Cell, genel amaçlı bir PowerPC çekirdeğini, geliştirilmiş eş işlemci ögeleriyle birleştiren 64 bit çok çekirdekli işlemci mikro mimarisidir, böylece çoklu ortam ve vektörel işleme uygulamalarıyla birlikte diğer özel hesaplama biçimlerinin çoğu oldukça hızlanıyor. Sony, Toshiba, ve IBM tarafından, "STI" adı verilen bir birlik tarafından geliştirilmiştir. Mimari tasarım ve ilk gerçekleştirim, Austin'deki STI Tasarım Merkezi'nde 2001 yılı Mart ayında başlayan dört yılı aşan bir sürede, Sony'nin bildirdiğine göre 400 milyon dolara ulaşan bir bütçeyle yapılmıştır. Cell Cell Broadband Engine Architecture (Hücre Genişbant Motor Mimarisi) ifadesinin kısa gösterimidir, bu ifade genellikle CBEA şekilde tam olarak veya kısmen Cell BE olarak kısaltılıyor. Cell'in ilk büyük ticari uygulaması, 2006 yılında piyasaya çıkan Sony'nin PlayStation 3 oyun konsoluydu. 2008 yılı Mayıs ayında Cell tabanlı IBM Roadrunner süper bilgisayarı ilk TOP500 LINPACK aralıksız 1.0 petaflops sistem oldu. Mercury Computer Systems de Cell'e dayanan tasarımlar geliştirdi. Cell mimarisi, düşük gecikme yerine bant genişliğini önceleyen, program kodunun kolaylığı yerine tepe sayısal ağ kapasitesini tercih eden ve güç verimliliğini vurgulayan bir bellek tutarlılığı mimarisi içeriyor. Bu nedenlerden dolayı Cell yazılım geliştirme için zahmetli bir ortam olarak değerlendiriliyor. IBM, geliştiricilerin Cell yongaları için programlama yapmasına yardımcı olmak için Linux tabanlı bir geliştirme platformu sağlıyor. Kaynakça Kategori:IBM Kategori:Bilişim