Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Counter-Strike 2

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Counter-Strike 2 ya da kısa adıyla CS2, Valve tarafından geliştirilen taktiksel birinci şahıs nişancı oyunudur. Counter-Strike serisinin 5. oyunudur. Source 2 oyun motorunu kullanan oyun, 27 Eylül 2023 tarihinde Counter-Strike: Global Offensive için ücretsiz yükseltme olarak Windows ve Linux platformlarında Steam üzerinden yayımlanmıştır. Counter-Strike serisinin 10 yıl içindeki en yeni oyunudur. Counter-Strike 2, Global Offensivein özellikle eskimiş grafikleri, oyuncuların sürekli şikayet ettikleri; Sunucu Tickrate'i, Anti-Hile sistemi ve çağdışı kalmış mekanik ve fiziklerin yenilenmesi ve geliştirilmesi amacıyla geliştirilmiş, Counter-Strike: Global Offensive oyunun üstüne bir güncelleme ile eklenen yeni bir oyundur. Oynanış Oyun aslında CS:GO üstüne bir güncelleme ile geliştirildiği için oyunun oynanışı Global Offensive oyunu ile aynıdır. Global Offensivee Göre Yenilikler Sub-Tick Sistemi Her online oyunda bulunan atış, hareket vb. oyuncunun sunucu ile olan etkileşimlerini sunucu Veritabanı'na kaydeden ve oyuncular arasındaki sunucu bazlı iletişimi sağlayan klasik Tickrate sistemi kaldırılarak, yerinin Valveın tamamiyle kendi icat ettiği yeni bir Tickrate sisteminin alacağı duyuruldu. Sub-Tick olarak isimlendirilen bu sistem klasik olan Tickrate'e göre daha isabetli ve kayıpsız veri kayıt edilip veri alışverişinde kullanılması için tasarlanmıştı. Eski Tickrate sistemi sunucuyla girilen etkileşimleri sunucunun altyapısına göre belli bir "Tick" aralığına göre (Örneğin; 128, 64, 32 gibi) işlem yaparken, örneğin, iki adet 64'lük paketler arasındaki etkileşimler veya saliselik etkileşimler istenmeyen durumlara yol açabiliyordu. Yeni Sub-Tick sistemi ise verileri paketler halinde göndermek yerine oyuncunun sunucuyla olan etkileşimlerini anında göndermektedir. Daha basit anlatılacak olursa Tickrate sisteminde sunucuyla etkileşim girilmese bile belirlenen "Tick" sayısı adedince sunucuya "Tick" gönderir ve oyuncu tarafından alınır, Sub-Tick'de ise sadece oyuncu sunucuyla etkileşime girdiği zaman bu veri alışverişi olacaktır. Ayrıca belli paketler halinde gönderilmediği için paketler arası veri kaybı ve bozulmalar neredeyse yok olacaktır. Bir Reddit kullanıcısı, CS2 sunucu altyapı istatistiklerini kontrol ederken sunucuların duyurulduğu gibi Sub-Tick değil de hala eski sistem olan 64 Tick olarak çalıştığını keşfetti. Bu konuda yapımcı şirketten bir açıklama gelmediği gibi çoğu kişi açık beta olmasından dolayı hala Sub-Tick sisteminin uygulanmaya başlamadığını savunurken, bazıları da bu sistemin bir kandırmaca veya bu sistemin Tickrate sisteminin yanında ayrı bir sistem olduğunu düşünmektedir. VAC-Live Sistemi Önceden beri var olan VAC Anti-Hile sistemi ve Güven Faktörü sistemi gibi iki büyük Güvenli Oynanış sistemi bile CS:GOdaki hile kullanımını engelleyememişti. Oyuncuların en çok şikayet ettikleri durumlardan biri olan Anti-Hile sisteminin en kötü tarafından biri ise maçınızda hile bulunduğu zaman yüksek ihtimalle kaybedecek olduğunuz halde maçtan ayrılırsanız ceza yiyeceğiniz için o maçı hileyle oynamak zorunda oluşunuzdu. Bunu engelleyen bir sistem yoktu. Ancak Valve CS2 ile beraber basitçe, maçtaki tüm vuruşları ve skorları inceleyip hile ise kesin olarak maçı iptal edip hileciyi yasaklayarak, şüphe var ise sadece maçı iptal edip şüpheli oyuncunun müfettişlerce incelenmesi ile oluşan bir yeni Anti-Hile sistemi olan VAC-Liveı duyurdu. Bu sisteme göre; Maçınızda hile tespit edildiği zaman hile bulunmayan takım kazanıyorsa maç iptal edilmeyecek maç sona erdikten sonra hileci yasaklanacak, Eğer hile olan takım kazanıyorsa maç anında iptal edilip hileci yasaklanacak, hile olan takıma oynadıkları oyun boyu skorları ve puanları verilmeyip güven faktörleri düşürülecek, diğer takım ise oynadıkları raunt başına almaları gereken skorları ve puanları alacaklar, Eğer maçta hileci kesin tespit edilemiyor ve bir takım ağır mağlubiyete uğruyor ise ve şüpheli durumlar var ise maç iptal edilecek, şüpheli oyuncu müfettişlerce incelenmesi için Overwatch sistemine gönderilecek. Yeni Mekanikler, Fizikler ve Grafikler CS:GOda kullanılan oyun motoru çok eski olan Source 1 oyun motorunu kullandığı için oyun mekaniksel ve fiziksel açıdan geliştirmeler ve oynanış için yetersiz kalıyordu. Özellikle One-Way Smoke gibi tek taraftan görülebilen ve atan kişinin avantajlı olduğu sis bombaları ve bunun gibi fiziksel vb. hataların giderilmesi ve mekanik ve fiziklerin yükseltilmesi amacıyla CS:GO Source 2 oyun motoru ile baştan geliştirildi. Küçük Değişiklikler Önceki oyuna nazaran; Artık oyunda yere bakıldığında karakterin gövdesi ve bacakları görülebilmektedir. Elimizde bulunan el bombaları, C4 bombası ve Zeus silahı gibi önceden bir animasyon ile incelenemeyen silahlar artık incelenebilir. Eski oyunda daha soluk ve kötü kaliteli görünen silah kaplamaları artık daha aydınlık, kaliteli ve güzel gözüküyor. Su fizikleri artık daha gerçekçi ve daha oynanabilir durumda. Örneğin silahlar suyun üstüne düştüğü zaman görülebilmesi için suyun üzerinde yüzmekte. Oyuncunun yaralanması sırasında dağılan kanlar yaralandığı bölüme göre daha gerçekçi şekilde durmaktadır. Sis Bombaları Yeni oyun motoruna geçiş ile birlikte, özellikle sis bombası fizikleri önemli ölçüde değişti. Yeni sis bombaları artık mekana ve duruma göre şekil alıyor, ateş edildiği zaman gerçekçi bir şekilde boşluklar oluşarak sisler dağılıyor. Ayrıca içinde el bombası patladığı zaman sis kısa süreliğine tamamen dağılıyor. Yeni Silah Menüsü küçükresim|upright=1.71|Counter Strike 2 oyunundaki silah satın alma menüsü. CS:GOda oyunda birkaç silah harici oyun içinde edinebileceğiniz tüm silahlar çark sistemi ile yuvarlak bir menüde bulunuyordu. Ancak CS2 ile örneğin Desert Eagle silahı ile R8 Revolver silahı aynı bölüme konamaz iken artık yeni sistem ile belli silah gruplarına istenilen silahlar yerleştirilebildiği için aynı bölmeye konabiliyordu. Bu yeni silah menüsü ile belli silah gruplarına sadece belli sayıda istenen silahlar kişiye özel yerleştirilebilecek ve her oyuncu kendine özel menü ile oynayacaktır. Ayrıca bununla beraber artık raunt henüz başlamadan alınan silahlar geri satılabilecektir. Bu sayede yanlışlıkla alınan silahların mağduriyeti önlenmiştir. Harita Güncellemeleri Valveın duyurduğuna göre eski oyundaki haritalar 3 şekilde yeniden dizayn edildi ve grafiklerce tekrar geliştirildi; Tamamen Değiştirilen Haritalar Güncellenen Haritalar Klasik Haritalar Tamamen Değiştirilen Haritalar Bu haritalar, Source 2 araçlarından ve görüntü işleme özelliklerinden tam anlamıyla faydalanacak şekilde sıfırdan tekrar yapılan haritalardır. Güncellenen Haritalar Bu haritalar, daha gerçekçi materyal, ışıklandırma ve yansıma üreten fizik tabanlı görüntü işleme sistemi de dâhil olmak üzere yeni Source 2 ışıklandırmasını ve fiziklerini kullanan eskisine nazaran sadece belli kısımları değiştirilen haritalardır. Klasik Haritalar Bu haritalar sadece aydınlatma ve kaplama kalitesi olarak iyileştirilirken eski yapısı ve dizaynı aynı kalan haritalardır. Ses İyileştirmeleri CS:GOya göre artık sesler her mekanda aynı değil, bulunduğunuz mekana ve konuma göre sesler daha doğru ve işlevli şekilde gelmektedir. Yeni Rekabetçi ve Rütbe Sistemi Artık CS2de eski oyuna nazaran resmî rekabetçi maçlar artık 30 raunttan değil, 25 raunttan oluşacak şekilde değiştirildi. Ayrıca oyuna Premier mod ve bu moda özel yeni derecelendirme ve eşleştirme sistemi eklendi. Premier modda maç hiçbir şekilde berabere bitmeyecek, maç içindeki performansınıza göre derecelendirme sayınıza ekleme-çıkarma yapılarak dereceniz belirlenecek. Ve bu dereceler; Arkadaşlarınızın arasında Kıtasal sıralamada Küresel sıralamada kıyaslanacak. Aynı zamanda, CS:GOda ki rütbe sistemi değişime uğrayarak normalde tek bir belirli rütbeniz var iken artık oynanan haritaya göre rütbeler değişecek. Ve o haritadaki rütbenize göre eşleştirileceksiniz. Geliştirilme Counter Strike: Global Offensive, yayınlandığından bu yana Source oyun motorunu kullanıyordu. CS:GO ufak düzeltmeler ve bir kaç eklenti haricinde Valve tarafından güncellenmedi. Ekim 2022'den itibaren herhangi bir operasyon güncellemesi gelmedi. Bu nedenle oyuncuların bazıları oyunu bıraktı ya da FaceIT ve ESEA gibi 3. parti yazılımlara yöneldi. Valve ise bunu önlemek amacıyla iddialara göre 2017'de çalışmalara başladı. İlk söylentiler 2018 yılında gelen Tehlikeli Bölge güncellemesi ile başladı. Bugüne kadar her yıl ara ara iddialar ve söylentiler ortaya atıldı ancak hiç biri güvenilir kaynaklar değillerdi. 2021'de Valve şirketine yakınlığıyla tanınan Richard Lewis, CS:GOnun tek gelir kaynağı olan pazar piyasasının yeni oyun motoruna aktarılamaması sebebiyle çalışmaların duraklatıldığından bahsetti. Oyuncular bu çalışmaları ve gelecek güncellemeleri resmî olmayan kaynakların iddiaları ile takip ederken, Mart 2023'te Valve'da çalışanlar, e-sporcular ve bazı resmî CS:GO hesapları gibi güvenilir kaynaklardan bunun somut kanıtlarını sızdırılmaya başlandı. Richard Lewis Source 2 oyun motorunun 2023'ün Mart ayı içinde açık betaya sunulacağını iddia etti. İddiaya göre bu sadece bir oyun motoru değişikliği değil, oyundaki rütbe sistemi, sunucu altyapısı ve hile koruması gibi bir takım sorunların da çözümünü getirecek güncellemeydi. Sınırlı test Valve, Mart 2023'te resmen Counter Strike 2'yi duyurdu ve belirli sayıda oyuncuyla sınırlı bir test çalışması başlattı ve oyunun sadece belli kısımlarının testine izin verdi. Test devam ettikçe hataların giderilmesi ve eksiklerin bulunması için diğer haritalar, oyun modları ve yeni özellikler eklendi. Bu süreçte oyunda bulunan hatalar giderildi ve birçok yeni özellik test edildi. Açık beta diyebileceğimiz, testin ikinci aşaması Global Offensive'de "Prime" statüsüne sahip ve aktif bir rütbeye sahip oyuncular için 1 Eylül 2023'te başladı. 27 Eylül 2023'te ise sınırlı test diye adlandırılan beta süreci tamamen sona ererek oyun resmî olarak çıkış yaptı. Ayrıca bakınız Counter-Strike: Global Offensive Kaynakça Dış bağlantılar Kategori:2023 video oyunları Kategori:Valve Corporation oyunları Kategori:Microsoft Windows oyunları Kategori:Birinci şahıs nişancı oyunları Kategori:Çok oyunculu çevrimiçi oyunlar Kategori:Çevrimiçi oyunlar Kategori:Çok oyunculu oyunlar Kategori:Counter-Strike Kategori:Source 2 motoru oyunları Kategori:Elektronik spor oyunları Kategori:Konusu Almanya'da geçen video oyunları Kategori:Konusu Amerika Birleşik Devletleri'nde geçen video oyunları Kategori:Linux oyunları Kategori:Türkçe dil desteği olan video oyunları Kategori:İngilizce dil desteği olan video oyunları Kategori:Çekçe dil desteği olan video oyunları Kategori:Danca dil desteği olan video oyunları Kategori:Felemenkçe dil desteği olan video oyunları Kategori:Fince dil desteği olan video oyunları Kategori:Fransızca dil desteği olan video oyunları Kategori:Almanca dil desteği olan video oyunları Kategori:Macarca dil desteği olan video oyunları Kategori:İtalyanca dil desteği olan video oyunları Kategori:Japonca dil desteği olan video oyunları Kategori:Korece dil desteği olan video oyunları Kategori:Norveççe dil desteği olan video oyunları Kategori:Lehçe dil desteği olan video oyunları Kategori:Portekizce dil desteği olan video oyunları Kategori:Brezilya Portekizcesi dil desteği olan video oyunları Kategori:Rumence dil desteği olan video oyunları Kategori:Rusça dil desteği olan video oyunları Kategori:Basitleştirilmiş Çince dil desteği olan video oyunları Kategori:Kastilya İspanyolcası dil desteği olan video oyunları Kategori:İsveççe dil desteği olan video oyunları Kategori:Tayca dil desteği olan video oyunları Kategori:Geleneksel Çince dil desteği olan video oyunları Kategori:Bulgarca dil desteği olan video oyunları Kategori:Ukraynaca dil desteği olan video oyunları Kategori:Yunanca dil desteği olan video oyunları Kategori:Latin Amerika İspanyolcası dil desteği olan video oyunları Kategori:Vietnamca dil desteği olan video oyunları Kategori:Amerika Birleşik Devletleri'nde geliştirilen video oyunları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri