Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Elektrikli araç

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Elektrikli araç veya elektronik taşıt tahrik için bir veya daha fazla elektrik motoru kullanan bir araçtır. Araç dışı kaynaklardan elektrikle bir toplayıcı sistemle çalıştırılabilir veya bir pille bağımsız olarak çalıştırılabilir. Bazen güneş panelleri tarafından yakıt hücreleri veya bir jeneratör kullanılarak yakıtın elektriğe dönüştürülmesiyle de olabilir. EV'ler arasında, bunlarla sınırlı olmamak üzere, karayolu ve demiryolu araçları, yüzey ve su altı araçları, elektrikli uçaklar ve elektrikli uzay araçları yer alır. Otonom sürüş, bağlantılı araçlar ve paylaşımlı mobilite gibi gelişmekte olan diğer otomotiv teknolojileriyle birlikte karayolu araçları için Connected, Autonomous, Shared ve Electric (CASE) Mobility adlı geleceğin mobilite vizyonunu oluşturur. Endüstriyel araçlar için kullanılan bir elektrikli araç aküsü (EVB), bir akülü elektrikli aracın (BEV'ler) tahrik sistemine güç sağlamak için kullanılan pillerdir. Elektrikli araç şarj istasyonu veya evde şarjolunabilir. Elektrikli araç tarihi ilk olarak 19. yüzyılın sonlarından başladı. İçten yanmalı motorlar, yaklaşık 100 yıl boyunca otomobiller ve kamyonlar için baskın tahrik yöntemiydi, ancak elektrik gücü, trenler ve her türden diğer araç türlerinde yaygın olarak kullanılmaya devam etti. Kabulü artırmak için devlet teşvikleri ilk kez 2000'lerin sonlarında, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa Birliği de dahil olmak üzere tanıtıldı ve 2010'larda büyüyen bir araç pazarına yol açtı. COVID-19 salgınından sonra yapısal teşviklerin elektrikli araç pazarını büyük ölçüde artırması bekleniyor. COVID-19 salgını sırasında sokağa çıkma yasakları, benzinli veya dizel araçlardaki sera gazı sayısını azalttı. Uluslararası Enerji Ajansı, 2021'de hükümetlerin ağır elektrikli araçlara yönelik politikalar da dahil olmak üzere iklim hedeflerine ulaşmak için daha fazlasını yapması gerektiğini söyledi. Elektrikli araç satışları, 2016'daki küresel payın %2'sinden 2030'a kadar %30'a çıkabilir. Temmuz 2022 itibarıyla küresel EV pazarının büyüklüğü 280 milyar dolardı ve 2026'ya kadar 1 trilyon dolara çıkması bekleniyor. Bu büyümenin çoğu Kuzey Amerika, Avrupa ve Çin gibi pazarlarda bekleniyor; 2020'de yapılan bir literatür incelemesi, elektrikli 4 tekerlekli araçların kullanımındaki artışın gelişmekte olan ekonomilerde ekonomik olarak pek olası görünmediğini gösterdi. Ancak elektrikli 2 tekerlekli araçların büyümesi muhtemeldir. Elektrik kaynakları Elektrik üretmenin, değişen maliyetler, verimlilik ve ekolojik arzu edilen birçok yolu vardır. Jeneratör tesislerine bağlantı Elektrikli lokomotifler, tramvaylar, troleybüsler ve tramvay kamyonu arasında yaygın olan üretim tesislerine doğrudan bağlantı (Katener, üçüncü ray, kanal akımı koleksiyonu) Çevrimiçi elektrikli araç, elektromanyetik indüksiyon yoluyla yol yüzeyinin altına gömülü elektrik prizlerinden güç toplar Çevrimiçi elektrikli araç, elektromanyetik indüksiyon yoluyla yol yüzeyinin altına gömülü elektrik prizlerinden güç toplar Yerleşik jeneratörler ve hibrit araçlar Yerleşik bir dizel motor kullanılarak üretilir: dizel-elektrikli lokomotif ve dizel-elektrik çoklu birim (DEMU) Bir yakıt hücresi kullanılarak gemide üretilir: yakıt hücreli araç Gemide nükleer enerji kullanılarak üretilir: nükleer denizaltılar ve uçak gemileri Güneş enerjisi gibi yenilenebilir kaynaklar: güneş aracı Batarya ve Enerji Elektrikli araçları şarj etme yöntemleri seviye 1, seviye 2 ve seviye 3 olmak üzere üç seviyeye ayrılır. 1.Evlerde veya iş yerlerinde park halinde bulunan araçları sarj etmek için kullanılabilecek bir yöntem. 5-12 saat arasında değişebilir. 2.kamu alanlarında orta düzeyde şarj için kullanılabilecek yöntem. 1-4 saat arasında sarj olabilir. 3.seviye kısa sürede hızlı şarj etmek için kullanılabilir yöntem. 15 - 30 dakika arasında şarj olur. Teknoloji elektrikli araçlarda kullanılan Pilot modu,akıllı sensörler ve benzeri teknolojilerle birlikte elektrikli araçlar kazaların önüne geçebilir. Çevrecilik ve Eleştiriler Uluslararası kaynaklara göre, dünyadaki petrol rezervlerinin bilinen rezervlerle birlikte ömrünün yaklaşık 50 yıl olduğu öngörülmektedir Literatürde içten yanmalı motorların verimliliğini artırmak için birçok çalışma yapılmıştır ve verimlilik hala %40 seviyesine ulaşmamıştır. Elektrikli araç tarafında özellikle Lityum-iyon türü bataryalar en çok umut edilen bataryalardır. Uygulamalar Avrupa'da elektrikli otomobil ve kamyonet alımı 2020'de önemli ölçüde arttı. Yıl için elektrikli otomobil kayıtları 2019'daki 550.000 adetten 1.325.000 adede yükseldi. Bu, toplam yeni araba kayıtlarının sadece %3,5'ten %11'ine bir artışı temsil ediyor. 1 yıl. Elektrikli kamyonetlerin alımı da 2019'daki toplam yeni kayıtların %1,4'ünden 2020'de %2,2'ye yükseldi. 2020'de otomobiller ve kamyonetler için elektrikli araç kayıtlarının çoğunluğunu plug-in hibritlerden ziyade pilli elektrikli araçlar oluşturdu. Avrupa Yeşil Anlaşması'nın bir parçası olarak, Avrupa İklim Yasası ile AB kendisine 2050 yılına kadar iklim tarafsızlığına ulaşmak için bağlayıcı bir hedef belirlemiştir . Bu, mevcut sera gazı emisyon seviyelerinin önümüzdeki on yıllarda önemli ölçüde düşmesini gerektiriyor. İklim tarafsızlığına yönelik bir ara adım olarak AB, 2030 yılına kadar emisyonları en az %55 oranında azaltmayı taahhüt ederek 2030 iklim hedefini yükseltti. İlgili ulaşım araçları Alternatif yakıtlı araç Yakıt hücreli otomobil Elektrikli bisiklet Pedelec Yakıt hücreli elektrikli araç Güneş enerjisiyle çalışan araç Güneş arabası Güneş enerjili otobüs Elektrikli uçak Elektrikli tekne Basınçlı hava arabası Basınçlı hava aracı Akülü-elektrikli lokomotif Elektrikli tekne Elektrikli otobüs Hibrit elektrikli otobüs Akülü elektrikli otobüs Elektrikli araba Elektrikli kamyon Elektrikli platformlu kamyon Elektrikli otomobil Pilli elektrikli araç Elektrikli motosikletler ve scooterlar Motorlu trotinet Yakıt hücreli otomobil Hibrit elektrikli araç Hibrit tren Mahalle Elektrikli Aracı Şarjlı elektrikli araç Plug-in hibrit elektrikli araç Güneş enerjisiyle çalışan araç Güneş arabası Güneş enerjili otobüs Esnek yakıtlı araç Yakıt hücreli otomobil Hidromobil Segway İki tekerli kişisel vasıta Elektrikli tekteker Hidrojen içten yanmalı motorlu araç Bi-yakıtlı araç Esnek yakıtlı araç Hibrit elektrikli araç Hibrid otomobil Plug-in hibrit Güneş arabası Güneş enerjili otobüs Rüzgar gücüyle çalışan araç Sıfır emisyonlu araç Şarj türleri ve standartları GB/T 20234 IEC 61851 IEC 62196 IEC 63110 ISO 15118 SAE J1772 SAE J3068 SAE J3105 SAE J3271 AC: SAE J1772 Tip 1 (Yazaki) Tip 2 konektör Tip 2 (Mennekes) Tip 3 konektör Tip 3 (Scame) DC: CHAdeMO GB/T şarj standardı ChaoJi Kombine Şarj Sistemi EE/FF (CCS Combo 1/2) Megawatt Şarj Sistemi Kaynakça Konu http://repositories.cdlib.org/itsdavis/UCD-ITS-REP-01-26/ http://www.arb.ca.gov/msprog/zevprog/zevprog.htm http://www.whokilledtheelectriccar.com/ Ayrıca bakınız Sürdürülebilir ulaşım Çevre teknolojisi Paris Anlaşması Süper kapasitör Apple elektrikli otomobil Otonom araba Biyoyakıt Kategori:19. yüzyıl tanıtımları Kategori:Sürdürülebilir ulaşım
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri