Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Carroll A. Deering

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Carroll A. Deering; 1921'de Kuzey Karolina'daki Cape Hatteras açıklarında karaya oturmuş olan ve mürettebatı hiçbir yerde bulunamayan beş direkli bir ticari yelkenliydi. Deering, tarihte hakkında en çok yazılan denizcilik gizemlerinden biridir. Gemide herhangi bir paranormal veya doğaüstü olay olduğuna dair hiçbir kanıt ortaya çıkmamış olsa da Bermuda Şeytan Üçgeni'nin bir kurbanı olduğu iddia edilmektedir. Genel bakış Carroll A. Deering, 1919 yılında Bath, Maine'de GG Deering Company tarafından ticari kullanım için inşa edildi. Şirketin sahibi gemiye oğlunun adını verdi. Son büyük ticari yelkenli gemilerden biri olan gemi, kargo taşımak üzere tasarlandı.Brezilya'nın Rio de Janeiro kentine son yolculuğuna başladığında bir yıldır hizmetteydi. Deering'in son yolculuğu 19 Temmuz 1920'de Porto Riko'dan yola çıkan Deering, Rio de Janeiro'ya teslim edilmek üzere kömür kargosu almak üzere Newport News'e geldi. Geminin kaptanı William H. Merritt'ti. Merritt, önceden Dorothy B. Barrett adlı bir yelkenlinin kaptanıydı ve bu gemi Cape açıklarında Alman denizaltısı U-117 tarafından batırıldığında tüm mürettebatını kurtardığı için ateş altında cesaretiyle anılan bir I. Dünya Savaşı kahramanıydı. Merritt'in oğlu Sewall yanında tamamen İskandinavlardan (çoğunlukla Danimarkalılardan) oluşan on kişilik bir mürettebatı vardı. 26 Ağustos 1920'de Deering, Rio'ya giden Virginia Capes'i geçti. Ancak Kaptan Merritt kısa süre sonra ciddi şekilde hastalandı ve Deering geri döndü. Burada Merritt ve oğlunu bırakmak için Lewes, Delaware limanına girdi. Deering Şirketi, Brezilya seyahatinde onun yerine 66 yaşında emekli bir deniz kaptanı olan Kaptan Willis B. Wormell'i işe aldı. Charles B. McLellan da ikinci kaptan olarak işe alındı. Wormell komutasındaki Deering, 8 Eylül 1920'de Rio'ya doğru yola çıktı ve oraya vararak yükünü sorunsuz bir şekilde teslim etti. Wormell mürettebatına izin verdi ve Rio'da demirlemiş başka bir kargo gemisinin kaptanlığını yapan eski dostu Kaptan Goodwin ile bir araya geldi. Wormell, Goodwin'in de tanıdığı mühendis Herbert Bates'e güvendiğini iddia etmesine rağmen, mürettebatından küçümseyerek bahsetti. Deering 2 Aralık 1920'de Rio'dan ayrıldı ve erzak için Barbados'ta durdu. İkinci kaptan McLellan sonraki kasabada sarhoş oldu ve Wormell müdahale etmeden mürettebatı disipline olamayacağını Kar gemisi Kaptanı Hugh Norton'a şikayet etti. Daha sonra Kaptan Norton, ikinci kaptanı ve başka bir kaptan Continental Café'de McLellan'ın "Norfolk'a varmadan kaptanı bulacağım, yapacağım" dediğini duydular. McLellan sarhoş bir halde tutuklandı. Ancak 9 Ocak'ta Wormell onu affetti, hapisten çıkardı ve Hampton Roads'a doğru yola çıktı. Gemi son olarak 28 Ocak 1921'de Deering tarafından selamlanan Kuzey Carolina açıklarındaki Cape Lookout feneri tarafından görüldü. Fener bekçisi Kaptan Jacobson, kırmızımsı saçlı ve yabancı bir aksanla konuşan, uzun boylu, ince bir adamın, bir megafon aracılığıyla kendisine geminin Cape Fear açıklarındaki bir fırtınada demirlerini kaybettiğini söylediğini ve geminin sahipleri olan GG Deering Şirketi'ne haber verilmesini istediğini belirtti. Jacobson bunu not aldı, ancak telsizi çalışmıyordu, bu yüzden rapor edemedi. Ayrıca, mürettebatın, genellikle izin verilmeyen bir alan olan, geminin kıç güvertesinde "dolaşıyor" gibi göründüğünü fark etti. Ertesi öğleden sonra, bölgeden geçen başka bir geminin mürettebatı, Deering'in onu doğrudan Diamond Shoals'a götürecek bir rotada seyrettiğini gördü. Bununla birlikte, geminin güvertesinde kimseyi görmediler ve mürettebatının Cape Hatteras Deniz Feneri'ni veya Diamond Shoals Deniz Feneri'ni görüp, balık sürülerine zarar vermemek için rotasını değiştireceğini varsayarak, yelkenliyi selamlamaya çalışmadılar. Enkaz 31 Ocak 1921'de, Deering şafakta Cape Hatteras'taki Sahil Güvenlik karakolunda gözetleme görevinde olan sörfçü CP Brady tarafından görüldü. Tüm yelkenleri Diamond Shoals'ın dış kenarına yerleştirilmiş olan gemi sert bir şekilde karaya oturmuştu. Cape Hatteras yani Kuzey Carolina'dan açık denizde uzanan bu sığlık bölge yüzyıllardır gemi enkazı alanı olarak ün salmış ve " Atlantik Mezarlığı " olarak biliniyordu. Kurtarma gemileri kötü hava koşulları nedeniyle gemiye yanaşamadı. Birkaç gün boyunca dalgalar tarafından dövüldükten sonra 4 Şubat'ta gemiye çıkıldı ve yelkenlinin tamamen terk edildiği anlaşıldı. Alt aks donanımının hasar gördüğü, dümenin parçalandığı, binnacle kutusunun yandığı ve dümenin yerinden ayrıldığı tespit edildi. Geminin seyir defteri, navigasyon ekipmanı, mürettebatın kişisel eşyaları ve geminin iki can filikası yoktu. Geminin kadırgasında, terk edildiği sırada ertesi günün yemeği için bazı gıda maddelerinin hazırlandığı görüldü. Sahil Güvenlik gemisi Manning , Deering'i kurtarmaya çalıştı, ancak bu imkansızdı. Gemi seyrüsefer için tehlikeli ilan edildi ve diğer gemiler için tehlike oluşturmaması için 4 Mart'ta dinamit patlayıcılar kullanılarak imha edildi. Geminin pruvasının bir kısmı daha sonra Ocracoke adasında karaya sürüklendi. Enkazdan çıkan ahşap keresteler de Hatteras Adası'nda karaya çıktı ve yerel sakinler tarafından ev inşa etmek için kullanıldı. Soruşturma ABD hükümeti, Deering mürettebatının kaybolmasıyla ilgili kapsamlı bir soruşturma başlattı. Hükümetin beş departmanı Ticaret, Hazine, Adalet, Deniz Kuvvetleri ve Devlet davayı inceledi. Daha sonra Ticaret Bakanı olan Herbert Hoover, çeşitli milletlerden birkaç başka geminin özellikle de kükürt yük gemisi Hewitt'in kabaca aynı bölgede ortadan kaybolması durumuyla ilgilendi. Bu gemilerin çoğunun güçlü kasırganın yakınında yelken açtığı ortaya çıkmış olsa da, Hewitt ve Deering'in o sırada fırtına bölgesinden uzaklaştıkları kanıtlandı. Hoover'ın asistanı Lawrence Ritchey soruşturmanın başına getirildi. Ritchey, geminin Cape Lookout'ta son görülmesi ile Diamond Shoals'ta karaya oturması arasında, bu bölgelerde konuşlanmış Sahil Güvenlik fenerlerinin seyir defterlerini okuyarak gemiye ne olduğunu haritalamaya çalıştı. Monte San Michele gemisinin kaybolmasıyla ilgili bir İtalyan soruşturması, civarda güçlü kasırgalar olduğunu doğrulayınca, Deering olayının açıklaması olarak isyan kabul edildi. Soruşturma, 1922'nin sonlarında olayla ilgili resmi bir bulgu olmadan kapatıldı. Spekülasyon Olayla ilgili bir takım söylentiler çıktı. İlk başta, mürettebatın ortadan kaybolmasından bir dış güç sorumlu gibi görünüyordu. 11 Nisan 1921'de Christopher Columbus Gray adında yerel bir balıkçı, Kuzey Carolina'daki Buxton Plajı açıklarında sularda yüzen bir şişede bir mesaj bulduğunu iddia etti; çabucak yetkililere teslim etti. Mesajın metni şu şekildeydi:CHASER'A BENZEYEN YAĞ YAKMA GEMİSİ TARAFINDAN DEERİNG ESİR ALINDI. TÜM EKİPMANLAR GEMİDEN ÇIKARILDI. GEMİDE GİZLENEN TAYFANIN KAÇMA ŞANSI YOKTUR. BU MESAJI BULAN KİŞİ LÜTFEN DEERING GENEL MERKEZİNE DURUMU BİLDİRİN.Mektuptaki el yazısının, Kaptan Wormell'in dul eşi tarafından gemi mühendisi Bates'e ait olduğu belirlendi ve şişenin Brezilya'da üretildiği kanıtlandı. Deering'in Cape'den geçişide muammalıydı. Vapura işaret verilmiş ancak vapur yanıt verememişti ve mürettebat isim levhasını örtmek için bir tuval açmış olduğu için geminin adı belli değildi. Şişedeki mesaj ayrıca şüphe uyandırdı: Bir mürettebat üyesi kağıt, kalem ve şişeyi alıp bir mektup yazmayı başardıysa, neden polis veya Sahil Güvenlik yerine şirkete bildirilmesini talep etsin? El yazısı uzmanları daha sonra mesajın sahte olduğu sonucuna vardı ve federal ajanlar tarafından daha fazla sorgulandıktan sonra Christopher Gray sahtekarlığı kabul etti. Gray, görünüşe göre, notu bulmanın sağlayacağı reklamın, Cape Hatteras istasyonunda iş bulmasına yardımcı olacağını umarak notu taklit etmişti. Aşağıdaki teoriler ABD hükümeti tarafından soruşturmasında dikkate alındı: Kasırgalar : ABD hükümeti, özellikle Hava Bürosu, kaybolmaların nedeni olarak Atlantik'te şiddetli olduğu bilinen bir dizi güçlü kasırgayı şiddetle savundu. Ancak yukarıda bahsedildiği gibi, hem Deering hem de Hewitt bu fırtınaların yolundan uzaklaşıyordu. Her halükarda, Larry Kusche ve Richard Winer dahil olmak üzere birçok yazar, geminin durumunun panikten ziyade düzenli bir tahliyeye işaret ettiğine dikkat çekti. Korsanlık : Birleşik Devletler Deniz Taşımacılığı Kurulu'ndan Kaptan OW Parker kesinlikle korsanlığın sorumlu olduğuna inanıyordu; kendi görüşüne göre, "Fenikelilerin günlerinden beri şüphesiz hala korsanlık var" dedi. Kaptan Wormell'in dul eşi bu teorinin özellikle güçlü bir savunucusuydu. Çeşitli kaybolmalardan bir grup korsanın sorumlu olduğuna inanılıyordu; ancak, bu teorinin gerçek bir kanıtı ortaya çıkmadı ve şüpheli korsanlar hiç yakalanmadı. Rus/ Komünist korsanlığı: İddiaya göre, New York City'deki Birleşik Rus İşçi Partisi'nin (Komünist bir örgüt) genel merkezine yapılan bir polis baskını sırasında, memurlar, örgütün üyelerini Amerikan gemilerini ele geçirmeye ve onları Sovyetler Birliği'ne götürmeye çağıran belgeler buldular. . Bunun, özellikle hükümetteki katı anti-komünistler tarafından, o sırada Deering olayıyla ilgili olduğuna yaygın olarak inanılıyordu. Ancak, planlandığı iddia edilen bu faaliyetlerden herhangi birinin fiilen gerçekleştirildiğine dair hiçbir kanıt ortaya çıkmadı. Rum kaçakçıları: Yukarıdakilere benzer bir spekülasyon, Bahamalar'da çalışan bir grup içki kaçakçısının, romla çalışan bir gemi olarak kullanmak için gemiyi çaldığını tahmin ediyor (bu, Yasak dönemindeydi). Deering Ambarında likör bir milyon dolarlık likör taşımak için Richard Winer'a göre oldukça yeterliydi. Öte yandan, böylesine göze çarpan, kolayca teşhis edilebilen ve nispeten yavaş bir geminin kaçakçılar için bir tercih hedefi olacağı şüphelidir. Bu spekülasyonları destekleyen hiçbir kanıt ortaya çıkmadı. İsyan: Wormell'in ilk arkadaşıyla bilinen çatışması ve Rio de Janeiro'dayken mürettebatına yönelik alaycı yorumları, kaptan ve yolculuktaki adamları arasında bir şeylerin ters gitmiş olabileceğini düşündürdü. Cape Lookout'taki Kaptan Jacobson kesinlikle bunun garip olduğunu düşündü; gemisini selamlayan adam kesinlikle Kaptan Wormell değildi ve her açıdan bir subay değildi. Maine'den Senatör Frederick Hale, bu teoriyi savundu ve bunun "basit bir isyan vakası" olduğunu belirtti. Kaptanla olan hoşnutsuzluk kesinlikle mürettebatın isyanına neden olabilirdi, ancak bir kez daha kesin bir şey kanıtlanamadı. Paranormal açıklama: Gemi mürettebatının ortadan kaybolması, anormal fenomenler ve doğaüstü olaylarla ilgilenen sayısız yazar tarafından alıntılanmıştır. Charles Fort, Lo! (1931) adlı kitabında bu gemiden ilk olarak "gizemli" bir bağlamda söz etti ve daha sonraki birçok deniz gizemi tarihçisi de bunu takip etti. Bu gemi genellikle sözde Bermuda Şeytan Üçgeni'nin bir parçası olarak kabul edilen bölgede seyrettiğinden, mürettebatın kaybolması genellikle bu gerçeğe bağlanmıştır. Ancak geminin dinlenme yeri (Diamond Shoals) ve bilinen son görüş ve iletişim noktası (Cape Lookout), genellikle Bermuda Şeytan Üçgeni olarak bilinen alandan birkaç yüz mil uzaktadır. Olayla ilgili paranormal olaylara dair hiçbir kanıt ortaya çıkmadı. Çözüm Carroll A. Deering'in mürettebatının ortadan kaybolmasıyla ilgili hiçbir resmi açıklama yapılmadı. Dava, paranormal ve Bermuda Şeytan Üçgeni meraklılarının gözdesi ve gerçekten büyük deniz gizemlerinden biri olarak ün kazandı. Ayrıca, gemi Diamond Shoals'ta karaya oturduktan ve kıyıya kürek çekemedikten sonra cankurtaran sandallarında kesin ölümle karşılaşmaları da mümkündür. Sahil Güvenlik, Deering'e bindiğinde, teçhizat arasında yüksekte bulunan iki kırmızı ışık olan tehlike sinyallerinin yandığını gördüler. Bölgede olduğu bilinen vapur Hewitt tehlike sinyallerini görebilir ve Deering'in mürettebatını gemiye alabilirdi. Hewitt daha sonra tüm bilgileriyle kayboldu, bu yüzden Deering ekibinin onunla birlikte kaybolmuş olması mümkündür. Eserler Nisan 2016 itibarıyla, Carrol A. Deering'e ait geminin çanı ve ırgatı, Hatteras'taki Atlantik Müzesi Mezarlığı'nda sergileniyordu. Ayrıca bakınız Denizde esrarengiz bir şekilde kaybolanların listesi Kaynakça Konuyla ilgili yayınlar Gazeteler "3 Amerikan Gemisinin Kaybolmasında Korsanlıktan Şüphelenildi", New York Times, 21 Haziran 1921. "Tekne Sahipleri Şüpheci," New York Times, 22 Haziran 1921. "Deering Skipper'ın Karısı Soruşturmaya Neden Oldu", New York Times, 22 Haziran 1921. "Gizem Listesine Daha Fazla Gemi Eklendi", New York Times, 22 Haziran 1921. "Korsanlar Avı", Washington Post, 21 Haziran 1921 "Gemiler İçin Tarak Denizleri" Washington Post, 22 Haziran 1921. Washington Post, 10 Temmuz 1921, "Kayıp Gemi Limanı Yılda 3000 Talep Ediyor". Kitaplar Diamond Shoals'ın Hayalet Gemisi, Carroll A. Deering'in Gizemi (2002), Bland Simpson Lo! (1931), Charles Kalesi - Görünmez Ufuklar (1965), Vincent Gaddis Bermuda Şeytan Üçgeni (1974), Charles Berlitz Bermuda Şeytan Üçgeni Gizemi: Çözüldü (1975), Larry Kusche - Hayalet Gemiler (2000), Richard Winer Dış bağlantılar CA Deering, Atlantik Mezarlığı . Kategori:Bermuda Şeytan Üçgeni Kategori:1920'lerde kaybolmuş kişiler Kategori:İncelenmemiş çeviri içeren sayfalar Kategori:Hayalet gemiler
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri