"Farkındaysanız, bana kredi çektiriyorsunuz şu anda."
Bu sözler, +90 541 535 39 85 numaralı telefondan gelen bir arayan tarafından sarf edilmiştir. Arayan, bankamızla imzaladığınız sözleşme gereği ayda 1470 lira sigorta primi ödemenizin, bu güne kadar size ücretsiz sağlandığını, ancak bu ay itibaren tahsilat yapılacağını ve devam edip etmeyeceğinizi sormaktadır. "Hayır" cevabını aldıktan sonra, "uygulama ile birlikte iptal edelim" diyerek işlemleri başlatmaya başlar.
Bu noktada, konuşmanın son derece profesyonel ve ikna edici bir şekilde yürütüldüğünü belirtmek önemlidir. Arayan, bankadaki paramın miktarını beğenmemiş olacak ki, krediler sekmesiyle ilerlemeyi uygun görmüş ve doğrudan 90 bin liralık kredi yazmamı istemiştir. Bu, dolandırıcının gerçek niyetini ortaya koymaktadır.
Konuşma devam ederken, arayan sinirlendi ve "Biz size imkan sunuyoruz farkındasınız, değil mi?" diye çemkirdi. Bu noktada, arayanın gerçek yüzü ortaya çıkmıştır. Ben de onun bu tutumuna karşılık olarak, "Ben son aşamada vazgeçsem bile dosya masrafı vesaire 3-5 binlik yapacaksınız beni. Bakın, bundan sonraki aşamada kredi çekmiş olacağım ve ısrarla bunun masum olduğunu mu söylüyorsunuz? Gerekirse bankadan soruştururum, bu konuşma bana güven vermiyor" dedim.
Arayan, "siz bilirsiniz, hesabınızdan tahsil edilir o zaman, akşam 5'e kadar hayırlı olsun" diyerek telefonu kapattı. Beş dakika içinde telaşla beni aramasını beklerken, elbette ben dönmedim. Şifre vermememe rağmen şifremi değiştirdim ve İş Bankası'nı arayarak şüpheli bir işlem olduğunu bildirdim. Banka görevlisi, "muhtemelen sonraki aşamada para transferine ikna etmeye çalışacaktı" dedi.
Bu olay, birçok kişinin düşebileceği bir tuzağı ortaya koymaktadır. Hesapta para yoksa, kredi çektirecek kadar da gözleri dönmüş olabilir. Bu nedenle, dizi izlemeyi seven insanlarımıza aralarda serpiştirilmiş repliklerle bu konuları işlemek ve farkındalık yaratmak önemlidir.
Bu sözler, +90 541 535 39 85 numaralı telefondan gelen bir arayan tarafından sarf edilmiştir. Arayan, bankamızla imzaladığınız sözleşme gereği ayda 1470 lira sigorta primi ödemenizin, bu güne kadar size ücretsiz sağlandığını, ancak bu ay itibaren tahsilat yapılacağını ve devam edip etmeyeceğinizi sormaktadır. "Hayır" cevabını aldıktan sonra, "uygulama ile birlikte iptal edelim" diyerek işlemleri başlatmaya başlar.
Bu noktada, konuşmanın son derece profesyonel ve ikna edici bir şekilde yürütüldüğünü belirtmek önemlidir. Arayan, bankadaki paramın miktarını beğenmemiş olacak ki, krediler sekmesiyle ilerlemeyi uygun görmüş ve doğrudan 90 bin liralık kredi yazmamı istemiştir. Bu, dolandırıcının gerçek niyetini ortaya koymaktadır.
Konuşma devam ederken, arayan sinirlendi ve "Biz size imkan sunuyoruz farkındasınız, değil mi?" diye çemkirdi. Bu noktada, arayanın gerçek yüzü ortaya çıkmıştır. Ben de onun bu tutumuna karşılık olarak, "Ben son aşamada vazgeçsem bile dosya masrafı vesaire 3-5 binlik yapacaksınız beni. Bakın, bundan sonraki aşamada kredi çekmiş olacağım ve ısrarla bunun masum olduğunu mu söylüyorsunuz? Gerekirse bankadan soruştururum, bu konuşma bana güven vermiyor" dedim.
Arayan, "siz bilirsiniz, hesabınızdan tahsil edilir o zaman, akşam 5'e kadar hayırlı olsun" diyerek telefonu kapattı. Beş dakika içinde telaşla beni aramasını beklerken, elbette ben dönmedim. Şifre vermememe rağmen şifremi değiştirdim ve İş Bankası'nı arayarak şüpheli bir işlem olduğunu bildirdim. Banka görevlisi, "muhtemelen sonraki aşamada para transferine ikna etmeye çalışacaktı" dedi.
Bu olay, birçok kişinin düşebileceği bir tuzağı ortaya koymaktadır. Hesapta para yoksa, kredi çektirecek kadar da gözleri dönmüş olabilir. Bu nedenle, dizi izlemeyi seven insanlarımıza aralarda serpiştirilmiş repliklerle bu konuları işlemek ve farkındalık yaratmak önemlidir.