Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Formula 1 lastikleri

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Formula 1 lastikleri bir Formula 1 aracının performansına etki eden unsurlardandır. Formula 1 tarihinde lastikler değişen üretici firmalar ve lastik özellikleri doğrultusunda büyük bir farklılaşma göstermiştir. Tarih Formula 1 lastikleri normal taşıt lastiklerinin bir benzeri görüntüsündedir ancak daha kalın ve kısadır. Bununla birlikte son dönem lastiklerin ömürleri kullanılan kauçuğun yapısına bağlı olarak 80,000km'ye çıkabilmiş, ancak Formula 1 için üretilen lastikler hala bir yarış mesafesini çıkaramamıştır. 2005 yılında yarış içinde lastik değiştirmek yasaklanmış, bundan dolayı lastiklerin yaklaşık 300km'lik yarış mesafesini alabilmeleri için yapıları sertleştirilmiştir. Tartışmalı 2005 ABD Grand Prix'ten sonraki dönemde, 2006 yılında lastik değiştirmelere tekrar izin verilmiştir. Lastik tipleri Kırmızı şeritli lastik: Yumuşak hamur(yüksek düzeyde mekanik tutuş gerektiren tüm pistlere uygun olmakla birlikte yüksek hız ve tutuş kabiliyetinden ötürü serideki diğer lastiklerden daha kısa ömre sahiptir) Sarı şeritli lastik: Dengeli(performans ile dayanıklılık arasında çok iyi bir denge yakalarken özellikle performansıyla öne çıkıyor. Adaptasyon kabiliyeti yüksek olan bu lastik, zorlayıcı pistlerde en yumuşak hamur olarak tercih edillirken, daha kolay veya şehir içi pistlerinde en sert hamur olarak kullanılabiliyor. En sık tercih edilen hamurlar arasında yer alıyor.) Beyaz şeritli lastik: Sert hamur(Genellikle hızlı virajlara, aşındırıcı yüzeylere veya yüksek ortam sıcaklığına sahip olan ve lastiklere en çok enerji yükleyen pistler için tasarlanmıştır. Isınması daha uzun süren bu hamur, maksimum dayanıklılık ve düşük bozulma sunuyor.) Yeşil şeritli lastik: Yağmur lastiği(yağmur lastikleri arasında çok yönlü olmaları nedeniyle öne çıkıyor. Su birikintilerinin olmadığı ıslak zeminlerde ve kurumakta olan yüzeylerde kullanılabiliyorlar) Mavi şeritli lastik: Yağmur lastiği(yoğun yağışta en etkin performansı sergiliyor. [[Dosya:Hamilton_-_2016_Monaco_GP_04.jpg|bağlantı=https://en.wikipedia.org/wiki/File:Hamilton_-_2016_Monaco_GP_04.jpg|küçükresim|upright=1.21|2016 Monako Grand Prix'sinde Lewis Hamilton'ın arabasında görüldüğü gibi yağmur lastikleri (tam ıslak)]] [[Dosya:F1 Slick Tires.jpg|küçükresim|sol| sezonunda tekrar kullanılmaya başlanan pürüzsüz F1 lastikleri]] Make Cars Green kampanyası 2008 Japonya Grand Prix'inde, FIA'nın motorların çevresel etkilerini azaltmayı amaçlayan Make Cars Green kampanyası dahilinde yeşil oluklu lastikler kullanılmıştır. Lastiklerden yumuşak olanlarında, normalde olduğu gibi, iç taraftaki oluklardan biri beyaz renkli olarak üretilmiştir. 2009 sezonunun başlangıcında pürüzsüz yüzeyli lastiklere geri dönülmesiyle birlikte oluklar ortadan kalktığından, yumuşak lastiklerin beyaz olukla ayırt edilebilmesi daha fazla mümkün olmamıştır. Bridgestone bunun yerine daha sonra Japonya'daki kampanyanın devamı olarak, ikincil lastiklerin yan bölümünü yeşil renkli üretmeye başlamıştır. Üreticiler 2007 sezonunun başından 2010 sezonunun bitimine kadar Bridgestone tek lastik üreticisi olmuştur. 2011 sezonuyla birlikte Bridgestone'un bu konumuna İtalyan lastik üreticisi Pirelli yerleşmiştir. Geçmişteki üreticilerden bazıları: Avon Continental Dunlop Englebert Firestone Goodyear Michelin Lastik Kategori:Lastikler
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri