Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Guangzhou–Shenzhen demiryolu

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Guangshen demiryolu veya Guangzhou–Shenzhen demiryolu , 1911-1949'da Kowloon-Kanton demiryolunun Çin bölümü ( olarak da bilinir, Çin Halk Cumhuriyeti'in Guangzhou ve Shenzhen arasında Guangdong eyaletindeki bir demiryoludur. Halka açık bir şirket olan Guangshen Demiryolu Co., Ltd. tarafından işletilmektedir. 147 kilometre (91 mil) uzunluğunda, ticari kullanımda yaklaşık 180km/saat (112 mil/saat) ile sınırlı olmasına rağmen, Çin Halk Cumhuriyeti'nde bazı bölümlerde 220km/s (137mph) hıza ulaşan ilk demiryoluydu. Halen Guangzhou Doğu Garı ve Shenzhen tren istasyonu arasında dört hattı vardır. Hat 1 ve 2, sırasıyla CRH EÇB için yukarı ve aşağı yönlü (halen işletmede 180km/saaat (112 mil/saat) ile sınırlandırılmıştır) yolcu hatlarıdır ve Hat 3 ve 4 sırasıyla yukarı ve aşağı yönlü (şu anda kullanımda 140km/sa (87mph) ile sınırlıdır) karma yolcu ve yük hatlarıdır. Düşük hızlı yük trenleri ile gündüz saatlerinde yolcu trenleri arasındaki etkileşimi azaltmak için, çoğu yük treni gece çalışacak şekilde programlanacaktır. Guangshen demiryolu, diğer birkaç önemli demiryolu ile farklı yönlere bağlanır. Guangzhou'daki Jingguang demiryolu'nu ve Guangmao demiryolunu, Dongguan'daki Jingjiu demiryolunu (iki normal hızlı hattı paylaşır) ve demiryolunun güney ucundaki Hong Kong'a giden Doğu Demiryolu hattını birbirine bağlar. Ayrıca, Guangshen Demiryolu boyunca Yantian Limanı'na giden Pingyan demiryolu, Shenzhen Batı tren istasyonuna giden Pingnan demiryolu ve ayrıca Huangbu Limanı'na giden hat gibi bazı yan hatlar vardır. Hong Kong'dan Dongguan (Changping), Guangzhou Doğu, Foshan ve Zhaoqing'e ve ayrıca Pekin Batı ve Şangay'a sınır ötesi servisler rotasını kullanır. Tarihçe Bir İngiliz kraliyet kolonisi olan Hong Kong'daki Kowloon ile Kanton'yu (şimdiki Guangzhou) birbirine bağlayan bir demiryolu inşa etme fikri, geç Çing Hanedanığında filizlendi. 1899'da İngiltere ve Çing hükümeti, Kowloon-Kanton demiryolunu (KCR, Kanton-Kowloon Demiryolu olarak da bilinir) inşa etmeyi kabul etti ancak İngiltere, Afrika'daki II. Boer Savaşı ile meşgul olduğu için inşaatı erteledi. 1907'de Qing hükümeti ve İngiltere, Pekin'de Kowloon-Kanton demiryolunun Çin bölümünün inşası için verilen kredinin bir parçası olarak 100 milyon sterlinlik bir tahvil ihraç etme konusunda resmi bir anlaşma imzaladı. Temmuz 1907'de KCR'nin İngiliz bölümünün inşaatı başladı. Çin bölümünün inşaatı ertelendi ve ancak 1909'da başladı. Kredi sözleşmesine göre Çin'in Çin kısmının inşası için İngiliz mühendisleri çalıştırması gerekiyordu, ancak Çin yine de ünlü Çinli demiryolu mühendisi Zhan Tianyou'yu danışman olarak istihdam etti. 8 Ekim 1911'de KCR'nin toplam uzunluğu olan Çin bölümü açıldı. O zamanlar demiryolunun kuzey ucu Guangzhou, Dashatou'da bulunuyordu ve 1951'de yıkıldı. Kowloon ile Guangzhou arasındaki tren servisi de aynı zamanda faaliyete geçti. Ekim 1949'da Çin Halk Cumhuriyeti'nin kurulmasından sonra, 'Kanton-Kowloon demiryolunun Çin bölümü', 'Guangshen demiryolu' olarak yeniden adlandırıldı ve demiryolunun savaş sırasında hasar gören bölümlerinde onarımlar yapıldı. 1967'de demiryolu departmanı, taşıma kapasitesini artırmak için Guangshen demiryolunda kapsamlı bir bakım yaptı. Çin'in 1980'lerde başlayan ekonomik reform politikaları, Shenzhen Özel Ekonomik Bölge'nin kurulması ve İnci Nehri Delta bölgesindeki hızlı ekonomik gelişme, büyük miktarda ithal mal getirdi ve demiryoluna yolcu talebini artırdı. Bu nedenle, büyük talebi karşılamak için Guangshen Demiryolunun ikinci hattı 1984-1987 yılları arasında inşa edildi. Eşzamanlı olarak, doğrudan Guangzhou Demiryolu Bürosuna (şimdiki Guangzhou Demiryolu Grubu) bağlı olan Guangshen Demiryolu Şirketi (Guangshen Demiryolu Şirketi'nin öncülü) kuruldu. Bu şirket, Guangshen Demiryolunun inşaat projelerinden ve işletme yönetiminden sorumluydu. 1987'de Guangshen demiryolu, Guangdong eyaletindeki ilk çift hatlı demiryolu oldu. Resim Galerisi Gerçekten de, Guangshen demiryolu, Çin'de mevcut demiryolunun başarılı şekilde hızlandırıldığı ilk yerdir. 1990'ların başında, Guangzhou Demiryolu Bürosu ve Demiryolları Bakanlığı, yolcu trenlerinin maksimum hızını 'e yükseltmeye yönelik ön fizibilite araştırmasını yürüttü. 28 Aralık 1991'de Guangshen demiryolunun üçüncü hattının inşasına ve orijinal çift rayların hızlandırma iyileştirme çalışmalarına başlandı. Ekim 1994'te, test sırasında bir trenin maksimum hızı 'ye ulaştı. 22 Aralık 1994'te, Çin'deki ilk düşük hızlı yolcu treni, Guangzhou ve Shenzhen arasında ticari faaliyete başladı. küçükresim|Guangshen demiryolunun dördüncü hattı yapım aşamasında 1998 yılında, Guangshen demiryolunun iki alt yüksek hızlı hattının elektrifikasyonu tamamlandı. İyileştirmeden sonra yüksek hızlı trenlerin mevcut yarı yüksek hızlı demiryolunda çalışmasına izin verildi. 'Xinshisu' adlı İsveç yapımı bir X 2000 eğimli tren, Guangzhou ve Shenzhen arasında şehirlerarası tren hizmetinin yanı sıra Hong Konga giden trenle hizmet vermeye başladı. Tren 165 m uzunluğundadır ve bir güç vagonu, beş yolcu vagonu ve bir arka vagondan oluşur. Elektrikli olmayan arabalar 8 dereceye kadar eğime sahip olabilir. 'de bile çok sessiz (65 dBA'dan az) olmalarıyla tanınırlar. Dördüncü hattın inşasına 31 Aralık 2005'te başlandı ve Altıncı Hızlandırma Kampanyasında 18 Nisan 2007'de tamamlandı. O zamandan beri Guangshen demiryolu, Çin anakarası'ndaki ilk dört hatlı demiryolu oldu ve yolcu trenleri ile yük trenlerinin ayrı hatlarda çalışmasına izin verilmektedir. Kaynakça Kategori:Çin'deki demiryolu hatları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri