Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Dolaylı lobicilik

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Dolaylı lobicilik, yasama organına ulaşmayı ve karar alma sürecinde etkili olmayı amaçlayan lobiciliktir. Dolaylı şobicilik, doğrudan lobicilikten kendini ayırarak, ilgili konuda genel halkın yasama organları ve hükümet yetkilileriyle iletişime geçmesini istemek suretiyle mesajı doğrudan yasama organlarına iletmekten ayrılır. Şirketler, dernekler ve vatandaşlar, yasal düzenlemelerde değişiklik yapma çabasıyla dolaylı lobiciliğe giderek daha fazla katılmaktadır. Dolaylı lobiciliğin diğer lobicilik türlerinden farklı olan benzersiz bir özelliği, belirli toplulukların politikalarını harekete geçirmesini içermesidir. Bu tür lobicilik, daha yaygın olarak bilinen doğrudan lobicilikten farklıdır, çünkü doğal olarak örgüt tarafından başlatılır. Taktikler "Dışarıdan" yapılan savunuculukta, farklı konuları politik olarak desteklemek veya savunmak için kullanılan birkaç taktik bulunmaktadır. Bu taktikler arasında seçmenleri bilgilendirme amacıyla basın toplantıları düzenleme veya basın açıklamaları yapma, olumsuz veya olumlu etkilenecek hedef kitleleri harekete geçirerek bir hareket oluşturma yer almaktadır. Medya lobisi Medya lobisine dayalı savunuculuk genellikle etki alanlarını genişletmek için medya kullanımını benimser. Kampanyalar geliştirilir ve televizyondan dergilere ve internete kadar tüm medya türlerinde yayınlanır. Gras köklerine dayalı savunuculuk yerel kuruluşlar ve topluluklar üzerine odaklandığı için, bu tür medya kanalları genellikle bunları karşılayabilen büyük dernekler tarafından kullanılır. Daha küçük kuruluşlar genellikle halk televizyonu, radyo ve diğer daha küçük kanallarda ücretsiz medyayı kullanır. Boykot, protesto ve gösteriler gibi etkili olan diğer ücretsiz medya biçimleri de mevcuttur. Sosyal medya Son on yılın eğilimi, insanlara dünya çapında ulaşmak için sosyal medya platformlarının kullanılması olmuştur. Sosyal medya doğası gereği köklü örgütlenmeler sağlar. Toplulukların yalnızca etkileşimde bulunmasını değil, aynı zamanda konular etrafında şekillenmesini sağlar. Sosyal medya taktiklerini gras köklerine dayalı savunuculukta uygulamak, çok daha geniş bir erişim sağlar ve aktivistlere sadece bilgilendirmekle kalmayıp nedenleri hakkında çeşitli insanlarla etkileşim kurma imkanı sağlar. Bazı savunucular, geleneksel kampanyaların maliyetini düşürmek ve politik mesajları kamu görevlilerine daha hassas bir şekilde hedeflemek için şimdi sosyal medyayı kullanıyorlar. Kitle hareketleri Lobinin oluşturduğu grupları harekete geçirerek, yasama organının dikkatini çekmek ve endişelerini dikkate almasını sağlamak amaçlanır. Bu taktikler, lobinin bir kısmını halkın güvenini ve desteğini kazandıktan sonra kullanılır. Kalabalık alanlarda konuşarak, el ilanları dağıtarak ve hatta web ve televizyon kanalları aracılığıyla kampanya yaparak destek kazanılır. Daha yeni iletişim cihazlarının potansiyeli nedeniyle, halkın görüşlerini şekillendirmenin bir yolu olarak dolaylı lobiciliğin artması beklenmektedir. Tea Party Movement Zaman içinde birçok dolaylı lobicilik grubu, öne çıkan duruşları ve dikkat çekici taktikleriyle popüler hale gelmiştir. En son olarak, 2011'deki Tea Party Hareketi, hükümet harcamalarını sınırlamayı amaçlamıştır. Grubun başlattığı hareketlerin çoğu, daha az hükümet, vergi indirimi gibi konularla ilgilidir; bunun Amerika Birleşik Devletleri'ni geçmişte temsil ettiği değerlere geri döndüreceğine inanırlar. Tea Party kendilerini, "sevgili ülkemiz Amerika Birleşik Devletleri'nin güvenliğini, egemenliğini veya iç huzurunu tehdit eden herhangi bir konuya dikkat çeken bir hareket" olarak görür. Tea Party'nin dolaylı çalışmalarında başarılı taktikler kullanması, büyük ölçekte genel kamuoyunu etkilemelerine ve görüşlerini aktarmalarına yardımcı olmuştur. Dolaylı bir şekilde (dolaylı lobiciliğin amacı gereği), Tea Party, mevzuat üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Bu etki, Tea Party Hareketi tarafından desteklenen adayların Kongre'ye girmesiyle sonuçlanmış ve böylece ideallerini doğrudan ifade etmelerine olanak sağlamıştır. Büyük şirket kampanyaları Büyük şirketler, yasama sürecinde değişiklik yapma amacıyla dolaylı lobicilikten faydalanmaktadır. Lobinin sonucunun gerçekleşebilmesi için uygulanması gereken belirli adımlar bulunmaktadır. İlk adım, bir 'yasa eylem programı'dır. Bu, yönetimin, eylemi organizasyonun geri kalanı için önemli hale getirmesiyle ilgilidir. Sadece şirketin geri kalanına belirli yasa endişelerini bildirmekle kalmayıp, lobici aynı zamanda etkilenen halk kesimlerini tanımlayan bir tür çalışma yapmalıdır. İkinci adım, örgüt üyelerini, bir 'uyarı' verildiğinde hemen yetkililere mektup yazmaya, arama yapmaya veya ziyaret etmeye hassas hale getirmektir. Bu, yetki düzeyleriyle iç iletişimi sağlayacaktır. Son olarak, üçüncü adım medya planlamasıdır. Reklam, makale yayınlama, ticari reklamlar ve belirli bir nedeni etkileyen insanların yer aldığı televizyon programlamasının kullanılması gerekmektedir. Bunlar, bir Kongre bölgesinin temsilcilerine yöneliktir. Trendler Son on yılda dolaylı lobicilerin eğilimleri, gönüllülerin daha agresif bir şekilde işe alınması ve yasama organının karar vermesi gereken zamandan çok önce kampanyalara başlanması şeklinde artış göstermiştir. Ayrıca, artan teknoloji ve modern iletişim teknikleri sayesinde, lobici gruplar etkileşimli web sayfaları oluşturarak e-posta yoluyla iletişim kurabilir, gönüllüleri işlere atayabilir ve lobici grubun hedefini doğru yönde tutabilir. Bugünün ek cihazları olan Facebook ve Twitter gibi platformlarla, Grassroots lobici gruplar, mesajlarını kitlelere daha kolay, daha ucuz ve daha hızlı bir şekilde ulaştırabilir ve konularının duyulması için güçlü bir taban oluşturabilir. Lobiciler için güncel konular Genel kamuoyunun başlıca endişeleri, lobici grupların endişeleriyle örtüşmemektedir. Bu nedenle, lobici gruplar, kamuoyunu belirli bir yönde etkilemek için yukarıda bahsedilen taktikleri kullanmak zorunda olduklarını düşünmektedir. Genel kamuoyu için suç, ülkenin en önemli sorunu olarak görülmekte, onu ekonomik durum ve uluslararası ilişkiler izlemektedir. Bununla birlikte, geçmişte lobici grupların başlıca endişesi sağlık konuları olmuştur. 2009 yılında yapılan bir çalışma, lobici grupların yüzde 20'den fazlasının hastalık önleme, Medicare veya reçeteli ilaçlar gibi sağlık konularını öncelikli olarak gördüğünü göstermektedir. Sağlık konusundaki bu ilgiyi çevresel endişeler takip etmektedir. Dolaylı lobi, bu tür savunuculuk sahnelerini değiştirmiş olsa da, diğer daha geleneksel veya doğrudan lobici gruplar gibi aynı konularla ilgilenmektedir. Ayrıca bakınız Aktivizm Savunuculuk Çıkar grubu Kaynakça Kategori:Yöntemlerine göre aktivizm Kategori:Lobicilik Kategori:Siyasi kavramlar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri