Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Fiat Tempra

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
küçükresim|SX modelinde dijital gösterge paneli küçükresim|Fiat Tempra Station Wagon (arka kısmı) Fiat Tempra, İtalyan üretici Fiat'ın 1990 ile 1998 yılları arasında ürettiği otomobildir. TOFAŞ ise 1992 yılının sonundan başlayarak 1999 yılının sonuna dek üretti ve çoğunu ihraç etti. Brezilya'da ise 1991'den 1998'e kadar üretildi. Değişik motor seçenekleri zaman içinde otomobilde kullanıldı. 2.0 litre 148 beygir gücünde 16v modeli, Türkiye'de üretilen en güçlü binek otomobil unvanına da sahiptir. Ayrıca TOFAŞ fabrikasından çıkan 1.000.000. otomobil yine bir Fiat Tempra 2.0 i.e 16v'dir. Tempra, Fiat Regata'nın yerine kullanılmak üzere tasarlandı. Tempra, Tip Üç platformu (Type Three platform) Lancia Dedra ve Alfa Romeo 155 ile paylaştı. 1991'de İrlanda'da Yılın Otomobili seçildi. Genel bakış Tempra'nın sedan versiyonu ilk kez Kasım 1989'da gazetelerde gösterildi ve Şubat 1990'da Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı ve Tempra SW adıyla pazarlanan station vagonu iki ay sonra Torino'da ortaya çıktı. İlk motor yelpazesi 1.4, 1.6 ve 1.8 benzinli ünitelerden ve doğal emişli ve turboşarjlı 1.9 litre dizel ünitelerden oluşuyordu. Araba, Eylül 1991'de Aruba'da tanıtıldıktan sonra Latin Amerika pazarları için Brezilya'da üretilmeye başlandı. İlk olarak Eylül 1992'de görülen iki kapılı coupe versiyonu, Brezilya pazarı için özel olarak üretildi. 1995 yılına kadar üretilen modelin, turboşarjlı benzinli versiyonu da yalnızca Brezilya'da mevcuttu. TOFAŞ'ın otomobili ürettiği Türkiye'de "SX A" ve "SX AK" versiyonları da mevcuttu. 2.0 16V modelde 1.000.000'uncu Tempra TOFAŞ tarafından üretildi. Türk üretimi 16 valfli Tempra, Avrupa'nın geri kalanında satılmadı; station vagon karoseriyle de mevcut olan Tempra gücünde motora sahipti. Tempra 2.0 ie 16v 148 HP Fiat grubunun Dünya ralli şampiyonasında yarışan otomobili olan Lancia Delta İntegrale'nin motor bloğu üzerine kurulmuş Fiat'ın Coupe 2.0 16v modeli daha sonra Fiat Tempra ile bu motoru ortak kullanmaya başlamıştır. Yarış geçmişi olan bu motor 148 beygirlik atmosferik güce sahiptir. 2.0 ie 8v modelinden yapı olarak sadece silindir kapağı farklıdır. Üretim:1996-1999 Tofaş'ın üretimde olduğu yıllarda orta sınıf otomobili (C Sedan) olan Tempra'nın en güçlü motoruna sahip versiyonu Tempra 2.0 i.e. 16V, yine üretildiği yıla göre oldukça zengin bir donanıma sahipti. ABS, sürücü havayastığı, immobilizer ve otomatik ve sıcaklık ayarlı klima, deri koltuk opsiyonel, çelik bar kapı içi, ön şase kuvvetlendirilmiş çelik, elektrikli ısıtmalı ayna, maun kaplama deri vites direksiyon gibi donanımlar standart olarak yer almaktaydı. Donanım seçenekleri Türkiye için; S, SX, SX A, SX AK,2.0 ie,2.0 ie 16v,1.6 SW,' şeklindedir. Tempra'nın karoser seçenekleri Sedan ve Station Wagon'dur. Fiat Tempra ise 0.28'lik bir sürtünme katsayısına sahiptir. Avrupa'da ise Fiat Tempra Station Wagon kombi SW (4WD arazi 4x4) modeli satılmıştır. Brezilya da Tempra 1992-2000 dek üç kapı coupe modelini de üretmiştir. Motor tipleri Galeri Kaynakça Dış bağlantılar Tempra Tempra Kategori:Orta sınıf otomobiller Kategori:Önden çekişli taşıtlar Kategori:Dört tekerlekten çekişli taşıtlar Kategori:Sedan otomobiller Kategori:Station Wagon otomobiller Kategori:1990'da tanıtılan otomobiller Kategori:Türkiye'de üretilmiş otomobiller Kategori:Brezilya'da üretilmiş otomobiller Kategori:Sıralı 4 silindirli motoru olan taşıtlar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri