında XTC şarkıcısı/gitaristi 'e albümdeki gitar çalışmalarını etkilediği için kredi verdi. Albümün gitar ve bas topluluğu öncelikle kendisi ve Flea arasındaki işbirlikçi bir çabadan ziyade Frusciante tarafından belirlendi. Bu nedenle, kayıt önceki Chili Peppers'ın albümlerinden farklı bir yön aldı. Frusciante, kayıt boyunca duygusal ve dokunaklı bir ses ortamı yaratmaya çalıştı. Reilly ve McGeoch gibi müzisyenlerin etkilerini çizen Frusciante, bu arada gibi araçları ve çeşitli efekt pedallarını kullanarak dokulu ve çok katmanlı gitar ilerlemelerini kullandı. 2006 Yılında grubun sonraki stüdyo albümü Stadium Arcadiumu tanıtan Flea, By the Way'in kompozisyonuna şöyle yansıdı: "John tüm bu sanat seviyesine gitti. Ama bok bilmediğim gibi elimde hiç koz yoktu, hissettirdi. Kiedis lirik olarak aşktan, kız arkadaşından ve biri aşık olduğunda ifade edilen duygulardan etkilendi. Albüm için yazılan "By the Way", "I Could Die for You", "Dosed", "Warm Tape" ve albüm dışı parçalar "Someone" ve "Body of Water" gibi şarkıların hepsi aşkın birçok tarafına daldı. Uyuşturucu da Kiedis'in yazılarında ayrılmaz bir rol oynadı, çünkü Aralık 2000'den beri ayık kalmıştı. "This Is the Place" ve "Don't Forget Me" gibi izler, narkotiklerle olan yoğun ilişkisini, ona neden oldukları zararlı fiziksel ve duygusal etkileri ve sürekli olarak mevcut nüks tehlikesini dile getirdi (Kiedis'in kronik nüksetmesi gibi) uyuşturucu bağımlılığına). 1988'de aşırı dozda eroinden ölen geç Red Hot Chili Peppers gitaristi Hillel Slovak'a "This Is the Place" de atıfta bulundu ve Slovak'ın cenazesini kaçırdığı sırada nasıl bu kadar sarhoş olduğunu anlattı: "En iyi arkadaşımın öldüğü gün / hayatımı alamadım." bakır temiz." "Venedik Kraliçesi", Kiedis'in uyuşturucu rehabilitasyon terapisti Gloria Scott'a, Kaliforniya'nın Venice Beach'inde bir ev satın aldıktan kısa bir süre sonra ölen bir gazel olarak yazılmıştır. Acı bir kayıp olarak ölümünün yasını tuttu: "Hepimiz ona / Ona onu sevdiğimizi / Venedik'in bir kraliçe aldığını / Şimdiye kadar gördüğüm en iyi şeyi söylemek istiyoruz. By the Way, grubun önceki tarzlarından uzaklaştı ve birkaç funk odaklı şarkı içeriyordu. "Can't Stop" ve başlık parçası, bir zamanlar kısa, rap ayetlerinin ticari marka stilini yeniden gözden geçiren tek şarkılardı. "Throw Away Your Television", hızlı bir şekilde söylenen sözleri olmasa da, ayet ve koro boyunca yoğun distorsiyon kullanımı nedeniyle deneysel kayaya işaret etmesine rağmen, funk odaklı bir bas çizgisi de içeriyordu. Diğer "deneysel" parçalar arasında melodika tabanlı "On Mercury" yer alıyor. Tamamen akustik çalınan tek parça olan "Cabron", kendine özgü Latin etkilerine sahiptir. Frusciante, Cabron'un gitar parçalarının Martin Barre'nin Jethro Tull'un Aqualung albümündeki oyunundan etkilendiğini, Anthony ve Chad'in parçalarının Latin ya da Meksika etkisine katkıda bulunduğunu belirtti. "Tear" ve "Warm Tapet", gitar veya bastan daha çok klavyeye dayanıyordu, ikincisi tamamen enstrümana yazılmıştı. Teknik olarak, bu arada Red Hot Chili Peppers'ın gitar ve vokal dizilerini bozmak ve değiştirmek için çeşitli cihazlar kullandığını gördüm. "Don't Forget Me" duygusal bir atmosfer iletmek için mellotron, wah pedalı ve yankılama tekniklerini kullanırken, Frusciante "Minor Thing" deki sololar için Büyük bir Muff kullanıyor.. Çıktılar Albümden birçok çıkış yayınlandı veya var. "Time" ve 'ın "" in bir kapak versiyonu "By the Way" single'ında yayınlandı. "The Zephyr Song" single'ında "Body of Water", "Out of Range", "Someone" ve "Rivers of Avalon" yayınlandı. Tek "Universally Speaking" albümünde olan "Slowly Deeply", "Californication" I sorgularında çıkarılmış bir parça var. Albüm oturumları sırasında orijinal olarak kaydedilen bir şarkı olan "", daha sonra 2003 yılında yeniden kaydedildi ve B tarafı "Eskimo" ile birlikte bir single olarak piyasaya sürüldü. Ramones'in "Havana Affair" albümünün bir kapak versiyonu da kaydedildi ve daha sonra 2003 yılında da yayınlandı. "Can't Stop" şarkısının single'ı ayrıca şarkının daha yüksek armonilere ve daha net bir bas çizgisine sahip alternatif bir karışımını da içeriyor. 2003 Yılında grup, ' albümü üzerinde çalışmak üzere stüdyoya yeniden girdi. Oturumlar, çoğu yayınlanmamış olan yeni bir albüm için yeterli şarkı üretti. Yayınlanan şarkılardan "Bicycle Song" ve "Runaway" 2006 yılında By the Way'in iTunes release sürümünde bonus parça olarak yayınlandı. Ağustos 2014'te albümün kayıt oturumlarından yayınlanmamış parçalar internete sızdırıldı. Albüm yayınladı şarkıları ve görmekte çok Kiedis tarafından en erken formları ve özelliği doğaçlama şarkı sözleri de var. Sızıntı, "Fortune Faded" in orijinal versiyonuyla birlikte "Goldmine", "Full Water" ve "Rock & Roll" da dahil olmak üzere daha önce hiç duyulmamış üç şarkıyı içeriyordu. Şarkıların birçoğu çalışma başlıkları altında yer almaktadır (yayınlanmadan önce çeşitli röportajlarda da belirtilmiştir): Soul Train ("By the Way"), Coltraine ("Zephyr Song"), I Would Die ("I Could Die For You"), Drone ("This is the Place"), Throw Away ("Throw Away Your Television"), Epic ("Venice Queen") ve New Wave ("Rivers Of Avalon"). Bugüne kadar, enstrümantal bir reçel olduğu varsayılan ve Frusciante'nin albüm öncesi röportajlar sırasında bahsettiği bir şarkı olan "Strumming in D on J" hiç yayınlanmadı. Sanat eseri Tüm resimler, fotoğrafçılık ve sanat yönetmenliği Julian Schnabel ve Red Hot Chili Peppers'a aittir. By the Way'in kapağında yer alan kadın Stella Schnabel, Julian Schnabel'in kızı ve Frusciante'nin o zamanki kız arkadaşı. Sanat eseriyle ilgili olarak Frusciante şunları kaydetti: "Kız arkadaşımın babası albüm sanatını yapmayı teklif etti, bu yüzden ona sekiz şarkıdan oluşan kaba karışımlar gönderdik ve albümün havasını bundan aldı. Eğer beğenmezsek alınmayacağını söyledi, ama yaptıklarını sevdik. Ayrıca bize tüm bekarlar için harika kapaklar verdi. O gerçek bir sanatçı". Albümün kitapçığının birkaç sayfası ve "By the Way" single'ı bir keçi kafasının resimlerini içeriyor. Grubun ıssız bir alanda ve her bir grup üyesinin ayrı ayrı biraz bulanık, siyah beyaz bir fotoğrafı da mevcut. Kitapçıkların sanat eserlerinin çoğunluğu, çim ve bitkilerin, yıldızların ve kire yerleştirilmiş minyatür bir direk gibi görünen ayırt edilemez nesnelerin kopyalarının çeşitli sahneleridir. "The Zephyr Song" ve "Can't Stop" şarkılarının tekli kapakları, biraz farklı açılı olmasına rağmen aynı arka plana sahiptir. By the Way'in sözleri, Kiedis tarafından pembe yazı ile elle yazılmış manzaranın üstüne yerleştirilmiştir. Piyasaya sunmak Albüme son derece güvenen Red Hot Chili Peppers, "Görünmez şekil ve renklerin boyutlarından selamlar. Bu plaktaki müzik alanımızı genişletti ve bizi daha da büyüttü. Dinlediğiniz ve tam olarak nerede ve kim olduğunuz için teşekkür ederiz." Davulcu Chad Smith, By the Way'in "çok dürüst, ham, duygusal bir müzik" olduğunu söyledi. Çok dinamik, zengin ve gür bir albüm. Muhtemelen şimdiye kadar ortaya koyduğumuz en iyi Chili Peppers şarkıları koleksiyonu." Warner Bros. Kayıtlar Albümün 2002'de piyasaya sürülmesinden önceki aylarda yoğun bir şekilde albümün tanıtımını yaptı, özellikle müşterileri yasadışı indirmelerden uzaklaştırmak için çevrimiçi pazarı hedef aldı. Plak şirketi, halk dilinde "A Song a Day" başlıklı bir kampanya yürüttü. 21 Haziran'da başlatılan bu program, albüm çıkana kadar günde bir şarkı sızdırmayı amaçlıyordu. 150'den fazla radyo istasyonu, MTV, VH1 ve iTunes gibi dijital müzik perakendecilerinin yanı sıra cep telefonu şirketleri ile birlikte grubun yeni günlük materyallerinin yayınlanmasına katıldı. AOL, Haziran ayında Chili Peppers'ı "Ayın Sanatçısı" seçti, grubun ücretsiz olarak canlı performanslarını ve röportajlarını yayınladı; ayrıca rekorun ilk single'ı "By the Way"in MP3'ünü doksan dokuz sente sattılar ve hayranlara grubu Kasım ayında Japonya'da görme şansı veren çekiliş biletleri de sattılar. By the Way, 9 Temmuz 2002'de Warner Bros. etiketi altında CD ve lp'de piyasaya sürüldü ve ilk haftasında Amerika Birleşik Devletleri'nde 281.948 kopya ve dünya çapında 1.8 milyon sattı. Sadece birkaç ay sonra 26 Ekim 2002'de altın sertifikasına kavuştu. Albümden beş single çıktı; Bunlardan başlık parçası en başarılıydı ve zirveye ulaştı. İngiltere listelerinde 2 ve Hayır. Billboard rock listelerinde 1. Ancak albüm sattı daha az kopya daha Californication, By the Way yönetilen bir tepe de Yok. Billboard 200'de 2, Kaliforniya'dan bir nokta daha yüksek. Dünya çapında albüm İngiltere, İsviçre, Yeni Zelanda, Avusturya ve İsveç'te bir numaradan, Fransa'da ise iki numaradan giriş yaptı. Mart 2006'da Red Hot Chili Peppers'ın tüm albümleri iTunes Music Store ve diğer çevrimiçi perakendecilerden indirilmeye hazır hale getirildi. Eleştirel Değerlendirme Albüm, melodik, çok katmanlı ve dokulu stilleri nedeniyle By the Way'i öven eleştirmenlerden olumlu tepki aldı. AllMusic'ten Zac Johnson, albümün "sofistike" olduğunu söyledi.... the Peppers, yaşam, evrensel aşk ve (elbette) şehvet için ticari marka enerjilerinden veya tutkularından hiçbirini feda etmediler". Rolling Stone, albümü Beach Boys'un Pet Sounds albümü gibi diğer eserlerle karşılaştırarak "delice melodik" ve "oluk kiri ve yüksek sanat özleminin neredeyse mükemmel dengesi" olarak nitelendirdi. Mojo kaydı alkışladı ve "Chili'nin 1991'deki Blood Sugar Sex Magik'ten bu yana en güçlü albümü" olarak değerlendirdi. 5 albüm vermek5 üzerinden yıldız olan Q, By the Way'i "Fantastik bir kayıt; harikalarla dolu" olarak adlandırdı. PopMatters'tan Kimberly Mack, albümün "...sadece günümüzün Peppers'ının düşünebileceği daha sofistike, gür bir ses sergiliyor" ve "Anthony Kiedis'in sözleri her zamankinden daha kişisel." Frusciante, onun gözünde "dikkate alınması gereken bir müzikal yetenekti ve Red Hot Chili Peppers'ın sesindeki yadsınamaz X faktörüdür." Ancak, övgü bazı eleştirmenler tarafından dengelendi. Blender, By the Way'i Californication'ın ayırt edilemez bir devamı olarak kabul etti ve buna "Californication 2" adını verdi. Ayrıca Chili Peppers'ı tarzlarını değiştirmedikleri ve ses açısından son derece benzer kaldıkları için eleştirdi. The Village Voice'dan Jaime Lowe, Kiedis'in sözlerini "kesinlikle şaşırtıcı" olarak değerlendirdi ve "sanki bir kafiyeli sözlük almış ve keyfi olarak bazı cümleleri bir araya getirmiş gibi" yorumunu yaptı. Gazeteden Robert Christgau da Kiedis'in şarkı yazarlığını eleştirdi ve "Anthony Kiedis'in tamamen olgunlaşması yeterli değil - olgunluk hakkında ilginç bir şey söylemesi gerekiyor" diye yazdı. Entertainment Weekly, By the Way'i iyi incelikli ve mükemmel bir işbirliği yaptığı için övdü, ancak Chili Peppers'ı albümün enerjisini güvenli ve hafif tuttuğu için eleştirdi; "Ne olduğundan çok simgelediği şey için daha büyüleyici" olduğu için. AllMusic, "By the Way" şarkısını "ateşli Hollywood funk, yumuşak armoniler, biraz kızlar hakkında şarkı söyleme [ve] yaz aylarında biraz sokaklarda takılma"yı birleştirmek için değerlendirdi. Rolling Stone, "The Zephyr Song"da "bu grubun saf California güneş ışığını çağırmaya ne kadar yaklaştığını" yorumladı. "Midnight"", çeşitli kaynaklar tarafından büyük beğeni topladı. By the Way'in "Allmusic Track Picks"inden biri olarak seçildi. PopMatters'dan Kimberly Mack, şarkının " hippi dostu şarkı sözleri" içerdiğini ve "batik tişörtler ve AM radyo görüntülerini çağrıştırdığını" düşündü. Mack ayrıca "Venice Queen"ni "bir başyapıt" olarak görüyordu.. . . Frusciante'nin geri vokalleri akıl almaz derecede güzel." 2005 yılında, By the Way, Rock Hard dergisinin Tüm Zamanların En İyi 500 Rock & Metal Albümü kitabında 375. sırada yer aldı. Övgü By the Way'e atfedilen övgülerle ilgili bilgiler AcclaimedMusic.net'ten uyarlanmıştır. Diğer övgüler Tour sağ|küçükresim|upright=1.14|Red Hot Chili Peppers, 23 Ağustos 2003'te Slane Kalesi'nde "By the Way" ile sahne aldı. Flea, albümü bitirmeye karar verdi ve ardından gruptan ayrıldı. Grubu devralmaya çalıştığını düşündüğü Frusciante ile olan anlaşmazlıklar yüzünden hala üzgündü. Smith'e göre, Flea ve Frusciante sonunda farklılıklarını ortaya çıkarmak için birbirleriyle oturma toplantısı yaptılar. Frusciante, Flea'nın nasıl hissettiğini bilmiyordu ve devralmaya da hiç niyeti yoktu. Flea ayrıca, Frusciante ile birlikte Vipassanā meditasyonunu, ikisinin müzikal ilişkilerini onarmasına yardımcı olduğu için de takdir etti. Sorunları çözülmüş olan grup, New York'un Ellis Adası'nda albümü desteklemek için promosyon turunu başlattı. Rock radyo istasyonu K-Rock sponsorluğunda düzenlenen etkinliğe "Pep Rally" adı verildi. Grup, By the Way'den sekiz şarkının yanı sıra Californication ve Blood Sugar Sex Magik'ten parçalar seslendirdi ve 900 yarışma galibi önünde seslendirdi. New York Post, gösteriyi "yılın en iyi konserlerinden biri" ilan etti. Yer, 11 Eylül saldırılarından sonra aşağı Manhattan'ı yeniden canlandırmak için seçildi ve tüm gelirler ilgili yardım kuruluşlarına bağışlandı. Bunun hemen ardından Red Hot Chili Peppers, albümü desteklemek için bir dünya turuna çıktı. Avrupa'dan başlayarak, aralarında Fuji Rock Festivali ve Coachella Valley Müzik ve Sanat Festivali gibi etkinliklerde de çaldılar. Grup sonunda turun Avrupa ayağını Şubat 2003'te tamamladı ve 1 Mayıs'ta Amerika Birleşik Devletleri ayağına başladı. Red Hot Chili Peppers, 3 Haziran 2003'te New York City'deki Madison Square Garden'da biletleri tükenen bir kalabalığa ve eleştirmenlerden coşkulu bir tepkiye sahne oldu. The New York Times'tan Kelefa Sanneh, "Salı gecesi [Red Hot Chili Peppers] iki saatlik olağanüstü bir performans için Madison Square Garden'a geldi.. . . 'Don't Forget Me'de [Flea] akorları tıngırdatırken, Mr. Frusciante bir tür kimyasal reaksiyon gibi fokurdayan ve tıslayan muhteşem bir gitar dizesine katkıda bulundu." ABD ayağı 21 Haziran'da sona erdi; Grup, 23 Ağustos'ta İrlanda'daki Slane Castle'da 80.000'den fazla seyirciye konser vermeden önce küçük bir ara verdi. Konserin sonucu olan Live at Slane Castle, Off the Map'ten sonra Chili Peppers'ın ikinci canlı DVD'si olacaktı. Birkaç Japon ve Avustralya performansının ardından Red Hot Chili Peppers, Londra'daki Hyde Park'ta üç gece planladı. Saatler içinde 240.000'den fazla bilet satıldı ve sırasıyla 19, 20 ve 25 Haziran'daki her gösteriye yaklaşık 80.000 kişi katıldı. Tahmini 17 milyon $ brüt gelir elde ederek tarihin tek bir mekanda en yüksek hasılat yapan konseri oldu. Üç gösterinin başarısı nedeniyle, grup ilk canlı albümleri Red Hot Chili Peppers Live in Hyde Park'ı Amerika Birleşik Devletleri hariç Avrupa, Avustralya, Japonya ve Yeni Zelanda'da yayınladı. Aynı yıl, grup 2004 Demokratik Ulusal Konvansiyonu için oynadı. 2006'da Flea, albümü desteklemek için turneye çıkarken gruptan ayrılmayı bir kez daha düşündüğünü açıkladı ve " By the Way turu boyunca bir şov yapacağım ve sonra gidip yatağımın ucuna oturup boşluğa bakacağım. " Silverlake Müzik Konservatuarı'nda tam zamanlı ders vermeyi planladı, ancak sonunda grupla kalmaya karar verdi. Flea daha sonra "bırakmanın en acı verici yanı ve beni durduran şeyin Anthony'ye söyleme fikri olduğunu" belirtti. Çalma listesi personel AllMusic'ten uyarlanan krediler. Red Hot Chili Peppers Anthony Kiedis- lider vokal John Frusciante- gitar, geri vokal, piyano, klavye, modüler sentezleyici, Mellotron, "On Mercury"de melodika, "Don't Forget Me"de ek bas Pire- bas, gitar, "Tear" konulu trompet Çad Smith- davul, perküsyon, tef Prodüksiyon Lindsay Chase – üretim koordinasyonu David Campbell- dize düzenlemesi Suzie Katayama - müteahhit ve çello Joel Derouin - konser şefi Evan Wilson - viyola Larry Corbett - çello Charlie Bisharat, Gerry Hilera, Peter Kent - keman Matt Funes - viyola Ryan Hewitt- mühendis Marc Mann- aranjör Ethan Mates- kayıt mühendisi Vlado Meller- ustalaşmak Rick Rubin– üretim ve mühendislik Jim Scott– mix mühendisi, kayıt mühendisi Jason Wormer- kayıt mühendisi Tasarım Julian Schnabel- sanat yönetmenliği Kırmızı Acı Biber- Sanat Yönetimi Grafikler Weekly charts Year-end charts {| class="wikitable sortable plainrowheaders" style="text-align:center;" {| class="wikitable sortable plainrowheaders" style="text-align:center;" Decade-end charts Kaynakça Kategori:Warner Bros. Records albümleri Kategori:Red Hot Chili Peppers albümleri Kategori:Yapımcısı Rick Rubin olan albümler Kategori:2002 albümleri Kategori:KB1 İsveççe kaynakları (sv) Kategori:KB1 İspanyolca kaynakları (es) Kategori:KB1 Korece kaynakları (ko) Kategori:KB1 Lehçe kaynakları (pl) Kategori:KB1 Felemenkçe kaynakları (nl) Kategori:KB1 Japonca kaynakları (ja) Kategori:KB1 İtalyanca kaynakları (it) Kategori:KB1 Macarca kaynakları (hu) Kategori:KB1 Almanca kaynakları (de) Kategori:KB1 Fransızca kaynakları (fr) Kategori:KB1 Fince kaynakları (fi) Kategori:KB1 Portekizce kaynakları (pt) Kategori:KB1 Yunanca kaynakları (el) Kategori:İncelenmemiş çeviri içeren sayfalar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri