Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

GAZ-21

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
GAZ M21 Volga, 1956'dan 1970'e kadar GAZ ("Gorkovsky Avtomobilniy Zavod", "Gorky otomobil fabrikası") tarafından Sovyetler Birliği'nde üretilen bir otomobildir. Volga adını taşıyan ilk otomobil olarak 1950'lerin başında geliştirildi. Volga'lar, yerden yüksekliği yüksek (benzer tasarıma sahip Batı otomobillerinin "düşük-uzun-şık" görünümünün aksine ona belirli bir "yüksek" görünüm kazandırır), sağlam süspansiyon, güçlü ve affeden motor ve duyulmamış bir ölçekte paslanmaya karşı koruma ile 1950'lerde üretildi. Volga, piyasaya sürüldüğü dönemin önde gelen Amerikan üreticileriyle biçimsel olarak uyumluydu ve yaslanan ön koltuk, çakmak, ısıtıcı, ön cam yıkayıcı ve 3 dalgalı radyo gibi o zamanki lüks özellikleri içeriyordu. 1959'da altı silindirli GAZ otomobilleri durdurulduğunda, Volga M-21 resmi olarak SSCB'deki bireysel sahiplere büyük miktarlarda satılan en büyük ve en lüks otomobil oldu, ancak fiyatı çok yüksekti ve çoğu otomobil için kullanılamaz hale geldi. alıcılar. Toplam 639.478 otomobil üretildi. GAZ-21'in üç serisi Izgarayla en kolay şekilde ayırt edilen üç GAZ-21 serisi piyasaya sürüldü. Star olarak bilinen İlk Seri (1956–58), ortasında yıldız bulunan bir madalyon olan üç büyük yatay çubuktan oluşan bir kafes içeriyordu. Shark olarak bilinen İkinci Serinin (1958–1962) araçları, 16 dikey yarıklı bir ızgaraya sahipti. Son olarak, Baleen olarak bilinen Üçüncü Seri (1962–1970), 34 ince dikey çubuklu bir ızgaraya sahipti. küçükresim|İlk Seri (1956–58). İlk Seri 1956–1958 GAZ 21'e giden tasarım süreci Kasım 1953'te başladı. Tasarım ekibinin başı Alexander Nevzorov, Amerikan otomobilleriyle rekabet etme hedefine ulaşmak için istediği her şeyi geliştirmesi için serbest bırakıldı. Tasarımcı Lev Eremeyev, Chevrolet Bel Air, Plymouth Savoy ve Ford Mainline'ın ürettiği modayı izlemeye karar verdi; bitmiş ürün 1955 Mainline ile benzerlik taşıyor, arşiv belgelerine göre ikincisi GAZ tarafından yalnızca 1954 ortalarında karşılaştırma ve yolda test için satın alınmış olmasına rağmen - GAZ-21'in ilk prototiplerinin çoktan inşa edildi ve test edildi. Prototip 1954'ün ilk çeyreğinde ortaya çıktı ve üstten eksantrik mili (zincirle tahrik edilen) ve çapraz akışlı yarı kafalı bir sıralı dörtlü motorla güçlendirildi. OHV motoru zamanında hazır olmadığından, üretim M21'lerinde GAZ-20'leri temel alan 65 PS 2,432 cc yan valf dördü vardı. Volga, manuel (senkronize 2. ve 3. vitesli) veya otomatik olmak üzere üç vitesli bir şanzımanla sunuldu. Ön süspansiyon olarak bağımsız arka bir iken, canlı aks ile yarı eliptik yaylar; dört köşede de manivela amortisörleri vardı. Yağlama, tambur ve ayakla çalıştırılan bir pompadan merkezi bir yağlama sistemiyle yapıldı; yağ hatları delinmeye meyilliydi ve on dokuz yağlanmış noktanın tamamı eşit olarak tedarik edilmedi. Volga, düz katlanabilen ön koltuklar sundu (çağdaş Nash seçeneğinden farklı değildir) ve standart olarak sigara çakmağı ve bir radyo (çoğu ABD arabasında isteğe bağlı) ile birlikte geldi. Üç varyant vardı: standart M21G, bir M21B taksi (telsiz yerine taksimetre ve tezgah yerine ön koltuklu) ve tropikal bir model, M21GYU, tümü GAZ sıçrayan geyik başlığı süsü ile. Sürükle katsayısı şaşırtıcı derecede iyi bir 0.42 idi. Kaynakça __YENİBAŞLIKBAĞLANTISI__ Kategori:Sovyet markaları Kategori:GAZ otomobilleri Kategori:Station Wagon otomobiller Kategori:Üst orta sınıf otomobiller Kategori:Sedan otomobiller Kategori:Arkadan itişli taşıtlar Kategori:1970'ler otomobilleri Kategori:1960'lar otomobilleri GAZ-21 otomatik Kategori:KB1 Almanca kaynakları (de)
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri