Can Yayınları baskısının dili yer yer sorunlu ve aşırı uzun cümleler dikkatin dağılmasına neden oluyor. Buna rağmen, eser kendi döneminde olduğu gibi günümüzde de düşünce ve ifade özgürlüğü, sansür ve bireysel haklar üzerine yapılan tartışmalarda referans alınan önemli bir kaynak. Kitap boyunca Mill, yanlış veya zararlı olarak değerlendirilen fikirlerin bile tartışılması gerektiğini, bu tür fikirlerin tartışılmasının, doğruların daha iyi anlaşılmasını ve savunulmasını sağlayabileceğini savunuyor. Ayrıca baskıcı bir ortamın sadece bireysel düşünce özgürlüğünü kısıtlamakla kalmayıp, aynı zamanda toplumsal ilerlemeyi de engellediğini vurguluyor.
"Muhakemesi gerçekten güven duyulmayı hak eden bir kişiyi ele alalım, bu duruma nasıl gelmiştir? Çünkü söz konusu kişi, görüşleri ve davranışlarıyla ilgili eleştirilere zihnini açık tutmuştur. Çünkü ona karşı söylenebilecek her şeyi dinleme alışkanlığı vardır; eleştiriden haklı olduğu ölçüde yararlanma ve hatanın hata olduğunu hem kendine hem de bazı durumlarda başkalarına açıkça anlatma alışkanlığı vardır. Çünkü bir insanın bir konunun tamamını bilmeye yaklaşmasının tek yolunun, her türlü farklı görüşe sahip insanları dinlemek, her türden zihnin bu konuya bakış biçimlerinin tümünü incelemek olduğunu hissetmiştir. Hiçbir bilge, bunun dışında bir biçimde elde etmemiştir bilgeliğini; insan aklının başka bir şekilde bilgelik kazanması da doğasına aykırıdır."
"Muhakemesi gerçekten güven duyulmayı hak eden bir kişiyi ele alalım, bu duruma nasıl gelmiştir? Çünkü söz konusu kişi, görüşleri ve davranışlarıyla ilgili eleştirilere zihnini açık tutmuştur. Çünkü ona karşı söylenebilecek her şeyi dinleme alışkanlığı vardır; eleştiriden haklı olduğu ölçüde yararlanma ve hatanın hata olduğunu hem kendine hem de bazı durumlarda başkalarına açıkça anlatma alışkanlığı vardır. Çünkü bir insanın bir konunun tamamını bilmeye yaklaşmasının tek yolunun, her türlü farklı görüşe sahip insanları dinlemek, her türden zihnin bu konuya bakış biçimlerinin tümünü incelemek olduğunu hissetmiştir. Hiçbir bilge, bunun dışında bir biçimde elde etmemiştir bilgeliğini; insan aklının başka bir şekilde bilgelik kazanması da doğasına aykırıdır."