E.E.A.T diğer adı ile Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trust bir Google arama motoru optimizasyonu kriteridir. Deneyim, Uzmanlık, Yetkililik ve Güven (E-E-A-T) PQ derecelendirmesinde önemli hususlardır. Tarihçe Google E-E-A-T güncellemelerinin kısa bir geçmişi: Mart 2013: Google, Arama Kalitesi Derecelendirme Yönergelerini resmi olarak yayınladı. Mart 2014: Google, yönergelere E-A-T'yi (Uzmanlık, Yetkililik ve Güvenilirlik) ekledi. Aralık 2022: Google, "Deneyim" için fazladan bir "E" ekleyerek E-E-A-T'yi kullanıma sundu. Deneyim (Experience) EEAT içerisinde yer alan "Deneyim", içerik oluşturucusunun konu hakkındaki kişisel deneyimlerini ifade etmektedir. İçerik oluşturucusu söz konusu içerik konusu hakkında ne kadar deneyimli ise, içerik o kadar güvenilir olacaktır. Uzmanlık (Expertise) EEAT içerisinde yer alan "Uzmalık", içerik oluşturucusunun konu hakkındaki geçmiş uzmanlık deneyimlerini ifade etmektedir. İçerik oluşturucusu söz konusu içerik konusunda uzman ise, (Örneğin bir doktorun sağlık hakkında makale yazması gibi) içerik Google nazarında o kadar güvenilir olacaktır. Yetkinlik (Authoritativeness) Yetkililik, sektörünüzdeki genel itibarınızı ifade eder. Özellikle nişinizdeki uzmanlar ve etkileyiciler arasında. Google kalite değerlendirme kriterlerine göre, içerik oluşturucunun, içeriğin ve web sitesinin güvenilirliğini gözden geçirmeleri talimatı verilir. Güvenilirlik (Trustworthiness) Güvenilirlik, Google E-E-A-T SEO'nun en önemli parçasıdır. Kalite Değerlendiricileri, yaratıcıyı, içeriği ve web sitesini dikkate almalıdır. İçeriğinizi kimin yazdığı konusunda net olun, olgusal doğruluk için düzenleyin, güvenilir kaynaklardan alıntı yapın ve içeriği bir reklam duvarının arkasına saklamaktan kaçının. Kaynakça Kategori:Arama motoru optimizasyonu