Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Fiat 616

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Fiat 616, İtalyan otomobil üreticisi Fiat'ın ticari araç birimi Fiat Veicoli Industriali tarafından 1965'ten 1978'e kadar üretilen ve Fiat 615'in yerini alan hafif kamyon modelidir. Teknik bilgi Fiat 616'ların azami yüklü ağırlığı 3500kg ve taşıma kapasitesi yaklaşık 1700kg'dır. Öncülü ve ardılı gibi, C kesitli merdiven tipi ayrık şasi üzerine burunlu kabin yapısında olup, önde çift salıncaklı bağımsız süspansiyon, arkada yığma makaslı, tam yüzer tip, çift tekerlekli rijit çeker dingile sahiptir. N2 modelinden itibaren iki kapılı tek sıra kabin ve dört kapılı çift sıra kabin olmak üzere iki farklı gövde seçeneği bulunmaktaydı. Öncülünden farklı olarak, 616'da panelvan gövdesi yoktur. Modeller Fiat 616 üretildiği dönem boyunca aşağıdaki versiyonlarda satışa sunulmuştur: Serie N: 1965-1966 Serie N1: 1966-1968 Serie N2 ve N2/4: 1968-1971 Serie N3 ve N3/4: 1971-1978 Fiat 615'in kabininin kullanıldığı ilk serilerde (N ve N1), 3500 devir/dakikada 51 PS güç üreten, 2693cm3 hacminde sıralı 4 silindirli 230 modeli "kare" dizel motor (çap × strok: 95 × 95mm) bulunmaktaydı. Yuvarlatılmış köşeli hatlara sahip tamamen yeni bir kabinin kullanıldığıN2 serisinde ise, 3200 devir/dakikada 51 PS güç üreten 2339cm3'lük uzun stroklu (çap × strok: 95 × 110mm) sıralı 3 silindirli "803A" direkt püskürtmeli dizel motor yer almaktaydı. Dengesiz çalışma karakterine sahip 3 silindirli 803 motorunda özellikle yüksek devirlerde ortaya çıkan titreşim sorunlarından ötürü, 1969 yılında aynı motorun 70 PS güç üreten 4 silindirli versiyonuna sahip ("804A", 3119cm3) N2/4 serisi piyasaya sürüldü. Aralık 1971'de satışa sunulan N3 serisiyle, 4000mm'ye kadar uzatılmış dingil mesafesi seçeneği eklendi, azami yüklü ağırlık 3900kg'a çıkarıldı (taşıma kapasitesi yaklaşık 2000kg) ve ayrıca motorlar silindir hacimleri büyütülerek güçlendirildi. N3 modelinde 2592cm3'lük ve 61,5 PS güç üreten yeni 8030 motoru, N2/4 modelinde de burunsuz Fiat-Iveco Zeta ve OM-Saurer kabinli Fiat 40NC'lerde de kullanılan 3456cm3'lük, 81.5 PS güç üreten 8040 motoru yer almaktaydı. Fiat Veicoli Industriali'nin Iveco çatısı altında Fiat grubunun diğer ticari araç markalarıyla birleşmesinden sonra yerini 1978 sonunda Iveco Daily'ye bırakmıştır. Dış bağlantılar Kaynakça Kategori:Fiat taşıtları Kategori:Ticari taşıtlar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri