Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Cg

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Cg (veya C for Graphics) Nvidia tarafından Microsoft la yakın işbirliği ile, tepe ve nokta tarayıcıları programlayabilmek için geliştirilen yüksek seviye bir tarayıcı dilidir. Microsoft un HLSL sine benzer. Cg C tabanlı olması ve aynı söz dizilimini kullanmasına rağmen ,C nin bazı özellikleri düzenlenmiş, renk ve normal gibi yeni veri tipleri eklenmiştir. Bu dil sadece GPU programlamak içindir ve genel amaçlı bir programlama dili değildir. Cg derleyiciler DirectX ve OpenGL tarayıcı programları oluşturabilirler. Geçmişi Grafik kartlarındaki teknik gelişmelerle beraber,3D grafik programlamanın bazı alanları tamamen karmaşık bir hal aldı. Bunu basitleştirmek için, kartlara tepe ve nokta tarayıcıları kullanarak grafik yaratım iş hattını düzenleyebilecek özellikler eklendi. İlk başlarda, tarayıcılar çok düşük seviyede GPU'nun assembly sini kullanarak programlandı. Bu programcıya tüm kod üzerinde kontrol ve esneklik kazandırdıysa da, açıkçası kullanımı zordu. Taşınabilir ve daha yüksek seviye bir dile ihtiyaç vardı ve bununla başa çıkabilmek ve tarayıcı geliştirmeyi daha basit kılabilmek için Cg dili yaratıldı. Assembly yerine Cg dilini kullanmanın bazı faydaları Yüksek seviye kodu öğrenmek, okumak ve anlamak daha kolay. Cg kodları birçok donanım ve platform arasında taşınabilir. Assembly ise yazıldığı platform ve donanıma bağımlıdır. Cg derleyici kodu optimize edebilir ve düşük seviye işleri otomatik yapabilir. Detaylar Veri Tipleri Cg 6 temel veri yapısına sahip ki bazıları C deki tiplerle aynıyken bazıları ise GPU programlamak için özellikle eklenmiş. float-32 bitlik kayan nokta sayısı half- 16 bitlik kayan nokta sayısı int- 32 bitlik tam sayı fixed - 12 bitlik sabit nokta sayısı bool - boolean değişkeni sampler -doku nesnesini temsil eder Cg ayrıca float3 ve float4 gibi vector,matrix veri tiplerinin de içerir. Bu tip nesneler 3D programlarken çok yaygındır. Cg C deki haliyle çalışan struct ve array tiplerini de içerir. Operatörler Cg C deki aritmetik operatörler, vector ve matrix tipleri için aritmetik operatörler ve mantıksal operatörler gibi birçok operatörü içerir. Dış bağlantılar 2 sayfada Cg Nvidia Cg SSS Cg AnaSayfası Geliştirici Forumları OpenGL Ana Sayfası DirectX Ana Sayfası NeHe Cg tepe tarayıcı dersleri ShaderTech - GPU Programlama Kategori:Programlama dilleri
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri