Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Crystal Dynamics

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Crystal Dynamics, Inc., 1992 yılında Judy Lang, Madeline Canepa ve Dave Morris tarafından kurulan ve merkezi San Francisco Körfez Bölgesi'nde bulunan bir Amerikan video oyunu geliştiricisidir. 1998'de Eidos Interactive tarafından satın alınmıştır ve 2009'dan beri Square Enix Europe'un bir parçası olarak kalmıştır. Günümüzde Embracer Group'un altındaki 12. grubun altındadır. Crystal Dynamics, 3DO için ilk lisanslı geliştirici olmuştur. Şirketin maskotu, 2000 yılına kadar video oyun karakteri Gex the Gecko idi. Tarih Crystal Dynamics, 8 Temmuz 1992'de eski Sega çalışanları Judy Lang, Madeline Canepa ve Dave Morris tarafından kuruldu. Crystal, aynı anda Kleiner Perkins tarafından finanse edilen bir oyun donanımı platformu olan 3DO'nun ilk lisanslı geliştiricisiydi. Mark Cerny şirkete katıldı, ancak Universal Interactive Studios'ta çalışmak için ayrıldı. 1993 yılında, 20th Century Fox'un film stüdyosunun başkanı Strauss Zelnick, Crystal Dynamics'i yönetmesi için işe alındı. Bu, Amerikan haberlerinde gündem oluşturdu ve 1990'ların ortalarındaki multimedya yatırımı çılgınlığını başlatmakta rol oynadı. Electronic Gaming Monthlydeki 1993 tarihli bir başyazı, Crystal Dynamics'i "kesinlikle üst kalite sahnedeki en parlak oyun şirketi" olarak andı. Özellikle yeni nesil oyun pazarının beklenmedik şekilde yavaş büyümesi nedeniyle, Crystal Dynamics'in ilk yıllardaki muazzam genişlemesi meyve veremedi. 1996'da yeni CEO Ted Ardel, şirketin işgücünün üçte birini kestiğini ve net olarak oyun geliştirmeye odaklanmak için yayıncılık işlerinden kenara çekildiğini duyurdu. Rob Dyer Nisan 1997'de başkanlığa terfi ettirilene kadar şirket birkaç ay boyunca bir başkan olmadan çalıştı ve Ardel günlük operasyonları yönetti. Crystal Dynamics en çok Gex ve Legacy of Kain oyunları geliştirmesiyle biliniyordu. Stüdyo, Core Design'ın geliştirdiği Tomb Raider serisinin sonraki oyunlarının eleştirisel ya da ticari başarı elde edememesi sonucunda serinin yeni oyunlarını geliştirmesi için görevlendirildi. Crystal, ilk olarak 2006 yılında Tomb Raider: Legendı çıkarttı, ve bu serinin en hızlı satan oyunu olarak dünya çapında 4,5 milyon adet sattı. Crystal Dynamics, geliştirici Buzz Monkey Software ile birlikte Tomb Raider: Anniversaryyi geliştirdi. İlk Tomb Raider oyununun yeniden yapımı, Haziran 2007'de piyasaya sürüldü. Bir sonraki oyun, Tomb Raider: Underworld, Ekim 2008'de piyasaya sürüldü. Crystal Dynamics'in bir sonraki oyunu, baş karakteri kullanmasına rağmen Tomb Raider markasını içermeyen yan oyun Lara Croft and the Guardian of Light idi. 2009'da Crystal Dynamics, çabalarını yalnızca Tomb Raider oyunlarına harcamak için 30'dan fazla çalışanını işten çıkardı. 3 Ocak 2012'de stüdyo topluluk yöneticisi Meagan Marie, stüdyonun 2012'de yeni bir fikri mülkiyet (IP) ortaya çıkaracağını söyledi. 23 Haziran 2012'de yayınlanan bir podcast'te yönetici yapımcı Scot Amos, Crystal Dynamics'in yeni IP'sinin "taze ve tanıdık" olacağını ve yeni Tomb Raider oyununa benzer bir deneyim sunacağını söyledi. Bunların sonucunda 2013'te Lara için yeni bir arka plan hikâyesi sunan bir reboot olan Tomb Raider yayınlandı. Aralık 2015'te Square Enix, stüdyo başkanı Darrell Gallagher'ın şirketten ayrıldığını duyurdu. Şirketteki rolünün yerini Scot Amos ve Ron Rosenberg aldı. 2016 yılında Rise of the Tomb Raider oyununun yönetmeni Brian Horton şirketten ayrıldı. Kendisi daha önce 2013'teki Tomb Raider reboot'unda kıdemli sanat yönetmeni rolünü üstlenmişti. 26 Ocak 2017'de Square Enix, Marvel mülkiyetlerine dayalı çoklu video oyunları yaratmak için Marvel Entertainment ile bir ortaklık duyurdu; bunlardan ilki, Crystal Dynamics ve Eidos Montreal tarafından geliştirilecek olan aynı adlı çizgi romana dayanan Avengers olarak ilan edildi. 13 Ağustos 2018'de Square Enix, Crystal Dynamics'in Avengers oyununun ve gelecekteki Crystal Dynamics projelerinin geliştirilmesine yardımcı olacak Bellevue, Washington merkezli Crystal Northwest adında bir uydu stüdyosu açtığını duyurdu. 26 Mayıs 2021'de Crystal Dynamics, daha önce stüdyonun oyunlarında İdari Yapımcı olarak çalışmış olan Dallas Dickinson tarafından yönetilecek ve Crystal Dynamics oyunlarının önemli bir parçası olacak Austin, Teksas merkezli Crystal Southwest adlı yeni bir stüdyo açtıklarını duyurdu. Stüdyo, 23 Eylül 2021'de Crystal Dynamics, geliştirilmekte olan Perfect Dark reboot'u üzerinde çalışmak için The Initiative ile ortaklık kurdu. 1 Mayıs 2022'de Embracer Group, Square Enix Europe'un diğer varlıklarıyla birlikte Crystal Dynamics'i 300 milyon dolara satın alacağını duyurdu. Anlaşma, Ağustos 2022'de tamamlanmıştır. 20 Mayıs 2022'de Embracer Group (satın alma tamamlanmadan önce), Tomb Raider ve Legacy of Kain gibi stüdyonun yerleşik serilerinde devam oyunlarına, yeniden yapımlara ve remasterlara ilgi duyduğunu belirtti. Geliştirilen oyunlar Kaynakça Dış bağlantılar Kategori:Video oyunu yapım şirketleri Kategori:Amerika Birleşik Devletleri merkezli video oyunu şirketleri Kategori:Square Enix Kategori:Redwood City merkezli şirketler Kategori:Yabancı şirketlerin Amerikan yan kuruluşları Kategori:Bilgisiz URL adresine sahip kaynaklı sayfalar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri