Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Güneş arabası

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
küçükresim|Türkiye'nin lik solar aracı Erke'nin, FormulaG (2005) yarışında pistten görüntüsü. [[Dosya:ITU Ariba1.jpg|küçükresim|TÜBITAK'ın düzellediği Formula G 2006 yarışı 1. ve 2. İTÜ ekibi (Solda ARIba, Sağda ARIba II)]] küçükresim|Nuna takımı yarış kursunda Güneş arabası, kara taşımacılığı için kullanılan güneş enerjili araçtır. Güneş arabaları genellikle yalnızca güneş enerjisiyle çalışır ancak bazı modeller bu gücü batarya kullanarak tamamlar veya pilleri doldurmak için güneş panellerini kullanır veya esasen batarya enerjisini kullanan otomobil için yardımcı sistemleri çalıştırır. Yüksek kapasiteli güneş modülleri ile 10 m yüzeyden 2.25kW'lık güç sağlanabilir. Modüllerin verimine ve alanına bağlı olan güç, farklı tipte modüllerde değişiklik gösterir. Güneş arabaları genellikle havacılık, bisiklet, sürdürülebilir enerji ve otomotiv endüstrilerinde kullanılan teknolojileri birleştirir. Güneş enerjili aracın tasarımı, araca giren enerji miktarıyla ciddi şekilde sınırlıdır. Güneş enerjili otomobillerin çoğu güneş enerjili araba yarışları için yapılır. Bazı prototipler halkın kullanımı için tasarlanmıştır ve Lightyear One güneş enerjili bataryalı elektrikli araç 2021'den itibaren satışa sunulması bekleniyor; halen öncelikli olarak güneş enerjisiyle çalışan hiçbir ticari araba yoktur. Güneş arabaları güneş ışığını elektriğe dönüştürmek için fotovoltaik hücreleri (PV hücreleri) kullanan güneş paneline bağlıdır. Güneş enerjisini ısıya dönüştüren güneş termal enerjisinin aksine PV hücreleri doğrudan güneş ışığını elektriğe dönüştürür. Tarihi İcat edilen ilk model güneş arabası General Motors çalışanı William G. Cobb tarafından yapılan 15 inçlik küçük bir araçtı. William G. Cobb aracı Sunmobile olarak adlandırıldı ve onu 1955'te Şikago, Powerama kongresinde sergiledi. 12 selenyum fotovoltaik hücre ve küçük bir elektrik motorundan oluşuyordu. Türkiye’nin ilk Güneş enerjili aracı Erke; Dokuz Eylül Üniversitesi solar araç takımı Solaris Güneş Arabaları Ekibi tarafından 2003 yılında başlayan üretim süreciyle 2005 yılında ortaya konmuştur. Güneş paneli Güneş paneli güneş ışığını elektriğe dönüştüren yüzlerce güneş pilinden oluşur. PV hücreleri bir araya getirilen modüller oluşturmak üzere bir araya getirilir. Kullanımdaki daha büyük diziler 2 kilowattan (2.6hp) daha çok güç üretebilir. [[Dosya:Pv cells.png|frame|sağ|Güneş Pilleri, Güneş modülleri ve Güneş panelleri]] Güneş paneli altı şekilde yerleştirilir: yatay. Bu en yaygın düzenleme günün çoğunda düşük enlemlerde veya daha yüksek enlemlerde yaz aylarında tam güç verir ve rüzgarla çok az etkileşir. Yatay paneller birleştirilebilir veya serbest bir örtü gibi olabilir. dikey. Bu düzenlemede bazen rüzgâr enerjisinden yararlanmak için bağımsız veya bütünleşik yelkenler vardır. Faydalı güneş enerjisi sabahları, akşamları veya kışın ve araç doğru yönü gösterdiğinde sınırlıdır. ayarlanabilir. Güneş alçak ve yana doğru olduğunda gücü artırmak için serbest güneş panelleri genellikle hareket ekseni etrafında eğilebilir. Bir alternatifi park halindeyken tüm aracı yatırmaktır. İki eksenli ayarlama yalnızca aerodinamik direncin karayolu taşıtlarından daha az önemli olduğu deniz araçlarında bulunur. birleşik. Bazı araçlarda mevcut her yüzey güneş pilleriyle kaplanır. Hücrelerin bazıları en uygun açıda olurken diğerleri gölgede kalır. tanıtım videosu. Güneş enerjisi römorkları özellikle mevcut araçların çok az stabilite ile iyileştirilmesi için kullanışlıdır, örn. bisikletler. Bazı römorklarda piller vb ayrıca tahrik motoru vardır. uzaktan. Güneş panelini araç yerine sabit bir yere takarak güç çoğaltılabilir ve direnç en aza indirilebilir. Ancak sanal şebeke bağlantısı gerçek güneş araçlarına göre daha çok elektrik kaybına neden olur ve batarya da daha büyük olmalıdır. Bataryalar Tipik bir güneş enerjili arabadaki batarya takımı arabanın güneş olmadan 250 mil (400km) gitmesine ve arabanın sürekli olarak hızlarında gitmesine izin vermek için yeterlidir. Motorlar Güneş enerjili araçlarda kullanılan motorlar tipik olarak yaklaşık 2 veya 3 beygir gücündedir ancak deneysel hafif güneş arabaları tipik bir aile arabası 160 (km/saat (100mph) ile aynı hıza ulaşabilir. Telemetri Aracın sorunsuz çalışmasını sağlamak ve sürücünün olası sorunları tespit etmek için birden fazla göstergeyi izlemesi gerekir. Göstergeleri olmayan arabalarda neredeyse her zaman kablosuz telemetri özelliği bulunur bu da sürücü ekibinin aracın enerji tüketimini, güneş enerjisi yakalamasını ve diğer parametreleri izlemesine olanak tanır ve böylece sürücüyü sürüşe konsantre olmak için serbest bırakır. Genel kullanım için arabalar [[Dosya:Sono_Sion_2017-08-18_1213.JPG|küçükresim|Sion aile arabasının prototipi]] İlk güneş enerjili aile arabası 2013 yılında üretildi. Case Western Reserve Üniversitesindeki araştırmacılar ayrıca güneş panellerinde kullanılan daha iyi malzemeler sayesinde daha hızlı şarj edilebilen daha iyi bir güneş arabası geliştirdiler. Çinli güneş paneli üreticisi Hanergy, lityum iyon piller ile donatılmış güneş enerjisi arabaları üretip Çin'deki tüketicilere satmayı planlıyor. Hanergy beş ila altı saatlik güneş ışığının arabaların ince film güneş pillerinin günde 8-10kWh arasında güç üretmesine ve aracın yalnızca güneş enerjisiyle yaklaşık 80km (50mil) gitmesine imkan vermesi gerektiğini söylemektedir. Maksimum menzil yaklaşık 350km'dir (217mil). Haziran 2019'da solar-electric Lightyear One duyuruldu. Tesla ve Ferrari'deki eski mühendisler tarafından tasarlanan arabanın kaputu ve tavanı güneş panellerinden oluşuyor. Araç aynı zamanda normal elektrik enerjisinin yanı sıra hızlı şarj istasyonlarından da şarj alıyor ve 2021 yılında 135 bin dolar civarında bir maliyetle sınırlı üretime girmesi bekleniyor. Ağustos 2019'da Aptera Motors 1000 mil menzilli, güneş enerjili, çok verimli "Asla Şarj Etmeyen" Ev, Aptera için bir finansman kampanyası duyurdu. Bu finansman kampanyası başarılı oldu ve Aptera prototipi gösterildi ve EV 4 Aralık 2020'de piyasaya sürüldü ve müşteri teslimatı 2021'in 4. çeyreği için planlandı. Temmuz 2020'de Alman otomobil üreticisi Audi şirketin tescilli hafif esnek panellerini Araba parçalarına dahil etmek amacıyla bir geliştirme planı için İsrailli bir start-up Apollo-Power ile bir MOU imzaladı. Apollo-Power'ın Gündemi dünyadaki her arabayı Solar hale getirmektir. Görseller Ayrıca bakınız Güneş arabası yarışı Formula-G Güneş enerjili araba ekiplerinin listesi Güneş enerjili arabaların prototip listesi Elektrikli tekne Kit araba The Quiet Achiever Motorlu üç tekerlekli bisikletlerin listesi Kaynakça Dış bağlantılar Solaris Güneş Arabaları Ekibi Deniz Harp Okulu Dergisinde (Pusula) Güneş Arabaları Güneş Arabaları ve Gerçekler Singapurlu öğrencilerden “3 Boyutlu Baskı” teknolojisiyle üretilen “Güneş Arabası”
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri