Campbell yasası; Donald T. Campbell'in aşağıdaki önermesine dayanır: Sosyal Bilimlerde bu prensip bazen ABD'de uygulanan okul değerlendirme testlerinin eleştirilmesinde arguman olarak kullanılmaktadır. Campbell bütünsel bir eğitim verme gayesi olan normal şartlarda "başarı testlerinin değerli bir gösterge olduğunu" söylemektedir. Ancak test sonuçlarındaki başarı eğitimin gayesi haline geldiği durumda hem gösterge özelliğini kaybetmekte hem de eğitim açısından istenmeyen sonuçlar doğurmaktadır. Campbell yasası 1976 yılında Donald T. Campbell tarafından deneysel sosyal bilimler araştırmacısı olarak ve aynı zamanda araştırma metodolojisi yazarı olarak yayınlanmıştır. Eğitim seviyesi yüksek insanlar kısaca Campbell yasasını "Hesienberg" yasası olarak ifade etmektedirler. Quantum mekaniğindeki Belirsizlik ilkesi referans alınmaktadır. Notlar Kaynakça Rothstein, Jesse (University of California - Berkeley) "Review of Learning About Teaching" National Education Policy Center, 1/13/11. http://nepc.colorado.edu/thinktank/review-learning-about-teaching "Learning About Teaching" Bill & Melinda Gates Foundation, 12/10/10. http://www.gatesfoundation.org/college-ready-education/Documents/preliminary-findings-research-paper.pdf Berliner, David C. & Nichols, Sharon L. "High-Stakes Testing Is Putting the Nation At Risk" Education Week, 3/12/07. http://www.edweek.org/ew/articles/2007/03/12/27berliner.h26.html Nichols, Sharon L. & Berliner, David C. "The Inevitable Corruption of Indicators and Educators Through High-Stakes Testing" The Great Lakes Center for Education Research & Practice, East Lansing, MI, March 2005. https://web.archive.org/web/20090205082642/http://www.greatlakescenter.org/g_l_new_doc/EPSL-0503-101-EPRU-exec.pdf Kategori:Ekonomi yasaları