Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Ford D Serisi

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
sağ|küçükresim|Ford D-Serisi kamyonet sağ|küçükresim|Cummins Diesel 7.7 motor kullanılan Ford D1000 Ford D serisi, 1965 yılında tarafından tanıtılan orta-ağır sınıf kamyon modelidir. Bu seri serisinin devamı niteliğinde üretilmişti ve General Motors'un Büyük Britanya'daki alt kuruluşu tarafından üretilen kamyonlara daha modern tasarımda bir rakip seri üretmek amacı taşımaktaydı. 1965 yılında sabit kasalı türevleri brüt ağırlık olarak 5.28 tondan 12.95 tona kadar, damperli türevleri ise 10.97 tondan 12.95 tona kadardı. Daha ağır modeller, çift arka dingil seçeneği eklenerek üretilmeye başlandı. Çekici tarzında üretilen modeller de kısa süre içinde seriye dahil edildi. Ford D serisi için 3.97 litre, 5.42 litre ve 5.95 litre olarak üç yeni dizel motor üretildi. En küçük motor dört silindirli olarak üretilmişken daha büyük motorlarda ise altı silindir vardı. Motorların beygir gücü 83.6(hp) ile 129.7(hp) arasındaydı. Avrupa dışı satış göz önüne alınarak benzinli motor seçeneği de mevcuttu. Benzinli motorlar 130(hp) - 151(hp) beygir gücü sunmaktaydı. ve çeşitli ABD üretimi diğer ağır kamyonlarda olduğu gibi, Ford D serisi kamyonların sürücü kabini düz burunlu üretilmişti ve motor kabinin altına koyulmuştu. Motora erişim için tüm kabin öne doğru yatırılabiliyordu. Kabinin önündeki menteşe karşı dengeleme sağlayabilmesi için yay çubuğuna sahipti. Bu sistem birçok yorumcunun söylediği üzere, kabinin motor erişimi için öne doğru tek elle yatırılabilmesini sağlıyordu. Motorlar, iç kabinin aşırı yüksek olmadan düz bir zemine sahip olabilmesi amacıyla dikeyle 45 derece açılı montajlanmıştı. Nisan 1967'de 28 ton brüt ağırlığa sahip ve Ford UK tarafından üretilen en büyük kamyon olan Faz II D1000 serisinin eklenmesiyle Ford D serisi genişletildi. D1000'ler Cummins tarafından üretilen 7.7 litre V8 motorlara sahipti. Ford D1210, Ford-Otosan tarafından da 1965 yılındı üretilmeye başlanmıştır. Ağustos 1983'te üretim sona erdiğinde Ford Otosan bantlarından çıkan D1210 kamyon sayısı 56.124'dü. 1981 yılına gelindiğinde Ford D-Serisi, Avrupa pazarında Ford Cargo olarak ve Avustralasya pazarında Ford N-Serisi olarak değiştirildi. Kaynaklar ve daha fazla bilgi Kategori:1965'te tanıtılan taşıtlar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri