Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Hawaiian Airlines

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Hawaiian Airlines (Hawaii dili: Hui Mokulele ʻo Hawaiʻi) ABD'nin Hawaii eyaletindeki bayrak taşıyıcısı ve en büyük havayolu şirketidir. ABD'nin en büyük onuncu ticari havayolu şirketidir ve merkezi Honolulu, Hawaii'de bulunmaktadır. Havayolunun ana merkezi Oʻahu adasındaki Daniel K. Inouye Uluslararası Havalimanı, ikincil merkezi ise Maui adasındaki Kahului Havaalanı'dır. Havayolu şirketi ayrıca Los Angeles Uluslararası Havalimanı'nda bir mürettebat üssü kurmuştur. Hawaiian Airlines; Asya, Amerikan Samoası, Avustralya, Fransız Polinezyası, Hawaii, Yeni Zelanda ve ABD ana karasına uçuşlar gerçekleştirmektedir. Hawaiian Airlines, Hawaiian Holdings, Inc. şirketine aittir. Hawai, tarihi boyunca hiçbir zaman ölümcül bir kaza veya uçak kaybı yaşamamış olan en eski taşıyıcısıdır ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki en az iptal, aşırı satış ve bagaj taşıma sorununa sahip havayoludur. Tarihçe İlk yılları (1929-1984) küçükresim|sağ|Hawaiian Airlines, Inter-Island Airways olarak 1929 yılında Bellanca CH-300 ile uçuşlarına başladı. sağ|küçükresim|Convair 640 turboprop uçağı Şu anda Hawaiian Airlines olarak bilinen havayolunun öncüsü olan Inter-Island Airways (Hawaii dili: Hui Mokulele Piliʻāina) 30 Ocak 1929'da kurulmuştur. Inter-Island Steam Navigation Company'nin bir yan kuruluşu olan Inter-Island Airways, 6 Ekim 1929'da Oahu üzerinden kısa gezi uçuşları için bir Bellanca CH-300 Pacemaker ile faaliyete başladı. Tarifeli uçuşlar, bir ay sonra 11 Kasım'da Sikorsky S-38 uçaklarıyla Honolulu'dan Hilo'ya yapılan uçuşlarla başladı. 1 Ekim 1941'de, Sikorsky S-38 ve Sikorsky S-43 uçaklarını aşamalı olarak filodan çıkartırken şirketin isimi Hawaiian Airlines olarak değiştirildi. İlk Douglas DC-3 tipi uçaklar filoya Ağustos 1941'de eklendi, bazıları Kasım 1968'deki emekliliğine kadar faaliyette kaldı. Hawaiian Airlines 1966'da jet uçaklarıyla hizmet vermeye başladı ve Douglas DC-9-10 uçakları satın aldı, bu da rotalarının çoğunda uçuş süresini yarıya indirdi. [[Dosya:Hawaiian 1975 Pualani Logo.png|sağ|frame|Hawaiian's Airlines'ın 1975 Pualani logosu, Landor Associates tarafından tasarlandı ve bir McDonnell Douglas DC-9-50 ile tanıtıldı.]] Hawaii dışındaki büyüme (1984-1994) Hawaiian Airlines, Mid Pacific Air'in pazara girmesiyle yaratılan adalar arası rotalardaki yoğun rekabetin sonucunda 1980'lerde uçuş noktalarını arttırmaya başladı. 1985 yılında şirket, Güney Pasifik'e ve daha sonra Pasifik'in geri kalanına Douglas DC-8 uçaklarıyla charter hizmetleri ile uçuşlara başladı. Bunun başta başarılı olmasına rağmen, Hawaiian, Federal hükûmet tüm DC-8 ve B707 uçaklarını yasakladığında charter hizmetlerini kısıtlamak zorunda kaldı. [[Dosya:Lockheed L-1011-385-1 TriStar 1, Hawaiian Air AN0255385.jpg|küçükresim|sol|Lockheed L-1011 TriStar, 1975'te tanıtılan üniformayı sergiliyor.]] Kısa süre sonra, 1985 yılının başlarında şirket, iki kiralık Lockheed L-1011 TriStar aldı. Bir uçaklar, günlük Honolulu-Los Angeles uçuşlarında ilk tarifeli uçuşunu başlatmak için kullanıldı. Bu yeni rota, şirketi, ilk kez ABD'nin büyük hava taşıyıcılarıyla doğrudan rekabete soktu. 1985 ve 1986 boyunca, Hawaiian Airlines filosuna daha fazla L-1011 ekledi ve bunları, şirketi daha fazla rekabete sokan San Francisco, Seattle, Portland, Las Vegas ve Anchorage gibi batı kıyısı şehirlerini uçuş noktasına eklemekle kullandı. Bu sırada Hawaiian Airlines, 1986 yılında Pago Pago Uluslararası Havalimanı ile Avustralya ve Yeni Zelanda'ya uçuşlar düzenleyerek uluslararası pazarlara da girdi. Şirket, uluslararası charter uçuşlarını da hızla büyüttü ve bu, şirketin gelirlerinde büyük bir artışa yol açtı. Bu da adalar arası uçuşların gelir payının şirketin toplam gelir payının yaklaşık üçte birine düşmesine neden oldu. 1980'lerde Maui'nin batı tarafındaki Kapalua Havalimanı'nın geliştirilmesi ve inşasına da başlandı. 1987 yılında açılan havalimanı, büyük uçaklarla başa çıkabilme kabiliyetini sınırlayan 3.000 metrelik bir pist ile yapıldı. Sonuç olarak, havalimanı ilk açıldığında Hawaiian Airlines, havalimanına hizmet verebilen uçaklara sahip tek adalar arası havayolu firmasıydı ve böylece belirgin bir rekabet avantajına sahip oldu. 1990'larda Hawaiian Airlines, mali zorluklarla karşı karşıya kaldı ve üç yıl boyunca milyonlarca dolar zarar verdi. Havayolunun giderek kâr amacı gütmeyen operasyonları nedeniyle, Eylül 1993'te iflas koruması için başvuruda bulundu. Bu süre zarfında şirket maliyetlerinin çoğunu azalttı: borcunu yeniden düzenledi, çalışanlardan ödün verdi, kapasiteyi azalttı ve filosunu düzene soktu. Şirketin yeniden yapılanmasının bir parçası olarak, 1993 yılında Kapalua Havalimanı Hawaii Eyaletine satıldı. Hawaiian Airlines, Dash 7 filosunu emekliye ayırdıktan sonra havalimanına yapılan uçuşları durdurdu. Dash 7'nin 1994'te emekliye ayrılmasıyla tüm filo jet uçaklarından oluşmuş oldu. Tümüyle jet filosu (1994-2003) [[Dosya:N125AA DC-10-10 Hawaiian LAS 21JAN99 (5619417187).jpg|küçükresim|Filodaki DC-10'lar L-1011'in yerine geçmişlerdir.]] Eski DC-8 ve L-1011'leri değiştirmek için Hawaiian Airlines, uçaklarda bakımını üstlenmeye devam eden American Airlines'tan altı adet DC-10 kiraladı. Amerikan Airlines ile yapılan anlaşma, Amerikan Airlines'ın rezervasyon sistemi olan SABER'a katılımı ve AAdvantage sık uçuş programına katılımı da içeriyordu. DC-10'lar daha sonra 2002-2003 yılları arasında emekliye ayrıldı. Şirket filo modernizasyon programı sırasında DC-10 ve DC-9'ları yeni Boeing 717'lerle değiştirip 4 kiralık Boeing 767 uçağı aldı. İkinci iflas ve yeniden yapılanma (2003-2005) Hawaiian Airlines Mart 2003'te, tarihinde ikinci kez iflas koruması için başvuruda bulundu. Havayolu normal faaliyetlerini sürdürdü ve pilotların emeklilik planına 4,5 milyon dolar değerinde ödeme yapıldı. Şirket bünyesinde planın feshedilmesi önerildi. Mayıs 2005 itibarıyla, Hawaiian Airlines'ın yeniden yapılanma planını mahkemeden onay aldı. Şirket, işletme maliyetlerini düşürerek 2 Haziran 2005 tarihinde iflas korumasından çıktı. İflas sonrası (2005-2012) [[Dosya:HAL_Kailua-Kona.jpg|sol|küçükresim|Adalar arası uçuş için Kona Uluslararası Havalimanı'nda Boeing 717-200'e binen yolcular.]] 1 Ekim 2005'te Hawaiian Airlines, Honolulu'dan San Jose, Kaliforniya'ya günlük aktarmasız uçuşlar başlattı. Bu, San Jose'u Hawaii'den Kaliforniya'ya uçulan beşinci nokta yaptı; diğerleri Los Angeles, San Diego, Sacramento ve San Francisco'ydu. 4 Mayıs 2006'da Hawaiian Airlines, ABD anakarası ve Hawaii arasında, başta San Diego, Seattle ve Portland'a Kahului Havalimanı'ndan kesintisiz hizmet vermek için dört ek Boeing 767-300 uçağıyla hizmetini genişletti. Honolulu'dan Sacramento, Seattle ve Los Angeles arasına ilave uçuşlar da eklendi. 2006 yılında Hawaiian Airlines, Travel + Leisure, Zagat ve Condé Nast Traveler tarafından Hawaii'ye hizmet veren en iyi havayolu şirketi seçildi. [[Dosya:Hawaiian Airlines (N592HA) Boeing 767-300ER at Sydney Airport.jpg|küçükresim|Bu Hawaiian Airlines 767-300'ün, gövdesinde Oakland Raiders logosu var.]] 24 Temmuz 2007'de, Hawaiian Airlines ve Air New Zealand, Hawaiian'ın Boeing 767 uçaklarına bakım gerçekleştirmesi için 45 milyon dolarlık bir sözleşme imzaladı. Bu sözleşme beş yıl sürdü. Air New Zealand, bu fırsatın 767'deki uzmanlığının geliştirmesine de fırsat tanıyacağını belirtti. Ağustos 2007'de Seattle Seahawks, Hawaiian Airlines'ı maçların oynandığı yerlere seyahat etmek için kullanmaya başlayan ikinci spor takımı oldu. Mart 2008'de havayolu, Haziran 2005'te iflas korumasından ortaya çıkmasından bu yana ilk defa yeni bir uluslararası rota başlatarak Filipinler'in başkenti Manila'ya aktarmasız uçuş başlattı. ATA Airlines ve Aloha Airlines'ın kapanmasıyla, havayolu 1 Mayıs 2008'de Oakland uçuşlarına başladı. 16 Şubat 2010'da Hawaiian Airlines, 2010 yılında Honolulu'daki merkezinden Tokyo-Haneda'ya aktarmasız uçuşlara başlamak için ABD Ulaştırma Bakanlığı'ndan onay istedi. Havayolu şirketi 5 ABD taşıyıcısından biriydi -diğerleri Delta, Continental, United. ve Amerikan-. Haneda'ya aktarmasız uçuşlara başlamak için USDOT'tan onay verildi. Uçuşlar 18 Kasım 2010'da başladı. Ayrıca, havayolu şirketi All Nippon Airways ile kod paylaşımı anlaşması yapmayı planlıyor. 12 Ocak 2011'de Hawaiian Airlines, Güney Kore Seul-Incheon'a aktarmasız uçuşlara başladı. Şirket 31 Mart 2011 tarihinde Honolulu Uluslararası Havalimanı'ndaki (şirketin ana merkezi) adalar arası terminalin check-in lobisini yenileyeceklerini açıkladı. Adalar arası terminali kullanan tek havayolu olan Hawaiian Airlines, lobilerin ortasına altı dairesel check-in adası kurdu ve geleneksel check-in masalarını kaldırdı. Bu check-in adaları; adalar arası, anakara ve uluslararası uçuşlar için kullanılabilir. 12 Temmuz 2011'de, Hawaiian Airlines uçuş noktalarına Osaka, Japonya'yı da ekledi. 17 Kasım 2011'de şirket beş Airbus A330-200 uçağı daha sipariş etti. [[Dosya:N392HA_Hawaiian_Airlines_2013_Airbus_A330-243_-_cn_1404_"Hikianalia".jpg|bağlantı=Dosya:N392HA_Hawaiian_Airlines_2013_Airbus_A330-243_-_cn_1404_%22Hikianalia%22.jpg|sağ|küçükresim|2016 yılında McCarran Havaalanı'na bir Hawaiian Airlines'a ait Airbus A330-200 Moana logojet iniyor.]] Hawaiian Airlines 4 Haziran 2012'de New York'daki John F. Kennedy Uluslararası Havalimanı'na günlük uçuşlar başlatarak doğu kıyısına kadar ağını genişletti. 30 Ağustos 2012'de Hawaiian Airlines Kona ve Tokyo-Haneda arasında aktarmasız bir rota oluşturmak için ABD Ulaştırma Bakanlığı'na başvuruda bulundu. Bu, Japan Airlines'ın yaklaşık iki yıl önce Kona'ya hizmet vermeyi bırakmasıyla oluşturduğu boşluğu dolduracaktı. Ancak ABD Ulaştırma Bakanlığı havayolunun uçuşlara başlama başvurusunu reddetti. 3 Aralık 2012'de havayolu, genişleme planlarının bir parçası olarak 9 Temmuz 2013'ten itibaren Taipei, Tayvan (Çin Cumhuriyeti) uçuşlarına başladı. Daha fazla genişleme ve yeni yan kuruluş (2013-günümüz) 11 Şubat 2013'te şirket, bölgeler arası uçuşlarda yeni bir girişim yaptıklarını açıkladı: “ʻOhana by Hawaiian”. Hizmet, Empire Airlines tarafından ATR 42-500 turboprop uçakları kullanılarak işletilmektedir. Uçuşlar 11 Mart 2014 tarihinde Molokaʻi ve Lānaʻi'ye yapılan uçuşlarla başladı. Şirket, 2014 yazında Kahului, Kailua-Kona ve Hilo arasında daha fazla "ʻOhana by Hawaiian" uçuşları yaparak güzergahını genişletti. 10 Nisan 2013'te şirket, Çin'deki ilk uçuş noktasını açıkladı ve Pekin'e yapılacak uçuşlar için hükûmet onayını bekliyor, uçuşların 16 Nisan 2014'te başlaması bekleniyor. Aynı zamanda havayolu, 31 Temmuz 2013 tarihinde Manila, Filipinler'ya da uçuşlar düzenleyeceğini açıkladı. 11 Temmuz 2013'te havayolu China Airlines ile kod paylaşımı anlaşması imzaladı. 12 Mart 2014'te şirket, 2 Mayıs'ta Kahului ve Los Angeles arasında günlük uçuşlara başlayacağını ve yolcu talebiyle 30 Haziran'dan 8 Eylül'e kadar ikinci bir uçuş ekleyeceğini duyurdu. Ayrıca Los Angeles ve Līhuʻe, Kauaʻi ve Kona arasında kesintisiz yaz uçuşları başladı. 14 Ağustos 2014'te şirket Kasım ayından itibaren Kahului ile San Francisco arasında aktarmasız uçuşlar düzenleyeceğini duyurdu. Aralık 2014'te bir DOT kararı ile Delta Air Lines'ın Seattle-Tokyo hattındaki kamu yararını gözden geçirerek bu uçuşların sıklığını günlük yerine sezonsal olarak değiştirilmesi sonrasında Hawaiian Airlines Kona-Haneda uçuşlarına başladı. 31 Mart'ta DOT, Delta'nın rotayı çalıştırmaya devam etme talebini reddetti ve American Airlines Delta'nın rotayı devraldı. 1 Mayıs 2017'de havayolu, uçakları için yeni bir logo ve üniforma oluşturdu. 6 Mart 2018'de havayolu, 10 tane Boeing 787-9 Dreamliner sipariş ettiğini açıldı. Uçaklar için GE GEnx motorları seçildi. Kurumsal ilişkiler Sahiplik ve bünye Hawaiian Airlines, Inc. şirketinin ana şirketi, Hawaiian Holdings, Inc.'dir (NASDAQ: HA) Daha önce Amerikan Menkul Kıymetler Borsası'nda işlem gören şirket, 2 Haziran 2008'de NASDAQ'ye geçti. ʻOhana by Hawaiian [[Dosya:Ohana_by_Hawaiian_ATR_42-500_on_finals_at_Kahului_Airport.jpg|küçükresim|Hawaii Airlines'a ait bir ATR 42-500 Kahului Havalimanına yaklaşırken.]] ʻOhana by Hawaiian, Hawaiian Airlines'ın bölgesel yan kuruluşudur. Kuruluş, Hawaiian Airlines'a ait olan ve Empire Airlines tarafından sözleşmeli olarak yürütülen üç ATR 42 turboprop uçağı kullanılarak işletilmektedir. Yeni hizmetin 2013 yazında başlaması planlandı ve başlangıçta Molokaʻi ve Lānaʻi'ye uçtu, ancak Federal Havacılık İdaresi'nin geç onay vermesi nedeniyle planlanan tarihlerde uçuşlar başlayamadı. ʻOhana by Hawaiian, Hawaiian Airlines ağına tamamen entegre edilmiştir. Uçuş noktaları Hawaiian Airlines çeşitli Asya-Pasifik ülkelerinde ve bölgelerine seferler düzenlemektedir. Havayolu, altıncı uluslararası seferi olan Güney Kore'nin Seul yakınlarındaki Incheon Uluslararası Havalimanı'nı uçuş noktaları arasına 12 Ocak 2011'de ekledi. Ayrıca Honolulu'dan Tahiti, Avustralya, Güney Kore, Japonya ve Yeni Zelanda'ya günlük veya haftalık direkt, aktarmasız uluslararası uçuşlar düzenlemektedir. Codeshare anlaşmaları Hawaiian Airlines aşağıdaki havayollarıyla codeshare (kod paylaşımı) anlaşmalarına sahiptir: Air China American Airlines China Airlines Delta Air Lines Japan Airlines JetBlue Korean Air Philippine Airlines Türk Hava Yolları United Airlines Virgin Australia Interline anlaşmaları Hawaiian Airlines'ın South African Airways ile interline anlaşması vardır. Filo Aralık 2019 itibarıyla Hawaiian Airlines aşağıdaki uçak filosuyla seferler düzenlemektedir: Havayolu, Boeing 717 uçaklarının adını Polinezya'da bulunan kuşlar ve Airbus A321neo uçaklarının adını Hawaii adalarındaki bitkiler ve ormanlardan vermiştir. Adalar arası filo Boeing 717 [[Dosya:N489HA_(6786339482).jpg|küçükresim|Hawaiian Airlines ait bir Boeing 717]] Şirket Şubat 2001'de adalar arası uçuşlar için Boeing 717 uçakları almaya başladı. 4 Haziran 2008'de havayolu, Aloha Airlines'ın uçuşlarını durdurması ve ATA Airlines'ın Eylül ile 2008 sonunda uçuşları durdurmasıyla oluşan talebi karşılamak için dört 717 daha kiralamayı kabul ettiklerini açıkladı. ATR 42 (ʻOhana by Hawaiian olarak) Hawaiian Holdings, 17 Temmuz 2012'de Hawaii'deki adalar arası seferler düzenlenmeyen güzergahlara hizmet vermek üzere bir yan taşıyıcı kurmak için turboprop ATR 42 uçakları satın aldığını açıkladı. Aralık 2012'de Empire Airlines'ın uçakları Hawaiian Airlines adına işleteceği açıklandı. Haziran 2018'de dördüncü ATR 42 uçağı satın alındı. Orta ve uzun mesafeli filo A330-200 bağlantı=Dosya:N388HA_Hawaiian_Airlines_Airbus_A330-243_(cn_1310)_%22Nahiku%22_(9154629488).jpg|küçükresim|Hawaiian Airlines'a ait bir Airbus A330-200 27 Kasım 2007'de Hawaiian Airlines, Airbus ile 4.4 milyar dolarlık 24 uzun menzilli jet için bir MOU imzaladı. Sipariş, altı Airbus A330-200 ve altı Airbus A350-800'ü içeriyordu. A330'ların teslimatı 2010 yılında başladı, ilk A350 ise 2017 yılında teslim edildi. Şirket, 27 Ekim 2008'de yeni A330'larının teslimatından önce, 2011'den başlayarak iki Boeing 767-300ER uçağı kiraladığını ve iki ek Airbus A330-200 uçağı kiralayacağını duyurdu. İki hafta sonra havayolu, 2010 yılının ikinci çeyreğinde teslim edilecek ek bir A330-200 kiraladığını duyurdu. Aralık 2010'da şirket, altı adet A330-200 uçağı daha sipariş ederek uçak sayısını 15'e çıkardı. Air Lease Corporation (bir uçak), Hong Kong Aviation Capital ve Jackson Square Aviation'tan yapılan sözleşmelerle uçak kiraladı A330-200 filosunu 22'ye çıkardı. Temmuz 2015'te şriket, Air Lease Corporation'dan bir A330-200 kiraladığını açıkladı. Başka bir A330-200'ün satın alınması Aralık 2016'da duyuruldu. A321neo küçükresim|Hawaiian Airlines'ın ilk Airbus A321neo'su. Ocak 2013'te şirket, 16 A321neo uçağı için Airbus ile MoU muhtırası imzaladı. Uçak 2 sınıf, 189 koltuklu bir konfigürasyonla kullanılıyor. Havayolunun pilot ve uçuş görevlisi mürettebatının iş sözleşmelerinin tamamlanmasının ardından, sipariş Mart 2013'te tamamlamıştır. Aralık 2016'da şirket, iki A321neo uçağı kiralayacağını açıkladı ve toplam A321neo tipi uçaklarının sayısını 18'e çıkardı. İlk uçuş, 17 Ocak 2018'de Kahului'den Oakland'a yapıldı. Boeing 787-9 Şubat 2018'de şirket 6 A330-800 siparişini iptal ettiği ve yerine 787-9 sipariş ettiğini açıkladı. Boeing'in her bir uçağa 115 milyon dolardan daha düşük ve muhtemelen 100 milyon dolardan daha düşük bir fiyata vereceğini açıkladı; 787-9'un üretim maliyeti yaklaşık 80 milyon ile 90 milyon dolar arasında. Bununla birlikte, 6 Mart 2018'de Hawaiian Airlines, A330-800 siparişlerinin de iptal edildiğini ve 10 tane daha 787-9 uçağı satın almak için Boeing'ile anlaştı; anlaşma Temmuz 2018'de Farnborough Hava Gösterisinde sonlandırıldı. Eski filo Hawaiian Airlines, şirket tarihi boyunca aşağıdakileri içeren çeşitli uçaklar kullanmıştır: Servisler Uçak içi hizmetler Kabin 2014'ün sonlarında Hawaiian Airlines, Airbus A330-200 uçaklarıyla yeni bir servis sınıfı olarak Extra Comfort (Türkçe: Ekstra konforlu) koltuk sunmaya başladı. Economy Comfort (Türkçe: Ekonomi konforlu) ile arasında koltuk alanı fazlalığı gibi farklılıklar vardır. Ekim 2015'te Hawaiian Airlines, A330 filosundaki koltuk düzenini değiştireceğini açıkladı. Yeni koltuklar 2016'nın ikinci çeyreğinden itibaren kurulması planlanmıştır. Airbus A321neo uçağının kabini, ana kabinde 3-3 konfigürasyonu ve birinci sınıfta 2-2 konfigürasyonunu kullanarak Hawaiian Airlines tasarımından etkilenmiştir. Uçak içi eğlence servisleri 1 Eylül 2013'ten önce Hawaiian yolcularına DigEplayer taşınabilir video oynatıcıları kiralıyordu. Airbus A330 uçakları, her koltuk arkalığına yerleştirilmiş isteğe bağlı eğlence donanımlarıyla donatılmıştır. Yeni Airbus A321neo uçakları ise kişisel eğlence cihazları ile donatılmıştır. Temmuz 2019 itibarıyla, anakara-Hawaii uçuşlarında tüm uçak içi eğlence servisleri ücretsizdir. İkram Hawaiian Airlines, tüm uçuşlarında ücretsiz ve ücretli içecek servisi sunmaktadır. Bölgeler arası uçuşlar gibi kısa süreli uçuşlarda (30-45 dakika) yemek verilmemektedir. Anakara uçuşlarında, bütün yolcularına ücretsiz yemek sunan büyük ABD havayollarından biridir; her öğün geri dönüştürülebilir malzemelerle paketlenir. 2009 yılında, Hawaiian Airlines premium yemekler senekleri tanıttı ve yolculara ücretsiz yemek yeme veya premium bir yemeğe yükseltmek için ödeme yapma seçeneği verdi. Premium yemekler çeşitli Asya mutfaklarından oluşuyordu, ancak daha sonra bu hizmet kaldırıldı. Sık uçuş programı bağlantı=https://en.wikipedia.org/wiki/File:Hwmiles.png|sağ|küçükresim|HawaiianMiles logosu. Hawaiian Airlines'ın sık uçuş programı, 1983 yılında başlayan HawaiianMiles'dır. Bu programla biriken miller, üyelerin biletleri almalarını, bilet sınıfını yükseltmelerini veya ortakları aracılığıyla ücretsiz veya indirimli araba kiralama, otel konaklamaları veya diğer ürün ve hizmetleri almalarını sağlar. En aktif üyeler, rezerve edilen seyahat tutarı ve fiyatına göre, ayrı rezervasyon gibi ayrıcalıklarla Pualani Gold ve Pualani Platinum olarak adlandırılır. HawaiianMiles programıyla verilen seyahat ödülünün kullanımı, toplam yolcuların %5'ini oluşturmaktadır. Hawaiian'ın diğer birçok havayolu şirketi ile sık uçuş programı ortaklıkları vardır, bu da HawaiianMiles üyelerinin ortak havayolları ve/veya ortak havayolunun sık uçuş programı üyeleri için Hawaii uçuşlarına için kredi kazanmalarına izin verir. Bazı ortaklıklar, bunu sadece adalar arası uçuşlarla sınırlar. HawaiianMiles, Hawaiian Airlines uçuşlarında sadece tek yönlü kullanım sağlar. Şu anda, en düşük fiyatlı tek yönlü ekonomi sınıfı bilet 7.500 mil ücretinde, adalar arası bir ekonomi sınıf uçuştur. 18 ay boyunca hiçbir faaliyeti olmayan hesapların otomatik olarak süresi dolar. Kazalar ve olaylar 23 Aralık 2000'de HA481 sefer sayılı uçuşunu yapan Hawaiian Airlines'a ait bir DC-10, Papeete'deki Faa'a Uluslararası Havalimanı'nda duramadı pistten çıktı. Soruşturma sonucunda olayın yanlış spoiler konfigürasyonu ve uçuş ekibinin fırtınaya rağmen iniş yapma kararından kaynaklandığını belirlendi. Ölüm olmadı. 1 Mayıs 2015'te HA24 sefer sayılı uçuşunu yapan Hawaiian Airlines'a ait bir Boeing 767, Kahului Havalimanı'ndan Oakland, Kaliforniya'ya kabinde duman olduğu için havalimanına geri döndü. Yolcular acil durum kaydırakları ile tahliye edildi. İki ufak yaralanma oldu. 15 Mayıs 2015'te HA118 sefer sayılı Daniel K. Inouye Uluslararası Havalimanı'ndan Kona Uluslararası Havalimanı'na uçuşunu yapan Hawaiian Airlines'a ait bir Boeing 717'nin, motorlarından birinden duman yayılmaya başladı. Uçak Kahului Havalimanı'na yöneldi ve itfaiye araçları yangını söndürdü. Ölüm olmadı ve tahliye emri verilmedi. 13 Ağustos 2018'de HA56 sefer sayılu uçuşunu yapan Hawaiian Airlines'a ait bir Airbus A321, Los Angeles'a indiğinde bir kuyruğu piste çarptı. Uçakta 197 yolcu vardı ve ölen veya yaralanan olmadı. 22 Ağustos 2019'da HA47 sefer sayılı Oakland'dan Honolulu'ya uçuşunu yapan Hawaiian Airlines'a ait bir Airbus A321neo, havadayken kabinin dumanla dolmaya başlamasıyla Honolulu'ya acil iniş yaptı. Yedi kişi duman soluduğu için hastaneye kaldırıldı. 191 yolcu ve mürettebattan ciddi yaralanan olmadı. Hawaiian Airlines, olayın "faulty engine seal" hatasından kaynaklandığına inandığını belirtti. Ayrıca bakınız Hawaii'deki havayolları listesi Hawaiian Airlines uçuş noktaları listesi Ohana by Hawaiian Bibliyografi Gradidge, J.M. The Convairliners story. 1997. Air-Britain (Historians) Ltd . Gradidge, Jennifer. DC-1, DC-2, DC-3 - The First Seventy Years. 2006. Air-Britain (Historians) Ltd. . Kaynakça Dış bağlantılar Hawaiian Airlines resmi web sitesi Kategori:IATA üyeleri Kategori:1929'da kurulan havayolu şirketleri Kategori:Hawaiian Airlines
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri