Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Frederick Rentschler

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
küçükresim|Rentschler, 1929 Frederick Brant Rentschler (8 Kasım 1887 25 Nisan 1956), Pratt & Whitney Aircraft'ın kurucusu, bir uçak motoru tasarımcısı, havacılık mühendisi, sanayici bir Amerikalı idi. Rentschler, Charles Lindbergh, Amelia Earhart ve James Doolittle uçaklarında kullanılanlar da dahil olmak üzere birçok devrim niteliğindeki uçak motorunu tasarladı ve üretti. Aynı zamanda, United Technologies Corporation'ın selefi olan United Aircraft and Transport Corporation'ın kurucu ortağıydı. İlk yılları Rentschler, 8 Kasım 1887'de Hamilton, Ohio'da, ailesi 1910'dan 1916'ya kadar Republic Motor Car Co.'nun sahibi olan Alman-Amerikalı George A. Rentschler ve Phoebe Schwab'ın oğlu olarak dünyaya geldi. Ebeveynleri Hooven-Owens-Rentschler'da da müdürlerdi ve kardeşi Gordon S. Rentschler, National City Bank'ın gelecekteki Başkanı olacaktı. Aile, o zamandan beri tarihi bir yer olarak adlandırılan Rentschler Evi'nde yaşıyordu. 1909'da Princeton Üniversitesi'nden mezun oldu ve ailesinin işyerlerinde kalıpçı ve makine ustası olarak çalıştı. ABD 1917'de I. Dünya Savaşı'na girdiğinde Birleşik Devletler Ordusu'na katıldı. Bir teğmen ve daha sonra yüzbaşı olarak, New Brunswick, New Jersey'deki Wright-Martin fabrikasında Fransız lisansı ile üretilen Hispano-Suiza uçak motorlarını denetlemekle görevlendirildi. 11 Kasım 1918'deki ateşkes sözleşmeyi sona erdirdi ve Wright-Martin'in yeniden örgütlenmesine neden oldu. Havacı ve mühendis Rentschler Ordudan ayrıldıktan sonra, gelecekteki uçakların çok daha fazla güce ve daha yüksek güvenilirliğe sahip daha hafif motorlara ihtiyaç duyacağına ikna olmuştu. Hava soğutmalı bir motor için önerdiği tasarım, daha ağır sıvı soğutmalı motorların havacılığın geleceğine güç vereceğini savunan geleneksel anlayış karşısında duruyordu. Rentschler, Wright Aeronautical Corporation'ın başkanı oldu ve fikrinin araştırılması için çalışmalar yaptı. Büyük ölçüde havacılık bilgisine sahip yatırım bankacılarından oluşan yönetim kurulunu ikna edemedi, 1924'te istifa etti ve ABD Donanması için eski arkadaşı ve Wright baş mühendisi George J. Mead tarafından desteklenen yüksek güçlü hava soğutmalı bir uçak motoru için bir teklif geliştirdi. Oramiral William A. Moffett, böyle bir motorun satın alınmasını onaylayacağına söz verdi. Kurumsal yönetim Rentschler, bu fikriyle, Connecticut, Hartford'daki Pratt & Whitney Machine Tool Company'ye başvurdu. 23 Temmuz 1925'te, Rentschler ve Mead'in kontrol sahibi olduğu Pratt & Whitney Aircraft Company'yi kurarak geliştirmeyi finanse etmeyi kabul ettiler. Pratt & Whitney Aircraft'ın 1925 Noel arifesinde tamamlanan ilk motoru, Frederick'in 25 Temmuz 1921'de evlendiği Faye Belden Rentschler tarafından Wasp olarak adlandırıldı. 425 beygir gücü (317kW) üreten Wasp, Mart 1926'da resmi yeterlilik testini kolayca geçti ve Donanma 200 motor sipariş etti. Motorun sunduğu hız, tırmanma performansı ve güvenilirlik Amerikan havacılığında devrim yarattı. Takip eden yirmi yıl içinde, orijinal Wasp tasarımından başlayarak, 1925 motorunun gücünün on katına ulaşan Pratt & Whitney Wasp serisi geliştirildi. 1929'da Rentschler, Pratt & Whitney Machine Tool Company ile olan ilişkisini sona erdirdi, ancak Pratt & Whitney Aircraft Company adının korunmasına izin verildi. The Boeing Company'den Rentschler, Vought ve William Boeing, United Aircraft and Transport Corporation'ı kurdu. United Aircraft, ilk kıyıdan kıyıya yolcu ağını o yılın Mart ayında tamamladı. 1934'te UATC dağıldı ve Mississippi Nehri'nin doğusundaki üretim merkezleri, merkezi Hartford'da bulunan United Aircraft Corporation haline dönüştürüldü ve Rentschler burada Başkan olarak görev yaptı. Rentschler, İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra jet motorları geliştirmeye yöneldi. Pratt & Whitney, 1953'te J57 jet motorunu üretti. Motor, 1954'te ilk B-52 Stratofortress'e güç sağlamak için kullanıldı. Rentschler, 25 Nisan 1956'da Florida'nın Boca Raton kentinde ölümüne kadar United Aircraft'ın başkanı olarak kaldı. West Hartford'daki Fairview Mezarlığı'na gömüldü. Ödüller 1951'de Rentschler, "havacılık biliminin ilerlemesine yaptığı katkılardan dolayı" Légion d'honneur "Subay" nişanının sahibi oldu. 1958'de Birleşik Devletler Hava Kuvvetleri, uçak motorlarının geliştirilmesi, araştırılması ve üretiminde öncü olarak, ölümünden sonra kendisine Olağanüstü Hizmet Sivil Hizmet Ödülü'nü verdi. 1982'de Ulusal Havacılık Onur Listesi'ne alındı. Miras Pratt & Whitney'in, Connecticut, East Hartford'da bulunan eski şirket havaalanı, onun onuruna Rentschler Field olarak adlandırıldı. Havaalanı 1995 yılında hizmet dışı bırakıldı ve üzerinde bulunduğu arazi 1999 yılında Connecticut eyaletine bağışlandı. Arsaya Rentschler Field olarak da adlandırılan bir stadyum inşa edildi ve Connecticut Üniversitesi futbol takımının sahası olarak 2003 yılında açıldı. Kaynakça Dış bağlantılar Time , 28 Mayıs 1951 "Fotoğraf Galerileri / Ünlüler / Frederick Rentschler, Vought 02U Corsair'in önünde" "Chance Vought / LTV History", Texas Üniversitesi, Dallas Kategori:Princeton Üniversitesinde öğrenim görenler Kategori:Wright Kardeşler Kategori:1956 yılında ölenler Kategori:1887 doğumlular Kategori:Amerikalı şirket kurucuları Kategori:Amerikalı havacılık ve uzay mühendisleri Kategori:İncelenmemiş çeviri içeren sayfalar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri