Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Hackathon

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
bağlantı=//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e7/Yahoo! Hack Day.jpg/220px-Yahoo! Hack Day.jpg|küçükresim| Hack günü etkinliği Hackathon (hackday, hackfest, datathon, ideathon, educathon veya codefest olarak da bilinir), bilgisayar programcıları, grafik tasarımcıları, arayüz tasarımcıları, ürün yöneticileri ve proje geliştiricileri dahil olmak üzere yazılım geliştirme ile ilgilenen kişilerin sprint benzeri bir tasarım etkinliğidir. yöneticiler, etki alanı uzmanları ve diğer mesleki gruplar yazılım projelerinde yoğun bir şekilde işbirliği yapar. Hackathon yarışmalarının amacı etkinliğin sonuna kadar çalışan bir yazılım veya donanım oluşturmaktır. Hackathonlar, kullanılan programlama dilini, işletim sistemini, bir uygulamayı, bir API'yi veya programcıların konu ve demografik grubunu içerebilen belirli bir odak noktasına sahip olma eğilimindedir. hackday, hackfest gibi diğer etkinliklerde oluşturulan yazılımın türü veya yeni sistemin tasarımı üzerinde herhangi bir kısıtlama yoktur. Etimoloji "Hackathon" kelimesi, "hack" ve "marathon" kelimelerinin bir birleşimidir, burada "hack", bilgisayar güvenliğini ihlal etmeye yönelik alternatif anlamı değil, keşif amaçlı programlama ve sorun çözme anlamında kullanılır. 15 Haziran ile 19 Haziran 1999 tarihleri arasındaki Sun Microsystems için JavaOne konferansındaki bir etkinlikte referansta bulunulmuştur; orada John Gage, katılımcıları ve Palm kullanan diğer kişilerle iletişim kurmak ve onu İnternet'e kaydetmek için kızılötesi bağlantı noktasını kullanarak yeni Palm V için Java'da bir program yazmaya davet etti. Bilinen en eski hackathonlardan biridir. 2000'lerin ortalarından sonlarına kadar, hackathonlar daha yaygın hale geldi. Şirketler ve risk sermayedarları tarafından hızla yeni yazılım teknolojileri geliştirmenin, inovasyon ve finansman için yeni alanlar bulmanın bir yolu olarak görülmeye başlandı. TechCrunch Disrupt 2010 konferansında bir hackathon'da proje olarak başlayan GroupMe gibi bazı büyük şirketler bu hackathonlardan doğdu; GroupMe 2011 yılında 85 milyon dolara Skype tarafından satın alındı. PhoneGap yazılımı, 2008'de iiOSDevCamp'ta bir proje olarak başladı; Nitobi'yi geliştiren şirket, kendisini PhoneGap'e odakladı. Nitobi 2011'de Adobe tarafından açıklanmayan bir miktar karşılığında satın alındı. Yapı Hackathon'lar tipik olarak, ev sahibi kuruluştan hackathon'un amaçlarından, koşullarından ve ayrıntılarından bahseden bir sunum veya web sayfası aracılığıyla iletişime geçer. Geliştiriciler, hackathon'a katılmak için kaydolduktan sonra özgeçmişleri ve becerileri incelenir. Ev sahibi kuruluşun kriterlerinden geçen bireyler hackathon'a katılmaya hak kazanır. Hackathon etkinliği başladığında, Ekipler veya grup katılımcıları programlama faaliyetlerine başlar. Hackathon görevlisi soruları yanıtlayabilir ve etkinlikte sorun ortaya çıktığında yardım teklif edebilir. Hackathonlar birkaç saat (24-48) veya birkaç gün kadar sürebilir. Özellikle rekabetçi hackathonlarda yemek yemek gibi temel faaliyetler genellikle gayri resmidir. Katılımcılar genellikle pizza ve enerji içecekleri gibi yiyeceklerle geçinirler. Bazen uyumak da gayri resmidir ve katılımcılar uyku tulumları ile yarışma sahasında uyurlar. Hackathonların sonunda, genellikle her grubun sonuçlarını sunduğu bir dizi sunum aşaması vardır. Sunulan fikirleri ve demoları kaydetmek için insanlar genellikle gösterilerin bir videosunu yayınlar. Ekran görüntüleri ve ayrıntılarla ilgili sonuçlar hakkında bloglar yazılır, bağlantıları ve ilerlemeyi sosyal medyada paylaşırlar. Açık kaynak kodu için bir yer önerir ve genellikle insanların erişimi için yayınlanır. Üretilen ve tamamlanan çalışmalar paylaşmak, öğrenmek ve muhtemelen geliştirmek için kullanılır. Jüri üyeleri birçok hackathon'da organizatörler ve sponsorlardan oluşur. Jüri heyetinin kazanan takımları seçtiği ve ödüllerin verildiği bir yarışma etabı vardır. iOSDevCamp gibi bir geliştirme topluluğu tarafından düzenlenen [./Https://en.wikipedia.org/wiki/BarCamp BarCamp] tarzı hackathonlarda, jüri üyeleri genellikle sahadaki meslektaşlarından ve aynı mesleğe sahip fakat kuruma dahil olmayan kişilerden oluşur. Ödüller Önemli miktarlara ulaşabilir: TechCrunch Disrupt konferansındaki bir sosyal oyun hackathon'u kazananlara 250.000$ fon sağlarken, Salesforce.com tarafından yürütülen tartışmalı 2013 hackathon'unda kazananlara 1 milyon $ ödeme yapıldı. şimdiye kadarki en büyük ödül olarak faturalandırıldı. Hackathon türleri Bir uygulama türü içeren hackathonlar Bazı hackathon'lar mobil uygulama, masaüstü işletim sistemi, web veya video oyunu geliştirme gibi belirli kategorilere odaklanır. Over the Air mobil uygulama Hackathonu İrlanda, Phoenix Park'ta düzenlenmiştir. Büyük miktarda kurumsal sponsorluk ve ilgi görmüştür. Music Hack Day Müzikle ilgili yazılım ve donanım uygulamaları için düzenlenen bir hackathondur. 2009'dan beri dünya çapında 30 kereden fazla düzenlenmiştir. Music Tech Fest Müzisyenleri, geliştiricileri ve araştırmacıları endüstriyle buluşturan üç günlük disiplinler arası bir müzik fikir festivalidir. Ayrıca Music Hack Day adında hackathon düzenlemektedir. Benzer şekilde, bilim ile ilgili şeyler yapmak isteyenler için Science Hack Day Hackathonu 2010'dan beri dünya çapında 15'ten fazla ülkede 45 kereden kez düzenlendi. Android, iOS , MeeGo gibi çeşitli mobil cihaz işletim sistemlerinde çalışan uygulamalar, video tabanlı uygulamalar ve bilgisayar oyunları geliştirmek için Hackathonlar düzenlendi.Video oyunlarının geliştirildiği hackathon'lara GameJam denir. Londra ve San Francisco'da "TV Hackfest" etkinlikleri düzenlendi ve birincil olarak sosyal televizyon ve ikinci ekran teknolojilerine odaklanıldı. TV Hackfest'lerinde, yarışma özetleri genellikle içerik üreticileri ve markalar tarafından yayın endüstrisi meta verileri veya video içeriği biçiminde sunulurken, sponsorlar API'leri, SDK'ları ve açık kaynak yazılım kodu kaynaklarını sağlarlar. Hackathonlar, araştırmayı destekleyen bilişim altyapısını geliştirmek için life sciences de kullanılmıştır. Open Bioinformatics Foundation, 2002 ve 2003 yıllarında üye projeleri için iki hackathon düzenledi ve 2010'dan beri yıllık konferansından önce 2 günlük "codefest" düzenledi. 2006'dan beri Ulusal Evrimsel Sentez Merkezi, biyoinformatik yarışmalarını organize ediyor ve sponsorluk sağlıyor. BioHackathon 2008'de başlayan ve yıllık düzenlenen bir etkinliktir; birlikte çalışabilir biyoinformatik araçları ve Web hizmetlerini etkinleştirmek için standartları geliştirmeyi hedefler. Ayrıca sinirbilimciler, belirli bir bilgi sistemine (örneğin, Neurosynth Hackathon ve Allen Brain Atlas Hackathon) odaklanmak ve geniş bilimsel araştırmalar için ayrılmış zaman sağlamak (örn. örneğin, Brainhack), geliştirici etkinliğine odaklanan belirli zorlukların kullanılması (örneğin, HBM Hackathon). Son yıllarda 'datathons' veya veri odaklı hackathonlar ortaya çıkmıştır. Bu etkinlikler, birlikte çalışan veri bilimcileri sınırlı bir süre içinde veri kümelerini analiz eden çözümler üretmek, gösterge tabloları oluşturmak, test etmek, keşfetmek, yaratıcılık ve veri analizi becerilerini denemek için veri bilimcileri bir araya getirir. Bu çalışmalar, iş dünyası, sağlık hizmetleri haber medyası ve sosyal nedenler dahil olmak üzere çeşitli disiplinlerdeki büyük kamu ve özel veri kümelerinde geleceğe dönük tahmin ve görüş sağlamak için giderek daha fazla kullanılmaktadır. Belirli bir programlama dili, API veya çerçeve kullanımı Belirli bir programlama dili veya framework kullanan uygulamalar için özel hackathonlar yapılabilir örneğin JavaScript, Node.js, HTML5 ve Ruby on Rails gibi. Bazı hackathon'lar, tek bir şirketin sağladığı verileri kullanarak veya bir veri kaynağını baz alarak, veya uygulama programlama arayüzünü alarak veya API'yi kullanarak yarışmadaki problemleri çözmeye ve ürün geliştirmeye odaklanır. OpenHack , Yahoo! tarafından herkese açık olarak yürütülen bir etkinlik! 2006'dan beri (başlangıçta "Hack Day", daha sonra "Open Hack Day" olarak bilinir). Yahoo! API'nın kullanımına odaklanmakla beraber buna ek olarak Yahoo!'nun sahibi olduğu Flickr gibi şirketlerin API'larının da kullanımına açıktır. Şirketin 2012'deki Open Hack India etkinliğinde 700'den fazla katılımcı vardı. Google API'leri için benzer etkinlikler yapmıştır . Örneğin Seyahat rehberi şirketi Lonely Planet Foursquare web sitesi özellikle 2011'de dünya çapında 30'dan fazla sitede 500'den fazla geliştiricinin Foursquare API'sini kullanarak uygulamalar geliştirmek ve oluşturmak için yarıştığı büyük küresel bir hackathon düzenledi. 2013'te ikinci bir Foursquare hackathon'u yaklaşık 200 geliştirici ile birlikte gerçekleştirildi. IETF kurumu daha iyi birlikte çalışabilirlik, iyileştirilmiş İnternet Standartları, IETF İnternet Taslağı ve IETF RFC uygulamasına odaklanan her IETF toplantısı için Hackathon düzenlemeyi sürdürmektedir. Bir sebep veya amaç için Hükûmeti iyileştirmeye ve özellikle açık hükümet davasına adanmış bir dizi hackathon olmuştur.Amerika Birleşik Devletleri Kongresi Böyle bir olaya 2011'de ev sahipliği yaptı. 2012'den itibaren NASA, her yıl Uluslararası Uzay Uygulamaları Yarışması'na ev sahipliği yapmaktadır. 2014'te İngiliz hükümeti ve HackerNest; bunama hastası insanların ve bakıcılarının hayatlarını iyileştirmeye adanmış konseptine sahip dünyanın ilk hackathon'u olarak kabul edilen DementiaHack'i yönetti. Seri, 2015'te Kanada hükümeti ve Facebook'u ana sponsorlar olarak ekleyerek devam ediyor. Global Game Jam En büyük video oyunu geliştirme hackathon'u olarak bilinir. Genellikle oyun erişilebilirliğini ve diğer nedenleri teşvik etmeyi amaçlayan isteğe bağlı 'çeşitlendiriciler'i içerir. VanHacks, 2016 yılında TTT Studios tarafından oluşturuldu. VanHacks Vancouver Başlangıç Haftası'nın bir parçası olan yılda bir kez düzenlenen hackathon'dur. Hackathon'un odak noktası, 36 saat boyunca Vancouver bölgesinden yerel kâr amacı gütmeyen kuruluşlar için çözümler yaratmaktır. Şehir içi ulaşım sistemlerini geliştirmek için çeşitli hackathonlar düzenlendi. Londra Konseylerinden birinin (Hackney) iki günlük Hackney-thon yarışmasının sonuçlarıyla bir dizi başarılı yerel çözüm yaratması ile birlikte, şehrin yerel hizmetlerini iyileştirmeyi amaçlayan Hackathonların sayısı artmıştır. Ayrıca, Education Hack Day ve daha küçük ölçekte, özellikle saha çalışmasına dayalı coğrafya eğitiminin zorluklarına hitap eden, FSChackday'e ev sahipliği yapan Saha Çalışmaları Konseyi dahil olmak üzere, eğitimi geliştirmeye adanmış bir dizi hackathon yapılmıştır. Random Hack of Kindness, afet yönetimi ve kriz müdahalesine ayrılmış popüler hackathonlardan biridir. ThePort ise insani, sosyal ve kamu yararına olan sorunları çözmeye adanmış bir hackathon kuruluşudur. ICRC ve UNDP gibi diğer sivil toplum kuruluşlarından ortaklarla birlikte CERN ev sahipliği yapılmaktadır. Mart 2020'de, Avrupa ülkelerinden girişimciler ve hükûmet temsilcileri tarafından yönetilen çok sayıda Dünya çapındaki girişim, ilki Estonya'da ardından Polonya, Letonya ve Ukrayna'da olmak üzere bir dizi kriz karşıtı Hack the Crisis(hackathon) ile sonuçlandı. Bir haraç veya anma olarak 2013 yılında hayatını kaybeden bir bilgisayar programcısı ve internet aktivisti olan Aaron Swartz anısına Dünya çapında bir dizi hackathon etkinliği yapıldı. Bir demografik grup için Belirli bir demografik gruba yönelik hackathon'lar yalnızca gençler, üniversite öğrencileri veya kadınlar gibi programcılara yönelik olabilir. Kolejlerde düzenlenen Hackathon'lar ABD'de ve diğer ülkelerde giderek daha popüler hale geldi. Bunlar genellikle tüm üniversitelerdeki üniversite öğrencilerine açık olan yıllık veya altı aylık etkinliklerdir. Üniversite veya programlamayla ilgili sponsorlar tarafından sağlanan ödüllerle genellikle rekabetçidirler. Major League Hacking organizasyonu 2013 yılından itibaren üniversitelerde düzenlenen hackathonların yürütülmesine yardımcı olmak için desteklerini sürdürüyor. PennApps Pennsylvania Üniversitesi'ndeki öğrenciler tarafından düzenlenen ilk üniversite hackathon'udur; 2015 yılında, 12. kez düzenlendiğinde 2000'den fazla kişiye ev sahipliği yapmıştır ve 60 bin doların üzerinde ödül sunan en büyük kolej hackathon'u olarak kayıtlara geçmiştir. Mauritius Üniversitesi Bilgisayar Kulübü ve Cyberstorm.mu , 2017 yılında Lynx'te bir IETF RFC'yi konu alan "Kod Savaşları" adlı bir Hackathon düzenledi ShamHacks Etkinliği Missouri Üniversitesi Bilim ve Teknoloji kampüsü bir sosyal yardım etkinliği olarak her yıl düzenlenmektedir. ShamHacks 2018 ve emektarlara ait şirketlerle birleşerek ABD gazileri için daha iyi yaşam kalitesi sorunlarına odaklandı İç yenilik ve motivasyon için Bazı şirketler, yeni ürün inovasyonlarını teşvik etmek için dahili hackathonlar düzenler. Örneğin Facebook'un Beğen düğmesi bir hackathon'un parçası olarak tasarlanmıştır. Yerel teknoloji topluluklarını birbirine bağlamak için Bazı hackathonlar teknolojik toplulukları bir araya getirmeye çalışır. Örneğin 2010'da Avustralya'da kurulan otobüs güzergahları boyunca birden fazla şehirde yerel teknoloji topluluklarını birbirine bağlarken rekabet unsurunu bir yolculukla birleştirir. Bu tarz etkinlikler Kuzey Amerika, Avrupa, Afrika ve Avustralasya'da gerçekleşiyor. Kod sprintleri Bazı hackathon'larda, bütün çalışmalar bir işletim sistemi, programlama dili veya içerik yönetim sistemi gibi tek bir uygulama üzerinde gerçekleştirilir. Bu tür olaylar genellikle "kod sprintleri (hızlı kod yazma) etkinliği" olarak bilinir ve bu tür olayların bazen geliştiricilerin yüz yüze görüşmesi için tek fırsat olduğu açık kaynaklı yazılım projeleri için özellikle popülerdir. Kod sprintleri genellikle bir haftadan üç haftaya kadar sürer ve çoğu zaman ekibin çoğunun katıldığı konferansların yakınında gerçekleşir. Bu etkinlikler rekabet unsuru içerebilir. "hackathon" kelimesinin kökeni yukarıdaki iki maddeye dayanarak 1999'dan beri düzenlenen OpenBSD işletim sistemi üzerinde geliştirme yapmak için yıllık planlanan hackathon olabilir. Eleştiri Birden fazla gözlemci hackathonların etkili teknolojik çözümler sunma konusundaki yeterliliğini sorguladı. Hackathon'lara yönelik rezervin büyük bir kısmı, geliştirdikleri çözümlerin uygulanabilirliği ve sürdürülebilirliği ile ilgilidir. 11.889 ABD merkezli olayı inceleyen bir araştırma hackathon sona erdikten altı ay sonra projelerin yalnızca yüzde yedisinin herhangi bir faaliyette bulunduğunu ortaya koydu. Bir diğer küresel araştırma hackathonlar sırasında geliştirilen tüm projelerin yalnızca yüzde beşinin beş aydan uzun faaliyet sürdüğünü ortaya koydu. Hackathonlar, bu nedenle, genellikle olarak adlandırılan kısa süreli yazılım ürünlerinin üretimi ile ilişkilendirilmiştir. Hackathon'lar, çözmeye çalıştıkları sorunların karmaşıklığını düşünmedeki başarısızlıkları ve bir sorunun toplumsal ve politik nedenlerini vurgulamayan teknolojiler geliştirmeleri nedeniyle eleştirildi. Bazı ticari girişimler tarafından Hackathon katılımcılarının fiili ücretsiz işçi olarak kullanılması eleştirilmiştir. Eylül 2013 TechCrunch Disrupt Hackathon'daki bir ekip, kullanıcıların kadınların göğüs dekoltesine bakan erkeklerin resimlerini yayınlamalarına ve görüntülemelerine olanak tanıyan uygulamasını sundu. .Salesforce.com tarafından yürütülen Kasım 2013 hackathon'u (1 milyon dolarlık ödülle kayda geçen) kazanan katılımcıların Upshot adlı iki kişilik bir startup'ın geliştirdikleri teknoloji ortaya çıktıktan sonra uygunsuzlukla suçlandı. bir yıldan fazla süredir demodeydi ve ikisinden biri eski bir Salesforce çalışanıydı. Major League Hacking , Waterloo Üniversitesi'ndeki Eylül 2015 hackathon, Hack the North'dan bir çift hacker'ı bomba tehdidi olarak yorumlanan şakalar yaptıkları için ihraç etti ve birçok hacker'ın örgütü eleştirmesine yol açtı. Tartışmanın bir sonucu olarak, Victor Vucicevich Hack the North organizasyon ekibinden istifa etti Önemli olaylar MHack'ler HackMIT Junction (hackathon) HackTX Ayrıca bakınız GameJam(Oyun Maratonu) İnstallfest Editathon Charrette Startup Weekend (Girişimci Haftası) Campus Party (Kampüs Partisi) Kaynakça Dış bağlantılar "Demystifying the hackathon" . Mckinsey Makalesi, Ekim, 2015 Kategori:Yazılım geliştirici toplulukları Kategori:İnternet dili Kategori:Hacker kültürü Kategori:Yarışma Kategori:Teknoloji Kategori:Maraton Kategori:Yazılım Kategori:Yazılım Geliştirici
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri