Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Hardlight

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Hardlight (HARDlight veya SEGA HARDlight olarak da stilize edilmiştir), Warwickshire'daki Leamington Spa'da bulunan bir İngiliz video oyun geliştirme stüdyosudur. Sega Europe bünyesindeki beş stüdyodan biri olarak Sega'ya aittir, diğerleri Creative Assembly, Sports Interactive, Relic Entertainment ve Amplitude Studios'tur. Bir geliştirici olarak Hardlight, akıllı telefonlar için mobil oyunlara odaklanmıştır. Sega çalışanı Chris Southall tarafından kurulan Hardlight, başlangıçta el tipi video oyun konsolları için araştırma ve geliştirme çalışmalarına başladı, ancak kısa süre sonra Sega tarafından Japonya dışında mobil oyun geliştirmeyi artırma girişiminin bir parçası olarak istendikten sonra mobil oyunlara geçti. Hardlight o zamandan beri Sonic the Hedgehog ve Crazy Taxi video oyun serilerinde birkaç mobil oyun geliştirdi. 2019'da Hardlight, ana şirketi olan Sega Europe'a daha yakından entegre edildi. Hardlight'ın birkaç oyunu iyi karşılandı ve milyonlarca kopya indirildi. Tarihi Hardlight, Sega Racing Studio'nun kurulmasına da yardımcı olan eski bir Codemasters çalışanı olan Chris Southall tarafından kuruldu. Southall, Sega Racing Studio ile çalıştıktan sonra bir ekiple Sega teknik destek alanlarında çalıştı ve Sega Avrupa'nın baş teknoloji sorumlusu olarak görev yaptı. Southall'a göre, Sega'nın mobil oyunları daha fazla geliştirme arzusu, Hardlight'ın kuruluşuna yol açtı. Sega, Ocak 2012'de Hardlight'ı ortaya çıkardı. Stüdyo ilk olarak West Midlands'daki Dorridge, Solihull'daydı. Oluşumundan kısa bir süre sonra Sega, Hardlight'ın 2012'nin sonlarında piyasaya sürülecek bir PlayStation Vita aksiyon-macera oyunu üzerinde geliştirilmekte olduğunu duyurdu. Hardlight ayrıca Nintendo 3DS için bazı araştırma ve geliştirme çalışmaları yaptı. Stüdyo yöneticisi Sion Lenton'a göre, Hardlight şu anda sözleşmeli personelin yanı sıra 21 çalışan istihdam etti ve şu an için küçük kalma hedefi vardı. Eylül 2012'ye kadar Hardlight, PC için bir Viking: Battle for Asgard'ı tamamlamıştı. Sega, Japonya'da başarılı olduktan sonra batıda mobil oyunlara daha fazla odaklanma kararı alacaktı. Hardlight'tan odağını iOS ve Android sistemleri için oyun geliştirmeye kaydırması istendi. İlk projeleri Sonic Jump'ın yeniden çevrimiydi. Orijinal olarak T-Mobile Sidekick için geliştirilmiş ve 2005 yılında piyasaya sürülmüştü. Southall, yeniden çevrimin geliştirilmesini "ilginç bir öğrenme süreci" olarak nitelendirdi. Hardlight o sıralarda stüdyosunu bölgede video oyunu geliştiricileri topluluğunun bulunduğu Leamington Spa kasabasına taşıdı. Sonic Jump'ın Ekim 2012'deki lansmanı sırasında stüdyo, Sonic the Hedgehog ve Crazy Taxi serilerinin oyunlarını geliştirmek için çalışıyordu.Başlangıçta hangisinin geliştirileceğine karar vermekte zorluk çekse de, Sega Sammy Holdings başkanı ve COO'su Haruki Satomi, Sonic Dash'in bir demosunu gördü ve onu o kadar beğendi ki, geliştirilmesinde ısrar etti. Sonic Dash, başlangıçta Noel 2012 sürümü için planlanmıştı, ancak Mart 2013'e kadar piyasaya sürülmeyecekti. Stüdyonun bir sonraki başlığı Crazy Taxi: City Rush idi. Mobil bir Crazy Taxi oyunu geliştirme konsepti, orijinal Sega AM3 yapımcısı Kenji Kanno'dan geldi. Hardlight, oyunun tasarım yönleri üzerinde Kanno ile çalıştı. Ardından Hardlight, Sonic Dash 2: Sonic Boom ve Sonic Jump Fever'ı piyasaya sürdü. Hepsi sıradan oyunlar olan bu sürümlerden sonra, Hardlight çok oyunculu daha strateji odaklı bir oyun geliştirmeye başladı.Sonic Team ile bazı görüşmelerin ardından Hardlight, Sonic Forcesın 2017'de çıkacak olan sürümüyle bağlantı kurmak için Sonic Forces Speed Battle üzerinde çalışmaya başladı.Oyunun gelişimi üç veya dört geliştiriciden oluşan küçük bir ekiple başlarken, oyun piyasaya çıktığında projeye 28'e kadar kişi dahil oldu. Nisan 2019'da Hardlight, Sega Europe'a daha yakından entegre edildi ve onu Creative Assembly, Sports Interactive, Relic Entertainment ve Amplitude Studios ile birlikte beş "direk"ten biri olarak yapılandırdı. Aynı duyuruda Sega, Hardlight'ın mobil oyunlara odaklanmaya devam edeceğini vurguladı. Eskiden Codemasters, Traveller's Tales ve Eidos Interactive'den Neall Jones'un stüdyonun yeni yönetmeni olduğu açıklandı; Southall ve operasyon başkanı Harinder Sangha, Sumo Digital için ayrıldı. Jones, stüdyo personelinin zamanla iki katına çıkacağını tahmin ediyordu. Ayrıca PC'ler ve konsollar için daha fazla fikri mülkiyete olan inancını dile getirdi ve mobil cihazlar için daha fazla sürüm göreceğini belirtti. Hardlight, Apple Arcade için ChuChu Rocket! Universe ve Sonic Racing—Team Sonic Racing Oyunlarının 19 Eylül 2019'daki lansman tarihinde piyasaya sürülüyor. ChuChu Roket! Universe oyununun üretimi, zamanla iki katına çıkan 15 kişilik bir ekiple başlayarak yaklaşık sekiz ay sürdü. 1999 Dreamcast oyunu ChuChu Rocket!in devamı olan oyunu tasarlarken, Hardlight oyunu tam 3D olarak yeniden tasarlamak zorunda kaldı.Yönetmen Paul Twynholm'a göre, oyun Apple Arcade için yumuşak bir şekilde başlatılamadığından oyunun testinin dahili olarak yapılması gerekiyordu. Twynholm, gelecekteki Hardlight sürümlerinde Sega franchise'larını geri getirme arzusunu kabul etti. Hardlight'ın oyunları çok sayıda indirme aldı. Haziran 2015'e kadar Sonic Dash, birden fazla farklı platformda 100 milyondan fazla indirildi ve ayda 14 milyon oyuncuya sahipti. Kasım 2017 itibarıyla, Sonic Dash'in indirme sayısı 300 milyonun üzerindeydi. Sonic Forces Speed Battle, piyasaya çıktığı ilk beş gün içinde 1,3 milyon kez indirildi ve ilk iki haftasında 2 milyon indirmeye ulaştı. Southall'ın Kasım 2017'de verdiği röportaja göre Hardlight, Sonic Dash, Sonic Dash 2 ve Crazy Taxi: City Rush için güncellemeler üzerinde çalışmaya devam ediyordu. Şubat 2020'de yapılan bir röportajda Jones, stüdyonun 350 milyondan fazla kez indirilen ve 10.1 milyon dolardan fazla kazanan Sonic Dash'in uzun ömürlülüğü konusundaki şaşkınlığını dile getirdi. Oyunu ilginç kılmak için yeni özelliklerin uygulanmasının yanı sıra Kirpi Sonic filminden bir bebek Sonic gibi eklemelerden bahsetti. Oyunlarının Listesi Ayrıca Bakınız Sega Two Point Studios Demiurge Studios Kaynakça Kategori:Birleşik Krallık merkezli video oyunu şirketleri Kategori:Video oyunu yapım şirketleri
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri