Yaklaşık 6 ay önce RKS RS 3 Pro ile e-bike sahibi oldum ve aktif olarak her gün işe gidip geliyorum. Öncelikle toplu taşımaktan kurtulduğum için çok mutluyum. Geçen gün iş yerinden arkadaşımın arabasıyla maç gittik, stada dönüşte direkt eve geçmek durumunda kaldım ve iş yerime bisikletimi bıraktım. Sabah ise gitmek gerçekten benim için zulüm oldu. "İyi ki almışım" dedim. Çünkü inanılmaz keyifli ve yaz aylarında olmamıza rağmen puf puf ese ese gitmek istediğiniz yere çok rahat ulaşabiliyorsunuz ve kendinizi inanılmaz özgür hissediyorsunuz. Ve bunların hepsini terlemeden yapıyorsunuz.
Her gün İstanbul trafiğinde saat fark etmez 16 km yolu yaklaşık 40 dakika gibi kısa bir süre de gidiyorum. Dönüşte bu süre 45 dakika oluyor, yaklaşık olarak 32 km yolu gidiyor geliyorum takribi 80-85 daktada. Bisikletten önce ise gelişi ve gidiş sürem abartmıyorum en az 2,5 saati buluyordu.
Bisikleti 19k gibi çok uygun bir rakama aldım. Bisikleti böyle alırsanız kullanmanız mümkün değil, kesinlikle alınması gerekenler şu şekilde:
* **Gaz Kolu:** Hem motorlardaki gibi gaz verme seçeneği mevcut hem de martilardaki gibi bas parmakla basılabilen. Ben parmakla basılanlardan aldım, diğerine göre 3 kat daha uygun ve gayet memnunum. Gaz kolu neden mecburi, ışıklar vs durduğunuzda bisikleti kaldırmak için pedal çevirmeniz gerekiyor ve 1-2 tur çevirmeden akü devreye girmiyor, buda ışıklar vs size büyük sıkıntılar çıkarıyor, özellikle de biraz rampa bir yerdeseniz. Ama gaz kolunu taktıktan sonra gayet iyi kalkışlar yapabiliyorsunuz.
* **Sele:** Fiyatı düşük tutmak için seleyi aşırı basit yapmışlar ve orijinal seleyle kullanmak imkansız, güzel bir sele aşağı yukarı 400-500 TL Trendyol vs uygulamadan arastirip alabilirsiniz. Sele önemli, götü sağlama almak lazım.
* **Frenler:** Bu olmazsa olmaz, ben ilk 1 ay bisikletin kendi gelen frenleriyle kullandım, 1 ayın sonunda frene dair hiçbir şey kalmadı ve durmakta inanılmaz zorluk çekiyordum, bu biraz tuzluya patlayacak ama Shimano hidrolik fren sistemiyle bisikleti efsane oluyor, ben 3k ya taktırmıştım, şu anda aşağı yukarı 3.5 olmuştur.
* **Kask:** Arkadaşlar kasksiz olmaz bu iş, 30 km ile bir düşüş beyin kanamasına yol açabilir, bunu hafife almamak lazım, harika kasklar var, ben Trendyol gibi bir uygulama da y.disindan 500 TL'ye bir kask getirtmiştim, kaskın kendiliğinden güneş gözlüğü de var takip çıkartabiliyorsunuz, gözlüksüz sürüş imkansız, bu arada gözlükle bile toz kaçıyor ve sürüsü çok fazla etkiliyor.
* **Gözlük:** Kaskın kendi güneş gözlüğü yoksa eger bir gözlük mecburi aksi takdirde bir yolculuk ızdirap olacak.
* **Lastikler:** Benim bisikletin lastikleri oldukca kalın ve dişli, ilk aldığımda ki lastikleri kullanıyorum hala ama yağmurlu havalarda hiçte güven vermiyor, özellikle de fren sistemini değiştirmediyseniz ve böyle bir durumda kaldınızsa çok dikkatli sürün çünkü buzda ki gibi kayıyor, ben kendime yeni lastik buldum yaz sonuna doğru taktırıyorum, iki lastik yaklaşık 3k maliyeti olucak ama kışın kullanabiliyorum.
* **Aynalar:** Aynalar çok değerli benim için, çok az kişi gördüm ama onlarsiz bir yolculuk düşünüyorum, 2 ayna 300 TL'ye mal olmuştu bana, artık çok nadir durumlar haric kafamı çevirmeden yolculuğumu yapabiliyorum.
* **Lastik Değişimi:** 3-4 kere başıma geldi lastik patlayarak yolda kaldım ve buna çözüm olarak lastikle sambrel arasına zirh taktırdım, zirhi taktırdıktan sonra her hangi bir problem olmadı, bu da bana 800 TL'ye mal olmuştur.
* **Fosforlu Yelek:** Yeşil olanı tavsiye ederim, özellikle gece sürüşlerinde çok değerli, araçların sizi fark etmesi çok önemli.
**Extra olarak:** Bisikleti aydınlatabildiğiniz kadar gece sürüşlerinde aydınlatın, özellikle arka gelen araçların sizi kesinlikle fark etsin, bunu kaska ekstra bir ışık takarak olabilir, arka taraftaki aydınlatmayı büyüterek olabilir.
Sürüş gelirsek çok keyifli bir kullanımı var ve gideceğim yönun her daim en sağından gitmek çalışıyorum, zaman zaman kaldirima çıkmak durumunda kalıyorum ama ekstra dikkatli sürün lütfen ve kesinlikle telefon tutacak vs taktırmayın, bir saniyelik bir dikkat kaybı olmaması lazım, telefonunuz mu kaldı çekin, sağa isinizi halledip devam edin çünkü size trafik diye bir şey yok, İstanbul için konuşuyorum, varacağınız yere günü içinde yaklaşık bir otomobille aynı süre de ulaşabiliyorsunuz, yeri geldiginde çok daha hızlı gidebiliyorsunuz.
Aşağı yukarı 25 kg ve katlanabilir olduğuna bakmayın, ele avuca sığmıyor, balkon varsa oraya koyulabilir ama öyle tarif edebilirim, katlanmış hali bile 2 tane sandalye kadar yer kaplıyor, ben apartmanin dışına kapının kilitliyorum, şu ana kadar bir şey olmadı, güzel bir kilit çözdüm bu işi, bataryası zaten çok rahat çıkarıyor ve eve alıyorum.
Bataryanın kullanımına gelecek olursak benim takviye seviyem max 5, sürekli max takviyede kullaniyorum, hafif egimli yollarda 45-50 km hızı gördüm, ortalama hızım 25-30 km, işe yerine vardığımda sarjımın yaklaşı 60'ı duruyor ama dönüşte bu sarı yetmiyor, max takviyede çünkü çok fazla bayır var onun için iş yerinde de fulluyorum, sarj olma süresi 0-100 yaklaşık 5 saat, faturaya etkisine henüz bakmadım ama kendinizi bir kuş gibi hissediyorsunuz bu aracı sürerken alın aldirin kullanın.
Her gün İstanbul trafiğinde saat fark etmez 16 km yolu yaklaşık 40 dakika gibi kısa bir süre de gidiyorum. Dönüşte bu süre 45 dakika oluyor, yaklaşık olarak 32 km yolu gidiyor geliyorum takribi 80-85 daktada. Bisikletten önce ise gelişi ve gidiş sürem abartmıyorum en az 2,5 saati buluyordu.
Bisikleti 19k gibi çok uygun bir rakama aldım. Bisikleti böyle alırsanız kullanmanız mümkün değil, kesinlikle alınması gerekenler şu şekilde:
* **Gaz Kolu:** Hem motorlardaki gibi gaz verme seçeneği mevcut hem de martilardaki gibi bas parmakla basılabilen. Ben parmakla basılanlardan aldım, diğerine göre 3 kat daha uygun ve gayet memnunum. Gaz kolu neden mecburi, ışıklar vs durduğunuzda bisikleti kaldırmak için pedal çevirmeniz gerekiyor ve 1-2 tur çevirmeden akü devreye girmiyor, buda ışıklar vs size büyük sıkıntılar çıkarıyor, özellikle de biraz rampa bir yerdeseniz. Ama gaz kolunu taktıktan sonra gayet iyi kalkışlar yapabiliyorsunuz.
* **Sele:** Fiyatı düşük tutmak için seleyi aşırı basit yapmışlar ve orijinal seleyle kullanmak imkansız, güzel bir sele aşağı yukarı 400-500 TL Trendyol vs uygulamadan arastirip alabilirsiniz. Sele önemli, götü sağlama almak lazım.
* **Frenler:** Bu olmazsa olmaz, ben ilk 1 ay bisikletin kendi gelen frenleriyle kullandım, 1 ayın sonunda frene dair hiçbir şey kalmadı ve durmakta inanılmaz zorluk çekiyordum, bu biraz tuzluya patlayacak ama Shimano hidrolik fren sistemiyle bisikleti efsane oluyor, ben 3k ya taktırmıştım, şu anda aşağı yukarı 3.5 olmuştur.
* **Kask:** Arkadaşlar kasksiz olmaz bu iş, 30 km ile bir düşüş beyin kanamasına yol açabilir, bunu hafife almamak lazım, harika kasklar var, ben Trendyol gibi bir uygulama da y.disindan 500 TL'ye bir kask getirtmiştim, kaskın kendiliğinden güneş gözlüğü de var takip çıkartabiliyorsunuz, gözlüksüz sürüş imkansız, bu arada gözlükle bile toz kaçıyor ve sürüsü çok fazla etkiliyor.
* **Gözlük:** Kaskın kendi güneş gözlüğü yoksa eger bir gözlük mecburi aksi takdirde bir yolculuk ızdirap olacak.
* **Lastikler:** Benim bisikletin lastikleri oldukca kalın ve dişli, ilk aldığımda ki lastikleri kullanıyorum hala ama yağmurlu havalarda hiçte güven vermiyor, özellikle de fren sistemini değiştirmediyseniz ve böyle bir durumda kaldınızsa çok dikkatli sürün çünkü buzda ki gibi kayıyor, ben kendime yeni lastik buldum yaz sonuna doğru taktırıyorum, iki lastik yaklaşık 3k maliyeti olucak ama kışın kullanabiliyorum.
* **Aynalar:** Aynalar çok değerli benim için, çok az kişi gördüm ama onlarsiz bir yolculuk düşünüyorum, 2 ayna 300 TL'ye mal olmuştu bana, artık çok nadir durumlar haric kafamı çevirmeden yolculuğumu yapabiliyorum.
* **Lastik Değişimi:** 3-4 kere başıma geldi lastik patlayarak yolda kaldım ve buna çözüm olarak lastikle sambrel arasına zirh taktırdım, zirhi taktırdıktan sonra her hangi bir problem olmadı, bu da bana 800 TL'ye mal olmuştur.
* **Fosforlu Yelek:** Yeşil olanı tavsiye ederim, özellikle gece sürüşlerinde çok değerli, araçların sizi fark etmesi çok önemli.
**Extra olarak:** Bisikleti aydınlatabildiğiniz kadar gece sürüşlerinde aydınlatın, özellikle arka gelen araçların sizi kesinlikle fark etsin, bunu kaska ekstra bir ışık takarak olabilir, arka taraftaki aydınlatmayı büyüterek olabilir.
Sürüş gelirsek çok keyifli bir kullanımı var ve gideceğim yönun her daim en sağından gitmek çalışıyorum, zaman zaman kaldirima çıkmak durumunda kalıyorum ama ekstra dikkatli sürün lütfen ve kesinlikle telefon tutacak vs taktırmayın, bir saniyelik bir dikkat kaybı olmaması lazım, telefonunuz mu kaldı çekin, sağa isinizi halledip devam edin çünkü size trafik diye bir şey yok, İstanbul için konuşuyorum, varacağınız yere günü içinde yaklaşık bir otomobille aynı süre de ulaşabiliyorsunuz, yeri geldiginde çok daha hızlı gidebiliyorsunuz.
Aşağı yukarı 25 kg ve katlanabilir olduğuna bakmayın, ele avuca sığmıyor, balkon varsa oraya koyulabilir ama öyle tarif edebilirim, katlanmış hali bile 2 tane sandalye kadar yer kaplıyor, ben apartmanin dışına kapının kilitliyorum, şu ana kadar bir şey olmadı, güzel bir kilit çözdüm bu işi, bataryası zaten çok rahat çıkarıyor ve eve alıyorum.
Bataryanın kullanımına gelecek olursak benim takviye seviyem max 5, sürekli max takviyede kullaniyorum, hafif egimli yollarda 45-50 km hızı gördüm, ortalama hızım 25-30 km, işe yerine vardığımda sarjımın yaklaşı 60'ı duruyor ama dönüşte bu sarı yetmiyor, max takviyede çünkü çok fazla bayır var onun için iş yerinde de fulluyorum, sarj olma süresi 0-100 yaklaşık 5 saat, faturaya etkisine henüz bakmadım ama kendinizi bir kuş gibi hissediyorsunuz bu aracı sürerken alın aldirin kullanın.