Futbol oyunlarında "dayak tuşu"nun olmaması büyük bir eksikliktir. EA Sports'un efsanevi oyunları World Cup 98, FIFA 98, FIFA 99 ve FIFA 2000'i hatırlayacak olan eski oyuncular, "Q" tuşunun ne kadar önemli bir özellik olduğunu bilirler. Top rakip oyuncuda iken "Q" tuşuna basmak, seçili olan futbolcunuzun bir bacağı yerde, diğer bacağı havada olduğu muhteşem bir kayma hareketini tetiklerdi. Bu hareket, oyunun temposunu ve akışını değiştiren, seyrine doyum olmayan bir futbol anına dönüşürdü.
"Q" tuşu, oyundaki tekil oyuncunun hakemi de düşünmesini sağlayarak, sert ama adil bir oyun tarzını teşvik ederdi. Bu tuşa basıldığında, oyuncunun kafasını dik tutarak soyunma odasına yürümesi ve alkışlar eşliğinde sahayı terk etmesi beklenirmiydi. Kullanıcılar, bu kırmızı kartları "helal olsun sana!" diyerek kutlurlardı.
Ancak, günümüz futbol oyunları, özellikle de EA Sports'un FIFA serisi, bu tuş eksikliğini hissettiriyor. Oyunlardaki mücadele hırsı ve fiziksel temas arttıkça, kullanıcıların böyle bir tuşa ihtiyacı da artıyor. Forma çekmeler, omuz omuza mücadeleler, dribbling yapan oyuncuya kayarak takla attırmalar ve daha birçok hareket oyuna eklendi. Ancak, kullanıcının stresini ve gerginliğini azaltacak bir "rahatlama" tuşu klavye üzerinde yer bulamıyor.
Şimdi, o yoğun ve gergin anları düşünün. Omuz omuza mücadeleye girdiğiniz rakip oyuncuya, yapışkan bir sümüğe takılmış Hagi-Adams pozisyonuyla cevap vermek istemez misiniz? Attığınız golü dakika içinde sikindirik bir golle cevap veren ve ardından santra yaptığında hayvancasına omuz iterek topu ayağınızdan alan o kara zenciye, bir Nouma tokadı yapıştırmak... Son dakikada gole koşarken sizi düşüren oyuncuya ve oyunu devam ettiren işbirlikçi hakeme, Amigo Orhan kafası atmak...
Hepimiz isteriz, ama olmuyor. İçimizde hep bir ukde olarak kalıyor. Kartı neyse görürüz, diyelim mi?
"Q" tuşu, oyundaki tekil oyuncunun hakemi de düşünmesini sağlayarak, sert ama adil bir oyun tarzını teşvik ederdi. Bu tuşa basıldığında, oyuncunun kafasını dik tutarak soyunma odasına yürümesi ve alkışlar eşliğinde sahayı terk etmesi beklenirmiydi. Kullanıcılar, bu kırmızı kartları "helal olsun sana!" diyerek kutlurlardı.
Ancak, günümüz futbol oyunları, özellikle de EA Sports'un FIFA serisi, bu tuş eksikliğini hissettiriyor. Oyunlardaki mücadele hırsı ve fiziksel temas arttıkça, kullanıcıların böyle bir tuşa ihtiyacı da artıyor. Forma çekmeler, omuz omuza mücadeleler, dribbling yapan oyuncuya kayarak takla attırmalar ve daha birçok hareket oyuna eklendi. Ancak, kullanıcının stresini ve gerginliğini azaltacak bir "rahatlama" tuşu klavye üzerinde yer bulamıyor.
Şimdi, o yoğun ve gergin anları düşünün. Omuz omuza mücadeleye girdiğiniz rakip oyuncuya, yapışkan bir sümüğe takılmış Hagi-Adams pozisyonuyla cevap vermek istemez misiniz? Attığınız golü dakika içinde sikindirik bir golle cevap veren ve ardından santra yaptığında hayvancasına omuz iterek topu ayağınızdan alan o kara zenciye, bir Nouma tokadı yapıştırmak... Son dakikada gole koşarken sizi düşüren oyuncuya ve oyunu devam ettiren işbirlikçi hakeme, Amigo Orhan kafası atmak...
Hepimiz isteriz, ama olmuyor. İçimizde hep bir ukde olarak kalıyor. Kartı neyse görürüz, diyelim mi?