Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Concorde Köprüsü (Paris)

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Pont de la Concorde, Paris'teki Sen Nehri üzerindeki Concorde Meydanı'ndaki (Rive Droite'deki) Quai des Tuileries'i ve Quai d'Orsay'ı (Rive Gauche'deki) birbirine bağlayan kemerli bir köprüdür. Bourbon Restorasyonu (1814) sırasında daha önce "Pont Louis XVI", "Pont de la Révolution", "Pont de la Concorde", "Pont Louis XVI" olarak biliniyordu; 1830 yılında adı tekrar Pont de la Concorde olarak değiştirildi ve isim, bu güne kadar korundu. Köprüye, Assemblée Nationale ve Concorde metro istasyonları hizmet vermektedir. Yeri sol|küçükresim| Seine Nehri üzerindeki konum Köprü, Paris'in 7. ve 8. bölgeleri arasındaki sınırda yer almaktadır. Pont Alexandre III, ile Passerelle Léopold-Sédar-Senghor köprüleri arasında yer alır. Tarihi Yapı Mimar Jean-Rodolphe Perronet, 1787 yılında bu yeni köprüyü yapması için görevlendirildi. Bu noktada nehri geçen feribotun yerine "Louis XV Yeri"nin (şimdiki adı "Place de la Concorde") inşaatının başladığı 1755 yılından beri planlanmıştı. İnşaat, Fransız Devrimi'nin kargaşasının ortasında, yıkılan Bastille'den (14 Temmuz 1789'da zorla alınan) alınan kesme taş duvar işçiliği için kullanılmasıyla devam etti ve 1791'de tamamlandı. 19. yüzyıl sol|küçükresim| 12 heykelin bulunduğu köprü, 1829'da 1810'da Napolyon Bonapart, Birinci Fransız İmparatorluğu'nun seferleri sırasında savaşta öldürülen sekiz Fransız generalinin heykellerini köprünün kenarlarına yerleştirdi. Bourbon Restorasyonu'nda bunların yerini dört "büyük bakan" (Suger, Sully, Richelieu, Colbert), dört kraliyet generali (Du Guesclin, Bayard, Condé, Turenne) ve dört denizci (Duguay- Trouin, Duquesne, Suffren, Tourville) içeren on iki anıtsal mermer heykel aldı. Ancak bu heykel koleksiyonunun köprü için çok ağır olduğu ortaya çıktı ve Louis-Philippe onları kaldırıp Versay Sarayı'na naklettirdi. 20. - 21. yüzyıllar Köprüdeki trafik çok sıkışık hale geldi ve 1930 ile 1932 yılları arasında köprünün her iki taraftan da genişletilmesi gerekti, orijinal köprünün genişliği iki katına çıkarıldı. Mühendisler Deval ve Malet yine de orijinalin neoklasik mimarisini korumaya özen gösterdiler. 1983 yılında son kez yenilenmiştir. Bugün bu köprü, Paris'in karayolu trafiğinin yükünü taşımaktadır (Periphérique Bulvarı hariç). Kaynakça Kategori:Kemer köprüler Kategori:Paris 8. arrondissement'daki yapılar Kategori:Paris 7. arrondissement'daki yapılar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri