Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Ernest Guiraud

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Ernest Guiraud (Fransızca: [giʁo]; 23 Haziran 18376 Mayıs 1892), New Orleans, Louisiana'da doğan Fransız besteci ve müzik öğretmenidir. En çok Bizet'in Carmen operası ve Offenbach'ın Les contes d'Hoffmann (The Tales of Hoffmann) operası için kullanılan geleneksel orkestral anlatımları yazmasıyla tanınır. Hayatı Guiraud, 1827'de Prix de Rome'yi kazanan babası Jean-Baptiste-Louis Guiraud'un vesayeti altında Louisiana'da eğitimine başladı. 15 yaşındayken, Kral David hakkında tam uzunlukta bir libretto hazırladı. Kral David eseri, 1853'te New Orleans'taki Théâtre d'Orléans'ta büyük bir başarıya sahip olan ve Giraud'un geleceğine etki eden üç perdelik bir operadır. Aynı yılın Aralık ayında Guiraud, müzik eğitimine devam etmek için Fransa'ya geri döndü. Paris Konservatuvarı'nda Marmontel'den piyano ve Halévy'den kompozisyon dersleri aldı. Öğrenci olarak olağanüstü yetenekliydi, 1858'de piyano için birincilik ödülüne layık görüldü. Sonraki yıl Prix de Rome ödülünü kazandı. Camille Saint-Saëns, Emile Paladilhe, Théodore Dubois ve özellikle Georges Bizet ile yakın arkadaş oldu. Guiraud, mesleğine tiyatro akşamları için "perde kaldırıcı" işlevi gören tek perdelik sahne çalışmaları yazarak girdi. İlk önemli sahnesi Sylvie, 1864'te Opéra Comique'de prömiyerini yaptı, bu popüler bir başarıydı ve Paris'te ün kazandı. Ağustos 1870'te, Fransa-Prusya Savaşı'nın etkileri Paris'i vururken, opera-bale eseri Le Kobold, sadece 18 gün gösterimde kaldıktan sonra tüm tiyatrolar kapılarını kapattı. Guiraud piyadeye katıldı ve 1871'de savaşın sonuna kadar Fransa için savaştı. Guiraud'un birincil ilgi alanı operaların kompozisyonu olmasına rağmen, çoğu başarılı olamadı. Madame Turlupin (1872) bir succès d'estime idi; ancak eski moda bir libretto tarafından engellendi. İlk kez 1876'da sahnelenen üç perdelik opéra komedisi Piccolino, kariyerinin zirvesini temsil eder. Galli-Marié olarak bilinen Célestine Marié'nin söylediği çekici bir sorrentino ve Carnaval adlı parlak ve etkili bir bale, çalışmanın uzun vadede olmasını sağladı. Ancak opera asla canlanmadı. Bizet'in ölümünden sonra Guiraud, Bizet'in orijinal çalışmalarını topladı ve çokça sahnelenen L'Arlésienne Suite No. 2'yi düzenledi. Ayrıca Bizet'in Carmen operasından on iki numarayı iki Carmen Süitinde düzenledi. Guiraud, belki de en çok sevilen ve eleştirilen, yüzyılı aşkın bir süredir Carmen'in performanslarında konuşulan diyalogların yerini alan ezberleri inşa etmesiyle ünlüdür. Ayrıca, Jacques Offenbach'ın ölümüyle yarım kalan başyapıtı Les contes d'Hoffman'ın (The Tales of Hoffmann) notalarını yazdı ve müziklerini tamamladı. Guiraud'un versiyonu çok popülerdi; ancak özel olarak gerçekleştirilmedi çünkü Offenbach, çeşitli bestecilerin ve aranjörlerin operayı gerçekleştirirken kullandıkları çok sayıda eskiz bıraktı. Guiraud'un kendi müzik çıktısının miktarı, muhtemelen arkadaşlarına yardım etme arzusu ve öğretmenlik kariyerinden gelen talepler nedeniyle azdır. Paris Opéra'daki Salle Le Peletier'de (5 Mayıs 1873), keman ve orkestra için Caprice (1885) ve senfonik bir şiir olan Chasse fantastique'de (1887) verilen Le Forgeron de Gretna Green balesi en iyi bilinenlerdir. Ayrıca Saint-Saëns'in Danse macabre'sinden dört el için popüler bir piyano aranjmanı yaptı. 1876'dan başlayarak Guiraud, Paris Konservatuvarı'nda öğretmenlik yaptı. Société Nationale de Musique'nin kurucu üyesi ve enstrümantasyon üzerine bir tezin yazarıdır. 1891'de Guiraud Académie des Beaux-Arts üyeliğine seçildi ve Victor Massé'nin yerine Konservatuvar'da kompozisyon profesörü olarak atandı. Guiraud'un armoni ve orkestrasyon için öğretme yöntemleri müzik çevrelerinde çok saygı gördü ve tanındı. Müzik teorileri, Maurice Emmanuel tarafından Pelléas et Mélisande'ye adanmış kitabında notları yayınlanan Claude Debussy üzerinde güçlü ve faydalı bir etkiye sahipti. André Bloch, Mélanie Bonis, Paul Dukas, Achille Fortier, André Gedalge ve Erik Satie de öğrencileri arasında sayılıyor. Guiraud, 1891 ve 1892 yıllarını, Léo Delibes'in beş perdelik operası Kassya'nın orkestrasyonunu tamamlamaya adadı. Ancak 54 yaşında Paris'te öldüğünde bu çalışma yarım kaldı. Operalar David, opéra (3 perde, A. Soumet ve F. Mallefille'den: Le roi David), ilk kez sahne aldı (fp) 14 Nisan 1853, Théâtre d'Orléans, New Orleans, ABD. Gli avventurieri, melodram giocoso (1 perde), ms. 1861, sahnelenmedi. Sylvie, opéra comique (1 perde, J. Adenis ve J. Rostaing), fp11 Mayıs 1864, Opéra-Comique (ikinci Salle Favart), Paris. Le Coupe du roi de Thulé, opéra (3 perde, L. Gallet & E. Blau), ms. 1869-69, sahnelenmedi. Hapishane, opéra comique (1 perde, T. Chaigneau ve C. Boverat), fp5 Mart 1869, Théâtre Lyrique, Paris. Le Kobold, opéra-ballet (1 perde, Gallet ve Charles-Louis-Etienne Nuitter), fp26 Temmuz 1870, Opéra-Comique (Favart), Paris. Madame Turlupin, opéra comique (2 perde, E. Cormon ve C.Grandvallet), fp23 Kasım 1872, Théâtre de l'Athénée, Paris. Piccolino, opéra comique (3 perde, V. Sardou & Nuitter, Sardou'dan sonra), fp11 Nisan 1876, Opéra-Comique (Favart), Paris. Le Feu, opéra (E. Gondinet), eksik, fp9 Mart 1879, Paris. Galante Aventure, opéra comique (3 perde, L. Davyl ve A. Silvestre), fp23 Mart 1882, Opéra-Comique (Favart), Paris. Le Baron Frick (Ernest Depré, Clairville), Georges Pfeiffer, Victorin de Joncières ve Francis Thomé ile birlikte yazılan 1 perdede operet (1885). Frédégonde, drame lyrique (5 davranır, Gallet, A. Thierry sonra Les récits des temps mérovingiens), tamamlanmamış; Elçilerin İşleri 1-3 ork. Paul Dukas, Elçilerin İşleri 4-5 & Camille Saint-Saëns tarafından tamamlanan bale; fp18 Aralık 1895, Opéra at the Palais Garnier, Paris. Kaynakça Ek kaynaklar Macdonald Hugh (2001). The New Grove Dictionary of Music and Musicians, 2. baskı, Stanley Sadie tarafından düzenlenen "Guiraud, Ernest". Londra: Macmillan.ISBN9781561592395 (ciltli).OCLC419285866 (e-Kitap). NY Times (1892). "Ölüm ilanı: Ernest Guiraud" , The New York Times, 8 Mayıs 1892. Wright, Lesley A. (1992). "Guiraud, Ernest", cilt. 2, s. 576, The New Grove Dictionary of Opera, dört cilt, Stanley Sadie tarafından düzenlenmiş. Londra: Macmillan.ISBN0-935859-92-6. Dış bağlantılar Free scores by Ernest Guiraud Devletler Sanatı: Ernest Guiraud Kategori:19. yüzyıl Fransız bestecileri Kategori:19. yüzyıl Amerikalı müzisyenleri Kategori:19. yüzyıl klasik müzik bestecileri Kategori:Père Lachaise Mezarlığı'na defnedilenler Kategori:Conservatoire de Paris'te öğrenim görenler Kategori:New Orleans doğumlu müzisyenler Kategori:Fransız opera bestecileri Kategori:Fransız klasik müzik bestecileri Kategori:1892 yılında ölenler Kategori:1837 doğumlular
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri