Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Chicago Konvansiyonu

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
sağ|200px Uluslararası Sivil Havacılık Konvansiyonu veya diğer ismi ile Chicago Konvansiyonu, 1944 yılında toplanan Chicago Konferansı'nın bir sonucudur. Chicago Konferansı'nın sonunda hazırlanan Konvansiyon'un imzalanmasında sürekli gecikmeler yaşandığı için geçici bir anlaşma imzalanmıştır. Dokümanın imzalanmasını takiben Geçici (Provisional) Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (PICAO-Provisional International Civil Aviation Organization) kurulmuştur. PICAO, 1945'ten 1947'ye geçerli kalmış ve Mart 1947'de Konvansiyonu geçerli kılan 26'ncı imzanın da atılmasıyla Nisan 1947'de Şikago Konvansiyonu resmen yürürlüğe girmiştir. Böylece Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO-International Civil Aviation Organization) kurulmuştur. Şikago Konvansiyonu 7 Aralık 1944 tarihli orijinal versiyonundan sonra 1956, 1959, 1963, 1969, 1975, 1980, 1997 ve 2000 yıllarında toplam 8 kere güncellenmiştir. Dokümanın orijinal imzalı kısmı Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Arşivi'nde saklanmaktadır. Konferans Amerika Birleşik Devletleri Hükûmetinin 54 ülke temsilcisine yaptığı çağrı sonucu toplanmıştır. Konferansın amaçları şu şekilde sıralanabilir. Dünya havayolu rotaları ve hizmetleri temellerin kurulabilmesi için çeşitli düzenlemelerin yapılması, Uluslararası sivil havacılık üzerine veri toplanması, verilerin kayıt altına alınması, incelenmesi ve sivil havacılığın gelişmesi ile ilgili tavsiyelerde bulunacak bir konsey kurulması, Konferans ayrıca yeni havacılık konvansiyonun oluşturulması amacıyla çeşitli prensip ve metotların da tartışılmasını sağlamıştır. Şikago Konferansı, bugünkü sivil havacılığın temelini atan ve halen geçerli olan Chicago Konvansiyonu'nun oluşumu ve Uluslararası Sivil Havacılık Örgütünün ICAO'nun kuruluşu ile sonuçlanmıştır. Katılımcı ülkeler Azerbaycan Afganistan Avustralya Belçika Bolivya Brezilya Büyük Britanya Çekoslovakya Çin Dominik Cumhuriyeti Ekvador Fransa Delegasyonu Şili Mısır El Salvador Etiyopya Guatemala Güney Afrika Haiti Hindistan Hollanda Honduras Irak İran İrlanda İspanya İsveç İsviçre İzlanda Kanada Kolombiya Kosta Rika Küba Lübnan Lüksemburg Meksika Nikaragua Norveç Panama Paraguay Peru Filipinler Polonya Portekiz Suudi Arabistan Türkiye SSCB-Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği Uruguay Venezuela Yeni Zelanda Yugoslavya Yunanistan Washington'daki Danimarka Temsilcisi Washington'daki Tayland Temsilcisi Konvansiyona ekler Şikago Konvansiyonu genel havacılık ile ilgili çerçeveyi belirlemektedir. Hava Taşımacılığının kurallarının detayları için Konvansiyon'a toplam 19 adet ek (Annex) oluşturulmuştur. Annex (Ek) 1 - Personnel Licensing (Personel Lisansları) Annex (Ek) 2 - Rules of the Air (Hava Kuralları) Annex (Ek) 3 - Meteorological Service for International Air Navigation (Uluslararası Hava Navigasyonu için Meteorolojik Hizmeti) Annex (Ek) 4 - Aeronautical Charts (Havacılık Haritaları) Annex (Ek) 5 - Units of Measurement to be Used in Air and Ground Operations (Hava ve Yer Operasyonları için Ölçüm Birimleri) Annex (Ek) 6 - Operation of Aircraft - Aeroplanes (Hava Araçları Operasyonu - Uçaklar) Annex (Ek) 7 - Aircraft Nationality and Registration Marks (Uçaklar için Ulusal ve Tescil İşaretleri) Annex (Ek) 8 - Airworthiness of Aircraft (Uçağın Uçuşa Elverişliliği) Annex (Ek) 9 - Facilitation (Tesis) Annex (Ek) 10 - Aeronautical Telecommunications - Digital Data Communication Systems (Havacılık Haberleşmesi - Dijital Veri Haberleşme Sistemleri) Annex (Ek) 11 - Air Traffic Services (Hava Trafik Hizmetleri) Annex (Ek) 12 - Search and Rescue (Arama Kurtarma) Annex (Ek) 13 - Aircraft Accident and Incident Investigation (Uçak Kaza ve Olay İnceleme) Annex (Ek) 14 - Aerodromes - Aerodrome Design and Operations, Heliports (Aerodrome - Aerodrome Tasarım ve İşletmesi, Heliportlar) Annex (Ek) 15 - Aeronautical Information Services (Hava Bilgi Hizmetleri) Annex (Ek) 16 - Environmental Protection - Aircraft Noise (Çevresel Koruma - Uçak Gürültü) Annex (Ek) 17 - Security: Safeguarding International Civil Aviation Against Acts of Unlawful Interference (Güvenlik: Kanunsuz Girişimlere Karşı Uluslararası Sivil Havacılığın Korunması) Annex (Ek) 18 - The Safe Transport of Dangerous Goods by Air (Tehlikeli Maddelerin Havayolu ile Güvenli Taşımacılığı) Annex (Ek) 19 - Safety Managment System (Emniyet Yönetim Sistemi) Dış bağlantılar Uluslararası Sivil Havacılık Konvansiyonu (ICAO Websitesinde) Kategori:Havacılık hukuku Kategori:1944'te havacılık
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri