Douglas DC-7 Jet motorlu uçak imali öncesi Douglas Aircraft Company tarafından üretilen en son büyük piston motorlu uçaktır. 1953 - 1958 yılları arasında 338 adet üretilmiştir ve 40 civarı halen servistedir. 1945 yılında ilk kez DC-7 Pan Am tarafından C-74 Globemaster askeri uçağının sivil versiyonunun üretimi amacı ile Douglas'a sorulmuştu. Ancak kısa bir süre sonra bu proje iptal oldu. Bir süre sonra bu kez American Airlines şirketi DC-6 nın daha geliştirilmiş bir modeli için arayışlara girdi. O sıralar Lockheed Constellation Amerka'nı her iki kıyısı arasında durmaksızın uçuş yapabilen tek uçaktı. Mayıs 1953'te prototip uçuruldu. Kasım'da ise American Airlines ilk uçağını teslim aldı. Böylece sahilden sahile uçuşlarda TWA şirketinin Super Constellation'ları ile direkt uçuşlarda bir rekabet başlamış oldu. DC-7 ilk dönemlerde sadece Amerika'daki taşıma şirketlerine satıldı. Bir süre sonra DC-7C (Seven Seas) varyantını piyasaya sürdü. Pan Am'ın New York - Londra, SAS'ın Kuzey Amerika ve Asya arasındaki uzun uçuşlara koyduğu DC-7C satışları kısa bir süre sonra kesilmiştir zira jet motorlu 707 ve DC-8 piyasalarda boy göstermiştir. 1959 yılında Douglas DC-7F varyantını öncelikle kargo uçağı amacıyla üretmiştir. DC-7B varyantında ise daha uzun bir menzil imkânı sağlanmıştır. Kullanıcılar Tarih boyunca DC-7 yi filolarında kullanan işletmeler şunlardır; Alitalia, American Airlines, BOAC, Braniff Airways, Caledonian Airways, Delta Air Lines, Eastern Air Lines, Emirates, Japan Airlines, KLM, National Airlines, Northwest Orient, Panair do Brasil, Pan American World Airways, Sabena, SAS, Swissair, THY, ve United Airlines. Özellikleri Dış bağlantılar Boeing McDonnell Douglas sitesinde DC-7 Airliners.net sayfasında DC-7 İlişkili içerik Benzer geliştirilenler DC-4 DC-6 Benzer markalar Lockheed Constellation Boeing 377 Kategori:Yolcu uçakları Kategori:Nakliye uçakları DC-7