"Kim Milyoner Olmak İster?" yarışmasındaki şaşkınlık verici durum hakkında konuşmak istiyorum. Son haftalarda, ODTÜ, YTÜ ve Marmara gibi prestijli üniversitelerden gelen genç katılımcılara zor sorular soruluyor ve "beş on bin lira" ile elendikleri görülüyor. Ancak, şivesi bozuk, eğitimden uzak, "barzo tip" katılımcılar ise kolay sorularla 200 bin liraya ulaşıyorlar. Bu durum, cehaletin ödüllendirildiği ve eğitimin önemsizleştirildiği bir toplumun acı gerçeğini gözler önüne seriyor.
Dünyanın hiçbir yerinde cehalet teşvik edilmez veya ödüllendirilmez. Eğitimli bireylerin toplumun temel taşları olduğu ve bu yönlerine yatırım yapılmasının önem taşıdığı kabul edilir. Ancak, ne yazık ki, yarışmadaki durum, ülkemizdeki eğitime ve başarılı insanlara verilen değerin bir yansıması gibi görünüyor. "Barzo tip" katılımcıların parayı boş yerlere, örneğin Tofaş'a, pavyonlara veya tarlalara yatırdığı düşünüldüğünde, eğitimli gençlerin bu parayla eğitim masraflarını karşılayabilmeleri ve ülkelerine katkıda bulunabilmeleri çok daha değerli bir yatırım olmayacak mıydı?
Bu durum, eğitimin önemsizleştirildiği ve başarılı insanların cezalandırıldığı bir toplumun acı gerçeklerini gözler önüne seriyor. Eğitimli bireylerin potansiyellerine ulaşmalarına engel olmak ve cehaleti ödüllendirmek, ülkemizin ilerlemesine katkıda bulunmaz; aksine, geriye götüren bir etken olur. Bu yarışmadaki durum, yalnızca bir eğlence programı değil, aynı zamanda ülkemizdeki eğitim sistemindeki ve değerlerimizdeki ciddi sorunların bir yansımasıdır.
Bu nedenle, "Kim Milyoner Olmak İster?" yarışmasındaki bu durumun eleştirilmesi ve tartışılması gerekir. Eğitimin önemsizleştirilmesine ve cehaletin ödüllendirilmesine izin verilemez. Eğitimli bireylerin değer görmesi ve toplum tarafından takdir edilmesi, ülkemizin ilerlemesinin ve gelişmesinin temelidir. Bu gerçekler göz ardı edildiğinde, yalnızca adaletsizlik değil, aynı zamanda bir milletin geleceğine yatırım yapılmaması da söz konusudur.
Dünyanın hiçbir yerinde cehalet teşvik edilmez veya ödüllendirilmez. Eğitimli bireylerin toplumun temel taşları olduğu ve bu yönlerine yatırım yapılmasının önem taşıdığı kabul edilir. Ancak, ne yazık ki, yarışmadaki durum, ülkemizdeki eğitime ve başarılı insanlara verilen değerin bir yansıması gibi görünüyor. "Barzo tip" katılımcıların parayı boş yerlere, örneğin Tofaş'a, pavyonlara veya tarlalara yatırdığı düşünüldüğünde, eğitimli gençlerin bu parayla eğitim masraflarını karşılayabilmeleri ve ülkelerine katkıda bulunabilmeleri çok daha değerli bir yatırım olmayacak mıydı?
Bu durum, eğitimin önemsizleştirildiği ve başarılı insanların cezalandırıldığı bir toplumun acı gerçeklerini gözler önüne seriyor. Eğitimli bireylerin potansiyellerine ulaşmalarına engel olmak ve cehaleti ödüllendirmek, ülkemizin ilerlemesine katkıda bulunmaz; aksine, geriye götüren bir etken olur. Bu yarışmadaki durum, yalnızca bir eğlence programı değil, aynı zamanda ülkemizdeki eğitim sistemindeki ve değerlerimizdeki ciddi sorunların bir yansımasıdır.
Bu nedenle, "Kim Milyoner Olmak İster?" yarışmasındaki bu durumun eleştirilmesi ve tartışılması gerekir. Eğitimin önemsizleştirilmesine ve cehaletin ödüllendirilmesine izin verilemez. Eğitimli bireylerin değer görmesi ve toplum tarafından takdir edilmesi, ülkemizin ilerlemesinin ve gelişmesinin temelidir. Bu gerçekler göz ardı edildiğinde, yalnızca adaletsizlik değil, aynı zamanda bir milletin geleceğine yatırım yapılmaması da söz konusudur.