Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Coupe kamyonet

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
küçükresim|Avustralya'dan 2006 yapımı Holden VZ Ute [[Dosya:AussieUteVariants.png|küçükresim|upright=1.14|Avustralya'da üretilen yerel coupe kamyonetlerin genel tasarım özellikleri. Üstteki kamyonette mavi çizgilerle gösterilen kısım, yükleme alanıyla yolcu kabini tek parça olan karoseri, kesikli sarı çizgiler ise yükleme alanını gösterir. Altta da kasası karoserden ayrı bir yükleme alanı kullanan coupe kamyonet görülebilir.]] Coupe kamyonet kısaca "ute" (İngilizce "utility" kelimesinin kısaltılmışı), binek otomobilden türetilme açık kasalı kamyonet tasarımına verilen isimdir. Binek otomobile en yakın ticari araçlardır. Ortaya çıkışı küçükresim|1934 Ford Coupe Utility. Dünyada coupe kamyonet gövde şekliyle üretilen ilk araçtır. Lew Brandt tarafından tasarlanmıştır. küçükresim|1953 Holden FJ Ute Ford Model A'dan türetilerek Avustralya'da üretilmeye başlanan kamyonet bilinen ilk coupe kamyonettir. Bu gövde şekli, Ford Motor Şirketi'ne Avustralya'dan bir çiftçi kadının gönderdiği mektup sayesinde ortaya çıkmıştır. Mektupta, "hem pazar günü kilise ayinine gitmeye hem de ertesi gün domuzları yüklemeye yarayan" bir araç yapılmasını istemiştir. Bunun sonucunda Ford tasarımcılarından Lew Brandt (ki kendisi daha sonra Ford Falcon'un tasarımında da görev almıştır), yükleme alanıyla yolcu kabinini pürüzsüz bir şekilde birleştiren bir gövde geliştirdi. Model A'nın Avustralya pazarı için üretilen "Ute" modeli, 1934 yılında piyasaya çıktı. Ertesi yıl, Avustralya'da Chevrolet de buna benzer bir kamyoneti satışa sundu (1933-1948 yılları arasında GM Holden, Chevrolet markasıyla üretim yapmıştır). Bunu da daha sonra 1947 yılında Standard Vanguard'ın sadece Avustralya pazarı için satılan kamyonet modeli takip etmiştir. ABD'de ise tümleşik gövdeli coupe kamyonet, 1957 yılında Ford Ranchero ile ortaya çıkmıştır. Onun ardından da Chevrolet El Camino gelmiştir. Tasarım özellikleri Bir modern coupe kamyonet, genelde açık yükleme alanıyla sürücü kabini birbirine kaynaşmış olarak (Monokok gövde) tasarlanır. Yan gövde panelleri ayrık değil, tek parça halindedir. Bu da aracın dış görünümünde bütünlük sağlamaktadır. Bunun dışında da alternatif yükleme çözümleri için sadece kabin (yani çıplak şasili) olarak da üretilebilmektedir. Üst sınıf binek otomobil altyapısı kullandığı için Avustralya'da otomobil ehliyetiyle kullanılabilmektedir. Belli başlı Coupe kamyonetler
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri