Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

GLFW

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
GLFW, temelde ve ilk olarak OpenGL ile kullanılmak üzere geliştirilmiş hafif bir yardımcı kütüphanedir. Programcıya, üzerinde çalışılan işletim sisteminden bağımsız olarak OpenGL ve Vulkan için 'context' ve pencere yaratma, klavye, fare, oyun çubuğu girdi ve çıktılarını yönetme kolaylığı sağlar. Yazılım mimarisi GLFW, küçük bir C kütüphanesidir ve programcının OpenGL, Vulkan kaynağına sahip pencereler yaratıp yönetebilmesine, tanımlı farklı monitör ve video modlarını kullanabilmesine, standart bilgisayar giriş çıkış aygıtlarıyla OpenGL'i ilişkilendirebilmesine yardımcı olur. GLFW, uygulamaların ilgili grafik API'sinin çıktılarına zemin olabilecek oldukça ince birçok-platform soyutlama katmanı sunar. GLFW, çok-platformlu uygulamalar geliştirmek için uygun olduğu gibi, tek platform üzerinde uygulama geliştirmek isteyen programcıların da üzerinde çalıştıkları işletim sisteminin özel API'leriyle cebelleşmesini önler. GLFW türü kütüphaneler; OpenGL gibi API'lerin sunmadığı pencere yönetimi, kullanıcı girdi-çıktı işlemleri gibi olayları yönetmek için üretilirler. Etrafta bu işi yapan freeglut, SDL gibi daha pek çok kütüphane mevcuttur. freeglut, GLUT'un açık kaynak implementasyonudur. Ancak, freeglut'un yalnızca eski GLUT'a bire bir alternatif olması ve SDL'nin de çok büyük bir kütüphane olması yalnızca OpenGL'e odaklanmak isteyenler için yeni kütüphaneleri zorunlu kılmaktadır. İşte bu noktada hafifliği, modern tasarımı ve yalnızca OpenGL için araçlar sunması dolayısıyla GLFW öne çıkar. GLFW, bir kullanıcı arabirimi kütüphanesi sunmaz. Programcı, GLFW'yi kullanarak OpenGL kaynağıyla (context) ilintilendirilmiş bir üst seviye pencereyi kolayca yaratabilir. Ancak menu, düğme gibi GUI elemanları sağlamaz. yalnızca Windows kütüphanesi değildir. Windows'a özgü karmaşık özellikler içermez. threading (çoklu iş parçacığı) kütüphanesi değildir. Bunu gerçekleştirebilmek için piyasadaki üçüncü parti kütüphaneler kullanılabilir. Üstelik C++11 gibi C++ sürümleriyle bunlar dile de eklenecekler. bir resim yükleme kütüphanesi değildir. bir render kütüphanesi değildir. OpenGL kullanarak bunu yapmak, programcının sorumluluğundadır. ses dosyaları çalamaz veya işleyemez. GLUT veya SDL değildir. Kullanılabileceği programlama dilleri GLFW, C ile yazılmıştır ancak diğer dillerle de çalışabilecek bağlayıcılara sahiptir Ada, C Sharp, Common Lisp, D (programlama dili), Go (programlama dili), Haskell (programlama dili), Java (programlama dili), Python, Rebol, Red (programlama dili), Ruby (programlama dili) ve Rust (programlama dili). Bağlantılar GLFW Anasayfa Kaynakça Kategori:OpenGL Kategori:C ile programlanmış ücretsiz yazılımlar Kategori:Çapraz platform yazılımları Kategori:C kütüphaneleri Kategori:Uygulama programlama arayüzü
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri