Çevrimiçi öğrenme topluluğu, akran öğrenmesini kolaylaştırarak üyelerinin herhangi bir alandaki öğrenme gereksinimlerini gidermelerini destek olan internet üzerindeki dijital topluluklardır. Sosyal ağlar ve bilgisayar aracılı iletişim veya veri bilimlerin kullanımı yoluyla, insanlar ortak bir öğrenme hedefine ulaşmak için topluluk olarak çalışırken. Öğrenme hedefleri, topluluk sahibi tarafından önerilebilir veya katılımcılar arasında kişisel ilgi alanlarını yansıtan tartışmalardan ortaya çıkabilir. Çevrimiçi bir öğrenim topluluğunda, insanlar bilgiyi metinsel tartışma (eşzamanlı veya eşzamansız), ses, video veya diğer İnternet destekli ortamlar aracılığıyla paylaşırlar. Bloglar, düşünme fırsatları olan ortamlar yaratmak için kişisel günlükleri sosyal ağlarla harmanlamaktadır. Etienne Wenger'e göre, çevrimiçi öğrenme toplulukları, uygulama topluluklarına elverişli ortamlardır. Kategoriler Çevrimiçi öğrenme topluluklarının türleri arasında e-öğrenme toplulukları (gruplar etkileşime yalnızca teknoloji yoluyla girer) ve harmanlanmış öğrenme toplulukları (gruplar, yüz yüze toplantıların yanı sıra çevrimiçi toplantılardan yararlanır). Riel ve Polin'e (2004) göre, kasıtlı çevrimiçi öğrenme toplulukları bilgi temelli, uygulama temelli ve görev temelli olarak kategorize edilebilir. Çevrimiçi öğrenim toplulukları kişisel yönlere, sürece veya teknolojiye odaklanabilir. Teknolojiyi ve araçları birçok kategoride kullanabilirler: Eşzamanlı (anlık mesajlaşma veya dil değişimi websiteleri ve mobil uygulamalar gibi Eşzamanlı olmayan (mesaj panoları ve İnternet forumları gibi) Bloglar Kurs yönetimi İşbirlikçi (viki gibi) Sosyal ağ Sosyal öğrenme Çevrimiçi üniversiteler Beceriler ve dil değişim platformları Ayrıca bakınız Topluluk dil öğrenimi Pratik Topluluğu Kitlesel çevrimiçi kurs Sanal eğitim Halk Üniversitesi Kaynakça Kaynakça Kategori:Sosyal ağlar Kategori:Uzaktan eğitim