Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

General Motors 54° V6 motor

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
General Motors 54° V6, General Motors'un Avrupa'daki Opel iştiraki tarafından tasarlanan, 54° açıya sahip kompakt bir V6 motordur. Silindir başına 4 supaplı demir blok/alüminyum kapağa sahip motor, üstten çift eksantriklidir. 54°'lik motorların tamamı İngiltere'deki Ellesmere Limanı'nda monte edildi. Tarihçe 1990'ların başlarında, Opel, yaşlanan sıralı altı silindir motor aralığının yerini alması için modern, hafif ve kompakt motor ihtiyacını tespit etti. Bu motorlar, dökme alüminyum alaşımlı silindir kapağına ve dökme demir motor bloğuna sahipti. Silindir kapağı, bir triger kayışı tarafından tahrik edilen, üstten çift eksantrik mili tarafından çalıştırılan, silindir başına 4 valf içermekteydi. Bununla birlikte, bu motorlar, 54 derecelik bir silindir yatış açısına sahip olduğu için, daha geleneksel olarak 60 derecelik kuruluma sahip olan birçok modern V6 motordan farklıydı. Bu motorların diğer özellikleri şunlardır: tam sıralı yakıt enjeksiyonlu Bosch Motronic motor yönetim sistemi, her sıradaki yatışta vuruntu kontrolü, Distribütörsüz Ateşleme Sistemi (DIS) ve kapalı devre lambda kontrolü. Revizyon Motor, artan emisyon gereksinimlerini karşılamak için 2000 yılında önemli ölçüde elden geçirildi; 2.5 ve 3.0 daha düşük sıkıştırmalı 2.6 ve 3.2 birimleri ile değiştirildi. Motor hacimleri değiştirilirken çap merkezleri ve deck yüksekliği muhafaza edildi. Bu daha sonraki motorlar için, dörtlü lambda sensörü kontrolü, fiş ateşleme sistemi başına bobin ve revize edilmiş bir motor yönetim sistemi kurulumuna sahipti. 3.2, ayrıca daha güçlü bir çelik krank miline sahipti. Bu değişikliklerin sonucunda, EGR ve ikincil hava enjeksiyon sistemi kaldırıldı. Geri çağırma 3.0 L formunda bu motor, triger kayışı gergi yatağı arızaları nedeniyle Cadillac Catera'ya monte edilen tüm ünitelerin geri çağrılmasıyla dikkat çekti ve bu da girişim tasarımı nedeniyle motora felaket zarar verebilirdi. 2.5 C25XE ya da B258I, çap ve inmeye sahiptir. hacme sahiptir. Alman Standartlar Enstitüsü (DIN) verilerine göre, nominal güç çıkışını @ 6,000 rpm'de ve @ 3,200 rpm'de tork üretir. Opel Vectra/Vauxhall Cavalier'de (her ikisi de "Vectra-A" olarak kodlanmıştır) ve Opel/Vauxhall Calibra'da tanıtıldı. 1994 yılında, daha sıkı emisyon gereksinimlerini karşılamak için, C25XEye ikincil hava enjeksiyon sistemi ve bir EGR valfi eklenmiş ve X25XE olmuştur. Ateşleme sırası, 1-2-3-4-5-6 şeklindedir. Motor adının dağılımı aşağıdaki gibidir: X - Egzoz Emisyon Seviyesi: 94/12/EC, stage 2 25 - 2.5 Litre hacim X - Sıkıştırma oranı - 10.0:1-11.5:1 E - Karışım Sistemi - Enjeksiyon Kullanım: Holden Commodore (VS) (yalnızca ihracat) 1993-1997 Opel Calibra 1994-2000 Opel Omega B 1993-1995 Opel Vectra A 1995-2000 Opel Vectra B 1993-1998 Saab 900 1993-1995 Vauxhall Cavalier MSD sürümü X25XEnin özel bir sürümü, Motor Sports Developments (MSD) tarafından çalışıldı; yeniden doldurulmuş eksantrik mili, motora 'lik bir güç artışı sağlamaktaydı. Bu motor iki özel sürüm Vauxhall Vectra'da kullanıldı. İlk olarak Vectra ST200 (Normal SuperTouring Değil) ve sonra Vectra 2.5 GSi V6'da kullanıldı. Kullanım: Vauxhall Vectra ST200 Vauxhall Vectra 2.5 GSi 3.0 X30XE, L81, B308I, ya da B308E, çap ve inmeye sahiptir. hacimli motorun sıkıştırma oranı 9.5:1 ve 10.8:1 arasındadır. Motorun doğal olarak aspire edilen versiyonu, , ve güce 6,000 rpm'de ve ve torka ise 3,400 rpm'de ulaşabilmekteydi. B308E, Saab 9-5'te kullanılan hafifçe değiştirilmiş bir X30XEdir. Motor yönetim sistemleri Bosch Motronic M2.8.1 ve üstüdür (yaklaşık 2000) M2.8.3. Ateşleme sırası 1-2-3-4-5-6 şeklindedir. Motor adının dağılımı aşağıdaki gibidir: X - Egzoz Emisyon Seviyesi: 94/12/EC, stage 2 30 - 3.0 Litre hacim X - Sıkıştırma oranı - 10.0:1-11.5:1 E - Karışım Sistemi - Enjeksiyon Kullanım: 1997–2001 Cadillac Catera 1996–2000 Opel Sintra 1995–2000 Opel Omega 1995–1997 Saab 9000 2000–2005 Saturn L-Series 2002–2003 Saturn Vue B308E 1997'de Saab, 9-5 modelleri için B308E adlı turboşarjlı bir versiyonunu tanıttı. Motor, 5000 rpm'de ve 2500-4000 rpm'de tork üretiyordu. Motor asimetrik turboşarj kullanması bakımından benzersizdi; turboşarj ile yalnızca bir silindir sırasındaki egzoz gazları tarafından tahrik ediliyordu. Garrett GT15 turbo kullanılarak, 'lik bir şarj basıncı üretildi. Motor, Saab Doğrudan Ateşleme'nin özel bir versiyonuyla donatıldı ve Trionic T7 motor yönetim sistemini kullandı. Motorun turboşarjlı versiyonu 195kg ağırlığında ve Saab Trionic T7 motor yönetim sistemini kullanmaktaydı. Kullanım: 1997-2003 Saab 9-5 2.6 Y26SE ya da LY9, hacme ve çap ve inmeye sahiptir. 10.0: 1 sıkıştırma oranıyla maksimum güç ve tork çıkışına sahiptir. Kullanım: Opel Omega B Opel Vectra B Cadillac CTS (Europe) 3.2 3.2 L; LA3 ya da Y32SE', Cadillac CTS ve Opel Omega B için L81'in tamamen yeniden tasarımıdır. Sabit (değişken olmayan) valf zamanlaması ve değişken uzunluklu emme manifoldu ile donatılmıştır. Motor, çap ve inmeye sahiptir. Sıkıştırma oranı ise 10.0:1'dir. Motor, maksimum güce 6000 rpm'de ve torka ise 3400 rpm'de ulaşmaktadır. Üretime Temmuz 2001'de başlandı, ancak motor 2004 yılında üretilmeye başlanan yeni GM Yüksek Özellikli motor ile değiştirildi. Kullanım: 2003-2004 Cadillac CTS Opel Omega B Opel Vectra C Opel Signum Kaynakça Ayrıca bakınız Kategori:Opel motorları Kategori:Benzinli motorlar Kategori:V6 motorlar Kategori:General Motors
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri