GAZ Çayka (; "martı"), GAZ tarafından 1958-1988 yılları arasında üretilen bir üst sınıf otomobil modelidir. Araç, ZİL-111'in bir alt modeli olup GAZ-12 ZİM'in yerini almıştır ve 1959-1981 arası GAZ-13 ve 1977-1988 arası GAZ-14 olmak üzere iki nesil olarak üretilmiştir. Birinci nesil (GAZ-13) GAZ-13 Çayka, 1958'de piyasaya çıktı ve Brüksel Otomobil Fuarı'nda uluslararası olarak sergilendi. GAZ-13, 195 bg güce sahip 5.5 L V8 motora ve Chrysler TorqueFlite ünitesine benzer bir tasarıma sahip butonlu otomatik şanzımana sahipti ve elektrohidrolik tavanlı bir sedan (GAZ-13), limuzin (GAZ-13A) ve dört kapılı cabriolet (GAZ-13B) olarak sunuldu. Cabriolet, resmi geçit törenleri için 1961 ve 1962 yıllarında üretildi. Bir station wagon versiyonu da cenaze arabası veya ambulans olarak sunuldu. GAZ-13, 1959-1981 yılları arasında toplam 3.179 adet üretildi. İkinci nesil (GAZ-14) Eski 1950'ler tarzı GAZ-13'ün yerini, 1977'de tanıtılan daha modern GAZ-14 Çayka aldı. Görsel olarak modern ve en son elektronik lüks özelliklerle donatılmış olmasına rağmen, GAZ-14 aslında eski modelin aktarma organları ve alt takımı etrafında geliştirildi. Araç, devlet yönetimine tahsis edilen ZiL marka araçların aksine çoğunlukla yerel valiler tarafından kullanıldı, ancak bazı durumlarda Küba devlet başkanı Fidel Castro'nun makam aracı olması gibi başka ülkelerin devlet başkanlarına da tahsis edildi. GAZ-14, 1977-1988 yılları arasında toplam 1.114 adet üretildi. Kaynakça Dış bağlantılar Photograph Autosoviet listing International Chaika Club Kategori:1958'de tanıtılan otomobiller Çayka Kategori:Lüks otomobiller Kategori:Sedan otomobiller Kategori:Cabriolet otomobiller Kategori:Limuzin Kategori:Arkadan itişli taşıtlar Kategori:1950'ler otomobilleri Kategori:1960'lar otomobilleri Kategori:1970'ler otomobilleri Kategori:1980'ler otomobilleri