Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Ferrari 308 GTB/GTS

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Ferrari 308, Ferrari tarafından 1975-1985 yılları arasında üretilen bir spor otomobil modelidir. 308, 1975 yılında Dino 246 GT'nin yerini almış ve 1985 yılında yerini 328'e bırakmıştır. Benzer 208 GTB ve GTS, başlangıçta doğal emişli ve sonradan turbolu daha küçük 2 litrelik motorlar ile donatılmış ve çoğunlukla İtalya'da satılmıştır. Model geçmişi 308 GTB/GTS Pininfarina tasarımı Ferrari 308 GTB, 1975 yılında Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. F106 AB V8 motoru, Weber 40DCNF karbüratör ve tek bobinli ateşleme sistemi ile donatılmıştı. Avrupa versiyonları 6600 rpm'de (7700 rpm redline) güç üretirken, Amerikan versiyonları emisyon kontrolleri nedeniyle 6.600 rpm'de 'ye düştü. Avrupa versiyonlarında kuru karterli yağlama sistemi kullanılmıştır. Avustralya, Japonya ve ABD pazarına ihraç edilen modellerde ise GT4'ün geleneksel ıslak karterli motoru kullanılmıştır. İlk üretilen 308 GTB modellerinin dikkat çeken bir yönü, Carrozzeria Scaglietti tarafından hala üretilen, üst yapısının tamamen cam takviyeli plastikten yapılmış olması ve 'lık çok hafif ağırlığa sahip olmasıydı. Bu durum 308'in çelik gövde ile üretime geçtiği Haziran 1977'ye kadar devam etti ve bu tarihten itibaren aracın toplam ağırlığı yaklaşık arttı. Beş kollu 14 inç alaşım jantlar standart sunulurken, 16 inç jantlar daha sonra 328'de spor egzoz sistemi ve yüksek sıkıştırmalı pistonlar ile birlikte opsiyonel olarak sunuldu. küçükresim|sol|Tek egzozlu ilk GTS'nin arka kısmı Targa 308 GTS 1977 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. Tüm GTS'lerde ıslak karter motoru kullanıldı ve araçların hepsi çelik gövdeliydi. Avrupa GTB modellerinde 1981 yılına kadar kuru karter yağlama sistemi kullanılmaya devam edildi. 1975'ten 1980'e kadar 3219 GTS ve 2897 GTB üretildi. Sadece 808 adet fiberglas (İtalyanca da vetroresina) versiyonu üretildi. 308 GTBi/GTSi küçükresim|sol|1981 308 GTSi'nin arka kısmı 1980 yılında, Bosch K-Jetronic mekanik yakıt enjeksiyonlu 308 GTBi ve GTSI sunuldu. Emisyonlar, Avrupa modellerinde 'ye, federal modellerde ise 'ye düştü. Yakıt enjeksiyonu, her bir silindir sırası için bir bobin, distribütör ve ateşleme modülü içeren bir Marelli MED 803A Digiplex elektronik ateşleme ile birleştirildi. Aracın içerisindeki saat ve yağ sıcaklık göstergesi orta konsola alındı; ayrıca üç kollu yeni bir siyah direksiyon simidi ve farklı desene sahip koltuklar mevcuttu. Model 1982'de yerini 308 Quattrovalvoleye bırakmadan önce 494 GTBis ve 1743 GTSis üretildi. 308 quattrovalvole İki yıl sonra, 1982 Paris Otomobil Fuarı'nda Ferrari 308 quattrovalvole GTB ve GTS formunda tanıtıldı. 308 GTBi/GTSi'den belirgin farkı, emisyon kontrolü nedeniyle kaybedilen performansın bir kısmının geri kazanılmasını ve aracın güç üretmesini sağlayan dört valf idi (bu nedenle model adı İtalyanca “dört valf” anlamına gelen quattrovalvole olmuştur). 208 GTB/GTS 1980'de Ferrari 308, 208 GTB and 208 GTSnin iki litrelik bir versiyonunu tanıttı. Bunun asıl amacı, 2 litrenin üzerinde motora sahip yeni araçların standart %18 yerine %38'lik bir katma değer vergisine tabi tutulduğu yerel İtalyan pazarı içindi. Araç ayrıca Portekiz ve Yeni Zelanda'da da listelendi. 208 GTB/GTS, 208 GT4 2+2 modelinin yerini aldı. Model çoğu zaman Ferrari'nin şimdiye kadar yaptığı en yavaş otomobil olduğu kabul edilmiştir, ancak 1980'de Amerikan dergisi Motor Trend'' tarafından yapılan bir testte 208 GT4 Bertone'dan daha hızlı olduğu kanıtlanmıştır. Dört Weber 34 DCNF karbüratörden beslenen V8 motor, 6800 rpm'de güç üretiyordu. 1980 ve 1981 yıllarında 160 adet 208 GTS ve 140 adet 208 GTB otomobil üretildi. Kaynakça Konuyla ilgili yayınlar Ferrari 308 GTSi Museum Gallery Ferrari 308 GTSi Hi-Res photo gallery Ferrari 308 GTB Fiberglass Register 308 Kategori:Spor otomobiller Kategori:Coupe otomobiller Kategori:Motoru ortada olan taşıtlar Kategori:Arkadan itişli taşıtlar Kategori:Ralli arabaları Kategori:1975'te tanıtılan taşıtlar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri