Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Creation Engine

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Creation Engine, Gamebryo motorunu baz alınarak Bethesda Game Studios tarafından geliştirilmiş bir video oyun motorudur. Creation Engine, The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout 4, Fallout 76 ve Starfield gibi rol yapma video oyunlarında kullanılmıştır. Geliştirme Bethesda, The Elder Scrolls III: Morrowind, The Elder Scrolls IV: Oblivion ve Fallout 3'ü oluşturmak için Gamebryo motorunu kullandıktan sonra Gamebryo'nun yeteneklerinin güncel gereksinimleri karşılamadığına karar verdi ve bir sonraki oyunu The Elder Scrolls V için daha önceki oyun motorundaki kodları temel alan Creation Engine üzerinde çalışmaya başladı. Skyrim'in tamamlanmasının ardından Bethesda, öncelikle oyun motorunda daha dinamik aydınlatmaya imkan vermek, malzeme nesne yüzeylerini daha gerçekçi olarak kaplamak için önce fiziksel tabanlı bir işleyici ekledi. Bethesda, donanım mozaiklemesinden yararlanan bir teknikle hacimsel ışıklandırma uygulamak için teknoloji şirketi Nvidia ile çalıştı. Ek olarak, Creation Engine'in güncellenmiş versiyonu daha gelişmiş karakter tasarımı sunmaktadır. Fallout 4'ün piyasaya sürülmesinden kısa bir süre önce, Bethesda Game Studios , Starfield oyununu geliştirmeye ve Fallout 4 için indirilebilir içeriği geliştirmeye başlamıştı, o sırada Bethesda Game Studios Austin (o sırada ismi BattleCry Studios), çok oyunculu oyunları desteklemesi için Creation Engine'i değiştirmekle görevlendirildi. Bu, Fallout 76'nın geliştirilmesi için kullanılacaktı. Şirket, id Software (Bethesda Softworks gibi bir ZeniMax Media şirketi) ile birlikte id'nin Quake kodunu Fallout 4'ün motoruna entegre etmeye çalıştı. Bu, oyun endüstrisindeki uzmanlar tarafından bir meydan okuma olarak kabul edildi. Geliştiricilerin karşılaştığı birincil sorun, tek kişilik oyun modu için tasarlanmış görevler veya dünya yüklemesi gibi çekirdek motorun bileşenleriydi. (The Elder Scrolls III: Morrowind'de kullanılan Gamebryo). Bu, birden fazla oyuncunun çoklu dünyalarda online olmasını sağlamak için temelden değişmesi gereken bir paradigmaydı. Fallout 4'te kullanılan motordaki network değişikliklerine ek olarak, bu motoru kullanan Fallout 76'nın E3 fuarında yapılan tanıtımında "tamamen yeni grafik işleme, aydınlatma ve atmosfer teknolojisine" sahip olarak tanımlandı. Bethesda Game Studios, iyileştirmelerin ayrıca ayrıntılarda 16 kat artışa ve uzakta meydana gelen hava olaylarını görüntüleme yeteneğine imkan sağladığını iddia ediyor. Bethesda yeni yapacağı oyunlar olan Starfield ve The Elder Scrolls VI oyunlarında yeni Creation Engine 2'yi kullanacağını duyurmuştur. Özellikleri Havok Behavior, geliştiricilerin birkaç tıklamayla animasyonları harmanlamasına olanak tanıyan esnek bir animasyon aracıdır. Bu, yürüme ve koşma gibi animasyonların, animasyonların çok daha gerçekçi görünmesini sağlamak için sorunsuz bir şekilde harmanlanabileceği anlamına gelir. Bu önemli ekleme, Bethesda'nın oyunlarında karakter animasyonlarını geliştirmesini sağlamıştır. Radiant AI'ın yükseltilmiş bir sürümü, oyuncu olmayan karakterlerin (NPC'ler) çevrelerindeki dünyayla dinamik olarak tepki vermesine ve etkileşime girmesine olanak tanır. Oyuncu bir NPC'yi, kahvaltı yaparken, işe giderken, bara giderken ve sonra uyurken gözlemleyebilir. Geliştirilmiş AI, NPC'lerin oyuncunun eylemlerine tepki vermesini sağlar ve eylemleri nedeniyle oyuncuya dost veya düşman olabilirler. Radiant Story, NPC'lerin keşfedilmemiş yerlerde oyuncu için dinamik olarak yeni görevler oluşturmasına olanak tanır. Önceki oyunlarda, Bethesda ağaçlar ve bitki örtüsü için lisanslı SpeedTree'yi kullanmıştı. Fakat Creation Engine ile Skyrim'i yaparken Bethesda takımı kendi ağaç ve bitki örtüsü sistemini yaptı. Yeni sistem, bir seferde daha büyük miktarda yeşillik oluşturma yeteneğine sahiptir ve animasyonlarla daha fazla özgürlük sağlar. Creation Kit küçükresim|Creation Kit logosu Creation Kit, Creation Engine oyunları için bir modlama aracıdır ve Creation Engine'in modüler yapısından yararlanır. Bethesda Game Studios tarafından The Elder Scrolls serisinin modlama topluluğu için oluşturulmuştur. Bu araç; yeni dünyalar, ırklar, NPC'ler, silahlar oluşturmak, dokuları güncellemek ve hataları düzeltmek için kullanılabilir. Bu araç kullanılarak oluşturulan modlar Steam Workshop, Nexus Mods, Bethesda.net ve çeşitli web sitelerinde sunulmaktadır. Nisan 2016'da Fallout 4 uyumlu bir Creation Kit sürümü yayınlanmıştır The Creation Kit, Bethesda'nın Gamebryo için geliştirilmiş editörünün yeni bir sürümüdür: The Elder Scrolls Construction Set for The Elder Scrolls III: Morrowind and The Elder Scrolls IV: Oblivion, ve Fallout 3 için kullanılan Garden of Eden Creation Kit for Fallout 3 (oyunda kullanılan bir öğeye atıf). Creation Engine kullanan oyunlar Creation Engine Elder Scrolls V: Skyrim (2011) The Elder Scrolls V: Skyrim – Special Edition (2016) Elder Scrolls V: Skyrim VR (2017) The Elder Scrolls V: Skyrim – Anniversary Edition (2021) Fallout 4 (2015) Fallout 4 VR (2017) Fallout 76 (2018) Creation Engine 2 Starfield (2023) Elder Scrolls VI (İlan edilecek) Kaynakça Kategori:Oyun motorları Kategori:Sahipli yazılım Kategori:Fallout serisi Kategori:The Elder Scrolls Kategori:Üç boyutlu grafik tasarım yazılımları Kategori:2011 yazılımları Fallout LA is a 2023 Action role-playing used Fallout: Los Angeles engine.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri