Eiksund Tüneli, Norveç'in Møre og Romsdal ilçesinde, Ørsta ve Ulstein belediyelerini birbirine bağlayan bir denizaltı tünelidir. Tünel uzunluğunda ve derinliğindedir. Norveç'in Rogaland ilçesindeki derinliğindeki Ryfast tüneli Aralık 2019'da açılana kadar dünyanın en derin denizaltı tüneliydi. Hizmet verilen yerler Tünel, birkaç adayı üç tünel ve bir köprü ile anakaraya bağlayacak olan büyük bir projenin parçasıydı. Köprü-tünel kompleksi, birlikte 40.000'den fazla nüfusu olan Herøy, Sande, Ulstein, Hareid, Ørsta ve Volda belediyelerine hizmet vermektedir. Eiksund Köprüsü, Hareidlandet adasını ve Eiksund köyünü yakındaki Eika adasıyla birleştirir. Eiksund Tüneli, köprünün güney ucundan başlar, (Eika adasında) Vartdalsfjorden'in altından geçer ve Ørsta köyü yakınlarındaki anakaraya bağlanır. Bu üç yapı, Ulstein ve Herøy arasındaki Fv61'i Ørsta ve Volda arasındaki Avrupa yolu E39 otoyoluna bağlayan bir otoyol olan Norveç İlçe Yolu 653'ün (Fv653) bir parçasıdır. sol|küçükresim|Açılış seremonisi, 23 Şubat 2008 İnşaat uzunluğundaki Eiksund Köprüsü ve uzunluğundaki Helgehorn Tüneli, tünelle birlikte yapıldı. Tünelin maliyeti yaklaşık 500,000,000 Norveç Kronu'dur. Tünelin normalde Temmuz 2007'de açılması bekleniyordu, ancak ertelemeler ile Aralık 2007'ye en sonunda da 2008'e ertelendi. Tünel, trafiğe 23 Şubat 2008'de açıldı.The Eiksund Tüneli, 1,300 ton patlayıcı kullanılarak 660,000 metreküp taşın yok edilerek delme ve patlatma yöntemi ile açılan bir denizaltı tünelidir. Kullanım Tünel, Ørsta tarafında iki şerit ve Eiksund tarafında iki şerit + bir sürünen şerit taşır. İnşaattan önce, Eiksund Tüneli'nden geçen günlük ortalama trafiğin günde 1.000 araç (vpd) olacağı tahmin ediliyordu. Ancak fiyortu geçmenin kolaylığı, trafiği hızla 2200 vpd'ye çıkardı. Altı yıl sonra tünel tamamen finanse edilip ücretsiz hale geldiğinde, trafik tekrar 2880 vpd'ye sıçradı. Kazalar 28 Haziran 2009'da tünelde ciddi bir kaza meydana geldi ve beş kişi öldü. 20'li yaşlarında üç erkek yolcusu olan genç bir sürücünün, tünelin kenarına çarpmasıyla arabasının takla attığı ve ardından karşıdan gelen bir araca çarptığı sırada yaklaşık 150–200km/s hızla gittiği düşünülüyordu. Ayrıca bakınız Rogfast, 2019'da inşaatı durdurulan daha derin bir Norveç denizaltı tüneli. Kaynakça Dış bağlantılar Road Traffic Technology - Eiksund Undersea Tunnel Kategori:Norveç'teki tüneller