<a>Bilgisayar Oyunlarının En İyi Devri</a>
Bilgisayar oyunları dünyasında "en iyi devir" kavramı nedir? Eğer yapımdan bahsediyorsak, şu anki seviyeyi daha önce hiçbir zaman görmemiştik. Eskiden büyük oyun firmaları, yıllar içinde birkaç oyun yayınlarken günümüzdeki firmaların oyun, yama, ek içerik gibi konularda yıl boyunca ardı ardına sürümler çıkarması dikkat çekiyor. Daha önce 3-4 yıl harcanan bir oyunun teknik, mekanik ve ses gibi yönlerini günümüzle karşılaştırdığımızda, aradaki fark büyük bir şekilde ortaya çıkıyor. Dolayısıyla, yapımcılık aşamasında bugünkü seviyeye daha önce hiç ulaşılamamıştı.
Yaratıcılık konusuna geldiğimizde, dünyanın birçok alanında olduğu gibi oyun dünyasında da bir tıkanıklık olduğunu söylemek mümkün. Sinemada olduğu gibi eski oyunlar tekrar yapılıp sunuluyor. Özellikle 90'ların ve 2000'lerin başında türleri baştan yaratan ve tanımlayan oyunların artık yenisinin gelmemesi dikkat çekiyor. Eski kuralları aşan ve yeni kurallar koyan oyunlar artık eskisi kadar sık karşımıza çıkmıyor. Ayrıca, derinlikli strateji oyunları veya öyküsüyle, anlatımıyla öne çıkan oyunlar da giderek azalıyor.
Ekonomi açısından bakacak olursak, eskiden başarılı oyunlar yapan birçok firma iflas ederken günümüzde firmaların gelirleri arttı. Bu durum, satın alma platformlarının gelişmesi ve daha fazla kişiye ulaşılabilir hale gelmesiyle ilişkilendirilebilir. Sonuç olarak, en iyi devir sorusuna tek bir yanıt vermek mümkün değil. Benim görüşüme göre, hikaye anlatımı ve oyun mekanikleri bakımından 90'lar - 2000'ler, teknoloji açısından ise 2010'lar oyun dünyasında zirve dönemleridir.
Edit: Bunun yanı sıra, eski oyunlar kullanıcı dostu açısından daha zordu. Oynanışları daha az pratikti ve oyuncuları daha çok zorluyordu.
Edit 2: İmla düzeltmeleri yapıldı.
Bilgisayar oyunları dünyasında "en iyi devir" kavramı nedir? Eğer yapımdan bahsediyorsak, şu anki seviyeyi daha önce hiçbir zaman görmemiştik. Eskiden büyük oyun firmaları, yıllar içinde birkaç oyun yayınlarken günümüzdeki firmaların oyun, yama, ek içerik gibi konularda yıl boyunca ardı ardına sürümler çıkarması dikkat çekiyor. Daha önce 3-4 yıl harcanan bir oyunun teknik, mekanik ve ses gibi yönlerini günümüzle karşılaştırdığımızda, aradaki fark büyük bir şekilde ortaya çıkıyor. Dolayısıyla, yapımcılık aşamasında bugünkü seviyeye daha önce hiç ulaşılamamıştı.
Yaratıcılık konusuna geldiğimizde, dünyanın birçok alanında olduğu gibi oyun dünyasında da bir tıkanıklık olduğunu söylemek mümkün. Sinemada olduğu gibi eski oyunlar tekrar yapılıp sunuluyor. Özellikle 90'ların ve 2000'lerin başında türleri baştan yaratan ve tanımlayan oyunların artık yenisinin gelmemesi dikkat çekiyor. Eski kuralları aşan ve yeni kurallar koyan oyunlar artık eskisi kadar sık karşımıza çıkmıyor. Ayrıca, derinlikli strateji oyunları veya öyküsüyle, anlatımıyla öne çıkan oyunlar da giderek azalıyor.
Ekonomi açısından bakacak olursak, eskiden başarılı oyunlar yapan birçok firma iflas ederken günümüzde firmaların gelirleri arttı. Bu durum, satın alma platformlarının gelişmesi ve daha fazla kişiye ulaşılabilir hale gelmesiyle ilişkilendirilebilir. Sonuç olarak, en iyi devir sorusuna tek bir yanıt vermek mümkün değil. Benim görüşüme göre, hikaye anlatımı ve oyun mekanikleri bakımından 90'lar - 2000'ler, teknoloji açısından ise 2010'lar oyun dünyasında zirve dönemleridir.
Edit: Bunun yanı sıra, eski oyunlar kullanıcı dostu açısından daha zordu. Oynanışları daha az pratikti ve oyuncuları daha çok zorluyordu.
Edit 2: İmla düzeltmeleri yapıldı.