YKS sonuçları açıklandı ve gençler, aileleriyle birlikte hangi bölümü seçecekleri konusunda tereddüt ediyorlar.
"Parası çok olsun" mu, yoksa "bana uyup uyumuyor" mu? "Bu işe ilgi duyuyor muyum?" gibi sorular kafaları karıştırıyor. Üniversitelerin bulunduğu şehirler de göz önünde bulunduruluyor: "Dışardan güzel ama şehrin kendisi sıkıcı, keyifsiz bir yer değil mi?"
"Herkes bu mesleklere yöneliyorsa, işsiz ordusuna katılmış olmaz mı?" gibi endişeler de var.
"Bu bölüm çok havalı ama maddi gücümü aşar mı?" gibi sorular da gençlerin aklında.
Rekor maaşlı 10 bölüm ve kontenjanları:
* Pilotaj (363)
* Matematik Mühendisliği (227)
* Uçak Mühendisliği (564)
* Kontrol Otomasyon Mühendisliği (134)
* Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği (429)
* Havacılık ve Uzay Mühendisliği (809)
* Uçak Bakım Onarım (311)
* Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri (533)
* Elektronik ve Haberleşme (529)
Sağlık sektöründe yüksek maaş beklenmiyor.
TÜİK verilerine göre en yüksek istihdama sahip bölümler ve yüzdelik dilimleri:
* Özel Eğitim Öğretmenliği (96.2)
* Tıp (95.3)
* Dil ve Konuşma Terapisi (93.9)
* Elektrik Öğretmenliği (93.2)
* Ebelik (92.4)
En hızlı iş bulanlar:
* Dil ve Konuşma Terapistleri (2.3 ay)
* Doktorlar (4.2 ay)
* Ebeler (7.3 ay)
Örneğin, Pilotluk eğitimi alan her öğrenci yıllık öğrenim ücreti olarak 300 bin TL ile 950 bin TL ödüyor. Öğrenim ücreti hariç bir de 60 bin Euro yani bugünkü kurla 2.1 milyon TL uçuş ücreti ödemesi gerekiyormuş.
TÜİK verilerine göre Tıp, parasal açıdan 25. sırada.
TÜİK'in, 'çok para kazanılan meslek' olarak açıkladığı 34 bölümün tamamı, Türkiye'de üniversitelerin en az kontenjan açtığı bölümler.
Tıp fakültelerinin yarısı kadar kontenjan açmıyorlar.
2024 Tıp Fakültesi kontenjanı 18 bin 762. Pilotaj bölümü 363 olup, bunun 357'si vakıf üniversitelerinde.
Öğretmenlik seçerken bile KPSS mülakat, mezun sayısı fazlalığı gibi nedenlerle bu meslek ele ayağa düştü. Birçok mühendislik alanı da aynı şekilde.
Tavsiyem herkesin yığılmadığı, az bilinen ama özveri gerektiren alanlara yönelmek.
"Parası çok olsun" mu, yoksa "bana uyup uyumuyor" mu? "Bu işe ilgi duyuyor muyum?" gibi sorular kafaları karıştırıyor. Üniversitelerin bulunduğu şehirler de göz önünde bulunduruluyor: "Dışardan güzel ama şehrin kendisi sıkıcı, keyifsiz bir yer değil mi?"
"Herkes bu mesleklere yöneliyorsa, işsiz ordusuna katılmış olmaz mı?" gibi endişeler de var.
"Bu bölüm çok havalı ama maddi gücümü aşar mı?" gibi sorular da gençlerin aklında.
Rekor maaşlı 10 bölüm ve kontenjanları:
* Pilotaj (363)
* Matematik Mühendisliği (227)
* Uçak Mühendisliği (564)
* Kontrol Otomasyon Mühendisliği (134)
* Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği (429)
* Havacılık ve Uzay Mühendisliği (809)
* Uçak Bakım Onarım (311)
* Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri (533)
* Elektronik ve Haberleşme (529)
Sağlık sektöründe yüksek maaş beklenmiyor.
TÜİK verilerine göre en yüksek istihdama sahip bölümler ve yüzdelik dilimleri:
* Özel Eğitim Öğretmenliği (96.2)
* Tıp (95.3)
* Dil ve Konuşma Terapisi (93.9)
* Elektrik Öğretmenliği (93.2)
* Ebelik (92.4)
En hızlı iş bulanlar:
* Dil ve Konuşma Terapistleri (2.3 ay)
* Doktorlar (4.2 ay)
* Ebeler (7.3 ay)
Örneğin, Pilotluk eğitimi alan her öğrenci yıllık öğrenim ücreti olarak 300 bin TL ile 950 bin TL ödüyor. Öğrenim ücreti hariç bir de 60 bin Euro yani bugünkü kurla 2.1 milyon TL uçuş ücreti ödemesi gerekiyormuş.
TÜİK verilerine göre Tıp, parasal açıdan 25. sırada.
TÜİK'in, 'çok para kazanılan meslek' olarak açıkladığı 34 bölümün tamamı, Türkiye'de üniversitelerin en az kontenjan açtığı bölümler.
Tıp fakültelerinin yarısı kadar kontenjan açmıyorlar.
2024 Tıp Fakültesi kontenjanı 18 bin 762. Pilotaj bölümü 363 olup, bunun 357'si vakıf üniversitelerinde.
Öğretmenlik seçerken bile KPSS mülakat, mezun sayısı fazlalığı gibi nedenlerle bu meslek ele ayağa düştü. Birçok mühendislik alanı da aynı şekilde.
Tavsiyem herkesin yığılmadığı, az bilinen ama özveri gerektiren alanlara yönelmek.