Okan'ın "Sade Vatandaş" programında, Patricia Kaas izleyeceğiz diye açtığım televizyonda, alışılageldiği gibiokan'ın, konuğunu sadece kendisine görece bakire muhabbet sahaları yaratabilsin diye çağırmış olduğunu ve izlediğimiz 15 dakikadan 14 dakikasını kendisinin konuştuğunu ve dahi susmaya niyeti olmadığını görünce zapladım. Saba Tümer'i açtım, karşıma Haktan Abi çıktı. İzlediğim sohbetin akabinde aklıma iki şey takıldı. "Lansmanını geçen cuma günü yaptığı" UFO görüntülerinden bahsediyordu. Kamera UFO'ya tamamen yakınlaştırdığı anda Haktan Abi, "Görüyor musunuz, çok net şekilde uzay gemisi görünüyor" dedi. Ben anneme baktım, o da bana bakıyordu. Aynı anda gözlüklerimize davrandık, taktık ve tekrar baktık. "Net" diye nitelediği görüntü, zerre kadar bir şey seçilemeyen, metalik rengimsi bir 'şey' idi. O 'şey', 'net' kavramı dışında herhangi bir şey olabilirdi. Mütalaa gayet açıktı.
Sonra, "Sponsor bulup iyi kameralar alsak, çok daha net görüntüler elde edebiliriz, şirketler sponsor olsunlar, reklamlarını da yapmış olurlar" dedi. Bir an düşündüm, E.T.'ye benzer bir uzaylı dost, yanında kocaman bir Ipana standı ve "Ipana ile günde 2 kere diş fırçalamak, diş etleriniz için iyidir" diyen bir uzman hekim... Pek tutmaz. A/B grubuna hitaben başka bir reklam, mesela Ray Ban gözlük ve pörtlek gözlü Meryem Ana? Yok. Calgon, çamaşır makinemizin 8 kat kireç kaplamış rezistansı ve Mustafa Topaloğlu? Bu da olmaz. 2009 model, yüzde 50 indirimli Çilek Genç Odası'nın pembe yatağında, hoşnut bir yüz ifadesiyle oturan, taklalar atıp, yatağın yaylarından gıcır gıcır sesler çıkaran bir Eliya? Olmaz...
Hakikaten merak ettim, nasıl bir şirket ismini "uzay araştırmaları" ile özdeşleştirmek ister. Haktan Abiyi (ciddiyetini, barışçıl ve dünyevi tutumunu) severiz ama merak ediyoruz. Fırsat bulursak bürosuna gidip, çayını içerken bunları da sormayı ihmal etmeyeceğim. Hem aslında Colgate, Ipana'ya takar.
Sonra, "Sponsor bulup iyi kameralar alsak, çok daha net görüntüler elde edebiliriz, şirketler sponsor olsunlar, reklamlarını da yapmış olurlar" dedi. Bir an düşündüm, E.T.'ye benzer bir uzaylı dost, yanında kocaman bir Ipana standı ve "Ipana ile günde 2 kere diş fırçalamak, diş etleriniz için iyidir" diyen bir uzman hekim... Pek tutmaz. A/B grubuna hitaben başka bir reklam, mesela Ray Ban gözlük ve pörtlek gözlü Meryem Ana? Yok. Calgon, çamaşır makinemizin 8 kat kireç kaplamış rezistansı ve Mustafa Topaloğlu? Bu da olmaz. 2009 model, yüzde 50 indirimli Çilek Genç Odası'nın pembe yatağında, hoşnut bir yüz ifadesiyle oturan, taklalar atıp, yatağın yaylarından gıcır gıcır sesler çıkaran bir Eliya? Olmaz...
Hakikaten merak ettim, nasıl bir şirket ismini "uzay araştırmaları" ile özdeşleştirmek ister. Haktan Abiyi (ciddiyetini, barışçıl ve dünyevi tutumunu) severiz ama merak ediyoruz. Fırsat bulursak bürosuna gidip, çayını içerken bunları da sormayı ihmal etmeyeceğim. Hem aslında Colgate, Ipana'ya takar.