Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

FUNDAEC

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
FUNDAEC, İspanyolca açılımı "Bilimlerin Uygulanması ve Öğretilmesi Vakfı" olan, Kolombiya ve diğer Latin Amerika ülkelerinin kırsal alanlarında eğitime ve kalkınmaya odaklanan ve kâr amacı gütmeyen bir sivil toplum kuruluşudur. 1970'te misafir profesör olarak giden ünlü fizikçi Farzam Arbab'ın öncülüğünde bir grup bilim insanı ve uzman tarafından 1974 yılında Kolombiya'da kurulmuştur. Biri Amerikanın genelinde 25,000'i aşkın öğrenci tarafından kullanılan ve orta seviyede bir eğitim sistemi olan Kolaylaştırıcılı Öğrenme Sistemi (SAT) ve diğeri Kırsal Refaha yönelik Üniversite Merkezi (CUBR) olmak üzere iki ana program bulunmaktadır. Müfredat, katılan öğrencilerde beş ana sahada kabiliyetler geliştirmeyi hedeflemektedir: matematik, bilim, dil ve iletişim, teknoloji ve topluma hizmet. FUNDAEC'in şu anki program direktörü Bita Correa'dır. Genel bakış FUNDAEC, Valle Üniversitesinden bir grup profesör tarafından 1974 yılında kuruldu. FUNDAEC’in 2002’deki direktörü Gustavo Correa’ya göre bu oluşum aslen Bahaullah’ın bir alıntısından ilham alarak ortaya çıkmıştır: "Hz. Bahaullah insan için “kıymetli mücevherlerle dolu bir maden” olarak söz etmektedir. Şöyle demektedir, ‘terbiyedir ki ona hazinelerini dışarı döktürür; terbiyedir ki insanlığı o mücevherlerden istifade ettirir’." Kurucu fikirlerden bazıları şöyledir: İnsanları barınma, istihdam, sağlık, eğitim gibi sorunlarının ve ihtiyaçların altında ezilmiş yeterince yetişmemiş insan yığınları olarak görmemek, bunun yerine kendi katılımcılarını kendi kendini sürdürebilen bir değişim sürecinde yeri doldurulamaz kaynaklar olarak düşünmek. Her insanın büyük potansiyellere sahip olduğuna dair güçlü bir inanç; öyle ki uygun bir eğitsel süreç, bu potansiyellerin gelişmesine ve hem yakın hem daha genişteki topluma hizmete doğru kanal olmasına yardım edebilir. Yoksulluk sorunlarını ve toplumsal parçalanmayı, insanların gerek adil olmayan bir pazar tarafından gerekse de ululaştırılmış bir durum ile birer manipülasyon nesnesine, doyumsuz haz arayan bir tüketiciye veya güç mücadelelerinde yorulmaz bir katılımcıya indirgenmesi eğilimine karşı uyanık olarak analiz etmek. İnsan doğasının karşılıklı etkileşen iki yönünün kabulü: biri maddi olarak temel hayatta kalma dürtüsü ve diğeri sevgi, adalet ve cömertlik gibi vasıflara yönelik sonsuz potansiyelleriyle insanın ruhani doğasının gerçekliği. İnsanlığın çoğunluğu tarafından erişilemeyen ve arzu da edilmeyen dengesiz bir sanayileşme saplantısından kaçınmak; bundan kasıt, basit köylü ve geçim ekonomisine dayalı teknolojik olmayan ve geleneksel toplumlara dair romantik kavrayışlar değil, bir şekilde kendi eğitimsel, ekonomik, idari, politik ve kültürel yapılarını insanın sırf maddi ihtiyaçlarından ziyade onun bütünsel (integral) doğası kavramı üzerine dayandıran bilimsel ve teknolojik olarak modern bir topluma yönelik bir arayıştır. Kırsal üniversite, dâhilinde biri (tüm karmaşıklığıyla) modern diğeri bölge insanlarına mahsus geleneksel olan iki bilgi sisteminin, önemli kalkınma ve gelişim süreçlerini bizzat kırsal nüfusun içinden üretmek üzere sağlıklı bir biçimde etkileşebileceği sosyal bir alan olacaktır. Kırsal Üniversite kendi hedeflerini belli bir anlayış ile izlemelidir; bu anlayış şudur ki kırsal yaşam, üretim, basit inşaat ve onarım, pazarlama, insan kaynaklarının geliştirilmesi, toplumsallaşma (sosyalizasyon), bilgi (enformasyon) akışı, teknolojilerin uyarlanması ve geliştirilip ilerletilmesi, sağlık hizmetleri ve sıhhi önlem ve kakar alma süreçlerinin tümü, bunları evrilen küresel bir toplumun politik, sosyal, ekonomik ve kültürel yaşamının karşılık gelen yapılarına bağlayabilecek bir yapının ihtiyacı içindedir. FUNDAEC, temeli Cali’de atılan özel bir kalkınma/gelişim vakfı olarak tesis edilmiştir ve kırsal nüfusun sadece yüksek öğrenimden yararlanmakla kalmayıp kendi yaşam kalitelerini ve hayat standartlarını iyileştirip arttırmak üzere bilgi ve teknoloji üretmeye ve yaratmaya aktif bir şekilde de katılması gayesinin güdüldüğü bir hedef etrafında merkezlenen bir takım kalkınma projeleri geliştirmiştir. FUNDAEC, yaşamı toplumun daha imtiyazlı üyeleri tarafından planlanması ve düzenlenmesi gereken yoksul çiftçi imajının gidermeye uğraş ve arayış gösterdi. Projeler FUNDAEC’in projeleri, program ve projelerin geliştirilmesi ve gözden geçirilmesi için bir uzmanlık zemini olarak hizmet etmek üzere 1980’de Centro Universitario de Bienestar Rural (CUBR) yani “Kırsal Refaha yönelik Üniversite Merkezi” ile başladı. 1987’de “Kolaylaştırıcılı Öğrenme Sistemi” (SAT, İspanyolca açılımı "Sistema de Aprendizaje Tutorial") kuruldu ve 1996 itibarıyla 32 Kolombiya Departmanından 13’ünde kullanılmaktaydı. SAT, kentleşmeyi kesme, demokratik davranışların ve cinsiyet eşitliğinin belirdiği yönlerin artışı, toplumlarda müfredat dışı aktiviteler, nüfusların göç hareketlerini durdurmak gibi geniş icraatlardan sonra itibar kazanmış ve kamu-özel işbirliğini kurmuştu. Hükümetin isteği ile sistemin tekrarları yapılmış ve 1996’da Honduras hükümeti tarafından orada kullanmak üzere değerlendirilmiştir. Müfredat, yüksek etkileşimli (interaktif) çalışma kitapları serisi kullanarak kırsal öğrenciler için eşsiz olarak oluşturulmakta ve bizzat kendileri kırsal alanlardan olan eğitilmiş kolaylaştırıcılar kırsal öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak için esnek bir zaman çizelgesi üzerinden müfredatı sunmaktadır. Müfredat, soyut bilimlerin yerine kırsal kesimde yaşamak için gerekli becerileri hedef almaktadır ancak en başından itibaren kırsal sakinler için geliştirilmiştir. Programın bir kolaylaştırıcısı olmanın bir yolu bu programın çalışma kitapları serisinden mezun olmak ve hükümete kayıtlı bir sınıf açmaya başlamaktır. Odağın toplum üzerinde olmasından dolayı toplum daha güçlü hale gelmektedir. FUNDAEC, SAT programı için Budapeşte Kulübünden Dünyayı Değiştir – En İyi Uygulama Ödülü’nü (Change the World—Best Practice Award) kazanmış ve Ernst Ulrich von Weizsäcker’e göre “zamanın en iyi eğitsel projesi” olarak karakterize edilmiştir. SAT sistemi 2002 itibarıyla Honduras, Guatemala, Ekvador, Venezuela, Panama, Kosta Rika, Brezilya, Kolombiya’da kullanıma girmişti ve Zambiya’da da program icraatının ilk evresi başlamıştı. FUNDAEC, SAT projesine paralel olarak ayrıca bir mikro-finans inisiyatifine de başladı. Ayrıca bakınız Sosyo-ekonomik kalkınma (Bahai) 1970'lerden itibaren Kolombiya tarihi Ruhi Enstitüsü Kolombiya'da Bahailik Kaynakça Dış bağlantılar Resmi İnternet Sitesi LazosLearning Association, online FUNDAEC kursları vermektedir. Kategori:Bahai eğitim kurumları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri