Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Heavy Rain

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Heavy Rain, Quantic Dream tarafından geliştirilen ve Sony Computer Entertainment (PC için Quantic Dream) tarafından yayımlanan interaktif drama ve aksiyon-macera türlerindeki video oyunudur. Şubat 2010'da PlayStation 3'te, 2016 yılında PlayStation 4'te ve 2019 yılında Microsoft Windows platformunda çıkarıldı. Oyunda, kurbanlarını yağmur suyu kullanarak boğan ve Origami Katili olarak adlandırılan bir seri katilin gizemi ile ilgili dört ana karakter bulunmaktadır. Oyuncu, oyun kumandasıyla ekranda gösterilen eylemleri gerçekleştirerek oyunla etkileşime girerken; bazı durumlarda ekranda gösterilen eylemler, oyuncuyu hızlıca seçim yapmaya zorlamaktadır. Oyuncunun oyundaki kararları ve eylemleri hikâyenin gidişatını etkilemektedir. Oyun geliştiricisi David Cage, oyunun dört yıllık geliştirme sürecinde yönetmenlik yaparken, 2000 sayfalık senaryo yazdı. Ortamı araştırmak için Philadelphia'ya gitti ve 2005'in Fahrenheit oyununda kusurlu olan yerleri geliştirmeyi amaçladı. Besteci Normand Corbeil, Abbey Road Studios'ta kaydedilen oyun müziğini besteledi. Heavy Rain, üç BAFTA ödülü, iki VGAs adaylığı ve üç GDC adaylığı elde etti ve beş milyondan fazla kopya satışı yaptı. Oyun duygusal etkisi, görselleri, senaryosu, kontrolleri, seslendirme sanatçılığı ve müziğiyle övgü aldı; buna karşılık kontroller, seslendirme sanatçılığı ve senaryodaki tutarsızlıkları eleştirildi. Oynanış 250px|küçükresim|sağ|Düğme komutları, ortamla etkileşim kurmak için kullanılmaktadır. Heavy Rain, oyuncunun üçüncü şahıs bakış açısı ile dört farklı karakteri kontrol ettiği bir interaktif drama ve aksiyon-macera oyunudur. Birden çok karakter mevcut olup, oyuncunun dallanarak ilerleyen hikâye oluşturan eylemlerine bağlı olarak bu karakterlerin ölmesi mümkündür; bu gibi durumlarda, oyuncu hızlı zamanlama olaylarıyla karşı karşıya kalmaktadır. Oyun, her biri karakterlerden birine odaklanan birden fazla sahneye ayrılmıştır. R2 tuşunu basılı tutmak karakteri ileri hareket ettirir ve sol analog çubuğu yönü değiştirir. Çevre ile etkileşime girmek için; ekrana gelen bağlam duyarlı komutları takip edilmeli, bu komutları gerçekleştirmek için ise sağ analog çubuğu ve DualShock 3 veya 4 ile Sixaxis kontrol hareketleri kullanılmalıdır. Ayrıca, oyuncunun oyun sırasında herhangi bir noktada değiştirebileceği zorluk seviyeleri de bulunmaktadır. Bölüm seçme ekranı sahneleri tekrar oynatma işlevi sunmaktadır. PlayStation Move kullanan oyuncu, hareket ve navigasyon kontrol cihazlarını veya DualShock ve hareket kontrol cihazlarını kullanarak oyunu oynamaktadır. Microsoft Windows sürümündeyse isteğe bağlı olarak klavye ve fare ile oynanabilmektedir. Klavyedeki WASD tuşları sol analog tuşunun işlevini yerine getirirken fare ise sağ analogun yerini almıştır. Hikâye Oğlu Jason'ın onuncu doğum gününü kutladıktan sonra Ethan Mars (Pascal Langdale) ve ailesi alışverişe gider. Jason ve Ethan'a araba çarpar; Jason ölür ve Ethan altı aylık komaya girer. Komadan uyandıktan sonra Ethan, Jason'ın ölümü için kendini suçlar, eşi Grace'ten boşanır. Zihinsel travmalar ve baygınlıklar yaşayan Ethan, küçük bir banliyö evine taşınır. İki yıl sonra diğer oğlu Shaun ile parktayken gözleri kararır ve bayılır. Uyandığında, sonbahar aylarında küçük erkek çocuklarını kaçırıp onları yağmur suyunda boğan ve ardından göğüslerinde bir orkide ve yakınlarda origami figürü bırakmasıyla bilinen "Origami Katili" tarafından oğlunun kaçırıldığını öğrenir. Triptokain adlı bir ilaca bağımlılığıyla mücadele eden bir FBI profil uzmanı olan Norman Jayden (Leon Ockenden), başka bir Origami kurbanının ölümünü araştırmaktadır ve aynı gün çocuğun tutulduğu hücreyi sulandıran şiddetli bir yağmur fırtınasıyla öldüğü sonucuna varır. Hava durumu modellerine dayanarak, Shaun'un yaşamak için sadece üç günü olduğunu tahmin eder. Muhabirler tarafından kuşatılan Ethan, bir motele girer. Katilden bir cep telefonu, bir tabanca ve beş origami figürü içeren bir ayakkabı kutusunu alması için bir mektup alır. Katil onu arar ve rakamların her birinin, Ethan'ın oğlunu ne kadar sevdiğini belirleyecek testleri nasıl tamamlayacağına dair talimatlar içerdiğini açıklar. Bu talimatları yerine getirdikçe, harf harf Shaun'un bulunduğu adresi alır. Testler arasında karayolu üzerinde trafiğe karşı araba sürme, kırık cam ve aktif elektrik direkleri arasında sürünme, parmaklarından birini kesme, uyuşturucu satıcısı Brad Silver'ı öldürme ve kamera önünde zehir içme yer almaktadır. Ethan, uykusuzluğuyla baş etmek için bazen moteli kullanan bir gazeteci olan Madison Paige (Jacqui Ainsley/Judi Beecher) ile tanışır. Madison, Origami Katili ile ilgili kendi araştırmasını yapmaya karar verir. Jayden ve ortağı Teğmen Carter Blake şüphelileri araştırır, ancak Grace karakola gelip Shaun'un kayboluşunda eski eşiyle ilgili korkusunu söyleyene kadar hiçbir sonuç çıkmaz. Ethan'ın psikiyatristi Conrad Dupre, hastasının baygınlıklar geçirdiğini açıkladıktan sonra, Blake ve amirleri Ethan'ın tutuklanması için bir emir çıkarır. Buna ikna olmayan Jayden, diğer olası yolları araştırmaya devam eder. Bu arada, özel dedektif Scott Shelby (Sam Douglas), Origami Katili kurbanlarının aileleriyle tanışır, sevdikleri kaçırıldığında aldıkları mektupları ve diğer eşyaları toplar. Kurbanlardan birinin annesi olan fahişe Lauren Winter, Origami Katili'ni bulmak için kendisinin eşlik etmesine Scott'ı ikna eder. Soruşturmaları onları katil olduğunu iddia eden dikkat çekmek isteyen bir zengin çocuğu olan Gordi Kramer'a götürür, ancak onu sorgulamaya çalıştıklarında bir nehrin dibine batan bir arabada uyanırlar. Lauren'ı kurtaran veya kurtarmayı başaramayan Scott, Gordi'nin babası Charles'ı izler ve oğlunun yıllar önce bir çocuğun öldürüldüğü bir olaydan sorumlu olduğunu itiraf etmeye zorlar. Sonlar Oyun boyunca oyuncu, Origami Katili'nin içyüzünü ortaya koyan iki ayrı flashback görür. Birincisi 34 yıl önce, ikiz kardeşler şantiyede oynarken görünür. İkizlerden biri olan John Sheppard, kırık bir boruya düşer ve çocuğun ayağı sıkışır. Bir yağmur fırtınası boruyu suyla doldurmaya başlar. İkinci flashback'te John'un kardeşi babasını uyarmak için eve koşar, ancak babası çok sarhoştur ve ona yardım edecek durumda değildir. Korkmuş ve kafası karışmış olan çocuk, kardeşi boğulurken onu ancak çaresizce izler. Bu nedenle, Origami Katili doğar: kendini feda etmeye istekli bir baba arayan katil. Kurbanlarını kardeşinin ölümüne benzer şekilde öldürmektedir. Çocuğun kardeşinin ölümünden hemen sonra evlat edinilen Scott olduğu ortaya çıkar. Dedektif olarak yaptığı eylemler kurbanları için adalet sağlamak anlamına gelmemektedir; daha ziyade, suçlarının kanıtlarını toplayarak ofisteki çöp sepetinde yakmaktadır. Ethan, Madison ve Norman karakterleri; Shaun'un bulunduğu depoyu bulma, onu kurtarma ve Scott'ı durdurma fırsatına sahiptir. Ethan testleri geçmeli, Madison hayatta kalmalı ve katilin apartmanının adresini bulmalıdır. Norman da hayatta kalmalı ve katili ARI ipuçlarını kullanarak bulmalıdır. Ethan yalnız kalırsa Shaun'u kurtaracak ve Scott'ı ya öldürecek ya da öldürmeyecektir. Scott ne yaparsa yapsın, kaçmaya çalışırken polis tarafından vurularak öldürülecektir. Üçü de son karşılaşmaya ilerleyebilirse; Norman, Scott ile anlaşmaya çalışırken Ethan ve Madison, Shaun'u kurtarmak zorundadır. Bölüm tamamlandığında, bir klip ve haber raporu oynatılır ve oyuncu karakterlere ne olduğunu öğrenir. Her bir son, son bölümde yaşananlara göre belirlenir. En olumlu sonda, Ethan ve oğlu, Madison ile yeni bir hayata başlamaktadır, Norman'ın bağımlılığını tedavi etmeye odaklanmak için FBI'dan emekli olduğu ve Lauren'in anısını lanetledikten sonra Scott'ın mezarına tükürdüğü gösterilmektedir. En olumsuz sonda, Madison ve Shaun'un öldüğü, Norman'ın Shaun'u kurtaramaması sebebiyle aşırı dozda Triptokain aldığı ve Ethan'ın Origami Katili olarak Blake tarafından tutuklanırken Scott'ın kaçışı ve Lauren öldüyse tamamen ortadan kayboluşu gösterilmektedir. Bunun acısıyla Ethan, hapishanede intihar etmektedir. Geliştirme Oyunun geliştiricisi Quantic Dream, E3 2006'da PlayStation 3'te çalışan teknik bir tanıtım olan Heavy Rain: The Castingi sundu. Oyun motoru, senaryo, rol dağıtımı, hareket yakalama ve Ar-Ge de dâhil olmak üzere oyun üç aydan daha kısa sürede oluşturuldu. Oyunun demosu, başlangıçta şirket dahilinde teknik bir prototip olarak tasarlansa da, Sony'nin isteğiyle topluma gösterime sunuldu. Oyuncu Aurélie Bancilhon'un ilgisinden etkilenen yazar ve yönetmen David Cage, ona Lauren Winter rolünü verdi. Dört yıldan uzun süren bu süreçte, 40 milyon €'luk bir geliştirme, pazarlama ve dağıtım bütçesi, 2.000 sayfalık bir senaryo vardı. Heavy Rain, 170 günlük çekim, yetmişten fazla oyuncu ve dublör, elli oyuncunun yüzlerini anime etmek için altmış gün daha gerektirdi. Ayrıca altmış set ve 30.000 animasyon vardı. Guillaume de Fondaumière (Quantic Dream CFO'su), bir oyun için en iddialı hareket yakalama projesi olduğunu iddia etti. Oyunun başlangıcında, Cage'in bir alışveriş merkezinde oğlunu kısa bir süre kaybettiği bir olaydan ilham aldı ve bu da ona "oğlunu sevmenin ne anlama geldiğini" düşündürdü. Bu, "Sevdiğiniz birini kurtarmak için ne kadar ilerlemeye hazırsınız?" sloganını kullanmasını sağladı. Cage, oyunu bir film gibi yapılandırdı ve oynanabilir bir karakterin ölümünden sonra da hikâyenin devam etmesine izin vererek "oyun bitti" mesajıyla yaşanan hayal kırıklığını çözmek istedi. Her karakter, onu oynayan oyuncular gibi görünmek üzere yapıldı; Madison Paige, vücut hareketi yakalama ve tip benzerliği sunan Jacqui Ainsley'den modellenirken; Judi Beecher, karakteri seslendirdi ve yüz hareket yakalamasında rol aldı. Oyunun sıkıcı olmasını önlemek için sahneler kısa tutuldu. Kullanıcı arayüzü Omegame Menus Master ile yapıldı. Hızlı zamanlamalı olay sistemi, Shenmue oyunundaki sisteme dayanıyordu. Heavy Rainin ilk tasarımı, geliştiriler tarafından tasarlanan geçici bir hareket kontrol cihazına dayanıyordu; ancak, o sırada bunun kullanılmasının mümkün olduğu düşünülmüyordu. Ayrıca daha geniş bir oyuncu grubuna hitap etmek için farklı zorluk seviyeleri eklendi. Cage'in Heavy Rain ile amacı, interaktif hikâye anlatımına devam etmek ve Fahrenheit oyununun kusurlarını düzeltmekti. Oyun isimsiz bir şehirde geçmesine rağmen, Philadelphia'da saha araştırması yaptı ve yerlilerle konuşabileceği, resim ve film çekebileceği fakir alanlara erişebilmesi için "Philadelphia" filminde çalışan bir yer keşifçisi işe aldı. Cage, şehirde bulduğu umutsuzluktan etkilendi ve oyuna evlerin yakınında bulunan büyük fabrikaları dâhil etti. İlham kaynağı birçok çeşit sanatı içerse de, çoğunlukla gerçek hayattan geldi. Cage, Origami Katili'nin arka planını ve işlediği suç tarzını belirlemek için kitaplar okuyarak seri katilleri araştırdı. Parmak amputasyon sahnesini çocukluk kazasından esinlendi. Daha önce Cage ile Fahrenheit oyununda çalışan Normand Corbeil, Heavy Rain müziğinin bestesini yapması için seçildi ve ona 5 Haziran 2009 tarihinden itibaren iki ay süre verildi. Corbeil, yönetmen tarafından karakterlerin bakış açısını temsil etmenin önemi konusunda talimat verdi ve Ethan Mars için piyano, Madison Paige için oda orkestrası, Norman Jayden için senfoni orkestrası ve Scott Shelby için bando ile flüt kullanması için besteciyi yönlendirdi. Abbey Road Studios'ta kayıt yapan besteci, hepsi son üründe olan yaklaşık 300 ipucu verdi ve kendisi piyano çaldı. Yayımlanma Oyunun yayımlanması konusunda Sony'den önce Microsoft ile görüşülse de, Microsoft çocuk kaçırma temaları nedeniyle oyunu reddetti. Heavy Rain, 2006 yılında PlayStation 3, Xbox 360 ve PC için geliştirilse de, başlangıçta yalnızca PlayStation 3'e özel olarak piyasaya sürüldü. İlk kez 2008'in sonlarında yayımlanması planlanan oyun, 23 Şubat'ta Kuzey Amerika'da, 24 Şubat'ta Avrupa'da, 25 Şubat'ta Avustralya'da ve Yeni Zelanda'da, 26 Şubat 2010 tarihinde Birleşik Krallık ve İrlanda'da yayımlandı. Oyunun çıkmasından önce, bir seri katil hakkında dört kanıt bulmayı kapsayan ve sonunda oyun demosuyla (11 Şubat'ta yayımlanmadan önce) ödüllendiren İnternet tabanlı bir viral reklam kampanyası yapıldı. 2011 yılında Fransa'da, daha genç bir kitleye yönelik olan Heavy Rain Edition Modifiée adında oyunun değiştirilmiş bir versiyonu sunuldu. Quantic Dream, daha sonra PlayStation Network yoluyla 1 Mart 2016 tarihinde Kuzey Amerika'da Heavy Rainin PlayStation 4 için yeniden düzenlenmiş hâlini, ardından 2 Mart'ta Avrupa, Avustralya ve Yeni Zelanda'da, 4 Mart'ta Birleşik Krallık'ta disk paketleriyle piyasaya sürüleceğini duyurdu. Yine Mart ayında Quantic Dream Collection adı altında Beyond: Two Souls oyunuyla beraber piyasaya sürüldü. 2018 yılının Temmuz ayı için PlayStation Plus'a dâhil edildi. Mart 2019'da gerçekleştirilen Oyun Geliştiricileri Konferansı'nda, Quantic Dream'in Microsoft Windows için Heavy Rain oyunun yanı sıra Beyond: Two Souls ve Detroit: Become Human oyunlarını da çıkaracağı açıklandı. Bu oyunlar başka bir yerde görünmeden önce sadece bir yıl boyunca Epic Games Store'da mevcut olacak şekilde Quantic Dream'in kendisi tarafından yayımlandı. Oyunun PC versiyonu 24 Haziran 2019 tarihinde piyasaya sürüldü. Başlangıçta çoklu sahnelerle indirilebilir içerik olarak planlanan The Heavy Rain Chronicles, sadece ilk kez E3 2008'de sergilenen The Taxidermist adlı Madison Paige'i (oyundakinden farklı bir oyuncu tarafından seslendirildi) bulunduran bir içerik üretti. Geri kalanı; Ekim 2010'da yayımlanan ve The Taxidermist, üç dinamik tema, soundtrack ve dokuz yapım videosu içeren PlayStation Move sürümü nedeniyle iptal edildi. Kapalı koleksiyon sürümü; iki tema, yapım videosu ve Move desteği dışında aynı içeriğe sahipti. Değerlendirme Heavy Rain, 1001 Video Games You Must Play Before You Die adlı kitapta yer aldı. Yetmiş kişilik odak grubundan hiç kimsenin, katilin kim olduğunu oyun açıklamadan önce bulamadığı tespit edildi. 1UP.comdan David Ellis, setlerin kalitesini ve detayını "muhteşem" diyerek övdü ve dünyanın "yaşanmış ve gerçek hissettirdiğini" belirtti. Karakterlerin benzer bir "cesur gerçekliğe" sahip oldukları söyleniyordu. Ellis'ın görüşü, oyunun "şimdiye kadar çok az oyunun başardığı" şekilde duygusal bir inceliği yaymasıydı ve karakterlerin potansiyel olarak ölümcül sonuçlar doğurduğunu bilmenin gergin bir deneyime "stresli bir katman" eklemesiydi. Edge çalışanları, Heavy Rainin eşsiz bir "sürükleyiciliğe" sahip olduğunu söylerken, hikâyedeki meydan okumaların "ürkütücü merakının" Tesetere serisini anımsattığını yazdı. Kaliteli aydınlatma ile "uyumlu bir şekilde birleşen" gerçekçilik ve sadece seyrek kullanımda etkili olduğunu düşündükleri "film klişesi"nin arasında denge olduğunu gözlemledi. Eurogamerdan Tom Bramwell, senaryoyu "şefkat ve cesaret dolu" olarak gördü ve "tetiğin çekilmesinin sizi gerçekten bir şey hissettirdiği" bir oyun olduğunu söyledi. Game Informerdan Joe Juba, karakterlerin "şaşırtıcı detayını" ve bilgisayar yüz animasyonunu övdü. Juba, "karamsar bestesinin" yanı sıra "istisnai" olarak adlandırdığı seslendirme sanatçılarından da keyif aldığını söyledi. Oyunu bir "başyapıt" olarak ilan ederek, interaktif eğlencenin "kullanılmamış potansiyelini" göstermek için hikâye anlatımı ve karakter gelişimini de övdü. GameSpot için yazan Lark Anderson, Heavy Raini karakterlerin gerginliğini, aciliyetini, trajedisini ve sürprizini titiz bir şekilde gösteren "ilginç bir deneyim" olarak adlandırdı. Juba gibi, kontrollerin karakterlerin duygusal durumlarını geliştirmeye katkıda bulunuşunu beğendi. Anderson'ın hissettiği öykü, "olağanüstü" görsel tasarım ve "hiperrealistik" karakter modelleri ile oyunun tamamlanan en büyük gücüydü. Orkestra bestesini ve seslendirmenin çoğunluğunu da övdü. GameSpydan Anthony Gallegos, Heavy Rainin "elindeki oyun kumandasıyla yaşadığı en yoğun duygusal deneyimi" ürettiğini belirtti. Gallegos, hızlı zamanlama olaylarının sezgisel bir değere sahip olduğunu ve "inanılmaz görünümlü karakter modelleri" oluşturduğu için Quantic Dream'e hakkını verdiğini söyledi. IGN yazarı Chris Roper, kontrol mekanizmalarını övgüye değer buldu, düğme komutlarının seçimini ve etkisini, oyunun kendisini diğer oyunlardan nasıl ayırt ettiğine "anahtar öge" olarak gösterdi. İyi gelişmiş, ilgi çekici ve hikâyeye olan bağı açısından ana karakterlere hayran kaldığını söyledi. Senaryoyu oyunlar arasında "kolayca en iyisi" olarak nitelendirdi. Diğer taraftan Ellis, sahne tasarımını da kafa karıştırıcı bulan Edge çalışanları tarafından tekrarlanan bir şikâyet olan "hantal" kontrol şemasının oyunun en az çekici yönü olduğunu düşündü. Bramwell, senaryonun zaman zaman "şiirsellik ya da kısıtlamadan" yoksun olduğunu, diyalogda klişelere yönelimin varlığını ve ses oyuncularının bozuk bir İngilizcesi olduğunu belirtti. Edge çalışanları ve Bramwell ile aynı fikirde olan Juba, hikâyedeki boşluklardan ve kötü seslendirmeden bahsetti. Anderson da aynı fikirdeydi, oyunun içindeymiş gibi hissetmediğini ve bunun anlatı tutarsızlıklarından kaynaklandığını açıkladı. Kontrol sisteminin "beceriksiz ve özensiz" olarak algıladığını söyledi. Gerçekçi karakter modellerine rağmen Gallegos, tekinsiz vadinin uyandırdığı bir rahatsız olma durumunu kabul etti. Roper, giysilerin, ellerin ve nesnelerin grafiklerini umulduğu kadar ayrıntılı olmadıkları için kötüledi ve Amerikalı karakterlerden gelen Amerikalı olmayan aksanların "garip" olduğu görüşünü belirtti. Oyunun 6 yıl sonra PS4'e çıkarılmasının ardından GameSpot adına bu kez Justin Clark, yayımladığı incelemesinde Heavy Rainin yeniden çıkarılmasının onunla ilgili iyi ve kötü her şeyi karşılaştırmak için çok şey yaptığını yazdı. Hikâye anlatımı ve seslendirme sanatçılığında daha büyük hatalar olduğunu, buna karşın övgüye değer sunumunun daha da güçlendirildiğini söyledi. IGN yazarı Lucy O'Brien da seslendirme sanatçılığında büyük tutarsızlıklar olduğunu ve kontrolleri "hantal" bulduğunu belirtirken, oyunda PS4 sürümüyle beraber "çarpıcı bir görsel güncelleme" yapıldığını ve hayranların "daha zengin bir estetikten" keyif alması gerektiğini yazdı. PlayStation Universeten Jonny Vito, oyunun PS4'te harika göründüğünü ve kalıcı bir bırakacak güce sahip olduğuna, buna karşılık yeniden yayımlanan sürümde hataların ve "garip robotik kalabalık sahnelerinin" düzeltilmediğine değindi. Oyunun PS4 sürümünün çıkışından 3 yıl sonra piyasaya sürülen Microsoft Windows sürümü için yeni bir inceleme yayımlayan Game Revolution adına bu kez Tyler Treese gözlemlerini yazdı, fare ve klavye ile oynarken bazı garip kontrol tuhaflıkları olduğunu, buna rağmen PS4 sürümü ile beraber Windows sürümünün orijinal PS3 sürümünden üstün göründüğünü söyledi ve oyunun yeni kitleye tanıtılmasının avantajından bahsetti. GameSpaceten Emily Byrnes oyunu "güzel müzikle inanılmaz derece sarsıcı, duygusal olarak içgüdüsel" şeklinde tanımlarken; oynanışta fare kontrollerinin hoş hissettirdiğini ancak "WASD" tuşlarının çalışma şeklinden rahatsız olduğunu belirtti. PC Gamer adına oyunu inceleyen Andy Kelly de klavye kontrollerini eleştirdi. Kelly, oyunun senaryosunun kötü yazılmış olduğunu ve düşündüğü kadar akıllıca bulmadığını, ancak gerçek bir seçim ve sonuç duygusu olduğunu belirtti. Satışlar ve ödüller Heavy Rain, Japonya'da altıncı sıradan (on oyun arasında) giriş yaptı ve 27.000 adet sattı. Aynı hafta BK listelerinde zirveye yerleşti. NPD Group'a göre, 219 binin üzerinde satıldığı Şubat ayının en çok satan perakende oyunu oldu. İki ay sonra, Cage'in oyunun piyasaya sürülmeden önceki tahmini olan 200.000-300.000 bandını aşarak bir milyondan fazla sattı. Heavy Rain, 2010 yılının ilk on beş haftası boyunca Avrupa'daki tüm Xbox 360 oyunlarını geride bıraktı ve o bölgedeki konsol yazılımı satışlarında onuncu sıraya yükseldi. Ağustos 2013'e kadar oyun, üç milyon kopya satarken, PlayStation 3 ve 4'teki toplu satışlarda 2017 yılında 4,5 ve 2018 yılında 5,3 milyona yükseldi. Sony'nin 100 milyon €'dan fazla kâr elde ettiği en çok satan PlayStation 3 oyunlarından biri oldu. E3 2009'da Heavy Rain, GameSpotın En İyi Macera Oyunu ödülünü kazandı ve Gösteri Oyunu, En İyi PS3 Oyunu ve En İyi Grafikler kategorisinde ikinci oldu. 1UP.comda E3 PS3 Oyununun En İyisi kategorisinde ikinci oldu. GameSpyda Gösterinin PS3 Oyunu ve Macera Oyunu olarak aday gösterildi. Oyun Eleştirmenleri Ödülleri'nde En İyi Özgün Oyun kategorisine aday gösterildi. Oyun çıktığında GameSpy, oyunu yılın Macera Oyunu ve PlayStation 3 Oyunu olarak nitelendirirken; IGN, ikinci kategoriye yerleştirdi. 2011 yılında Adventure Gamers, Heavy Raini en iyi 26. macera oyunu olarak adlandırdı. Film uyarlaması 15 Mayıs 2006 tarihinde Heavy Raini bir filme dönüştürme hakkı, Heavy Rain: The Castingin çıkmasının hemen ardından New Line Cinema tarafından seçildi. Bu haklar daha sonra iki eski New Line yöneticisi Robert Shaye ve Michael Lynne tarafından kurulan bir yapım şirketi olan Unique Features'a açık arttırmaya çıkarıldı. Shaye ve Lynne, ayrılmadan önce New Line'ı satın almış olan Warner Bros.'ta "ilk bakış anlaşması"na rağmen film haklarını kendi fonlarıyla satın aldı. NYPD Blue ve Deadwood dizisinin yazarı David Milch'in Rain başlığı altında film uyarlaması planlandı. Notlar Kaynakça Dış bağlantılar Heavy Rain PlayStation 3 sitesi Heavy Rain PlayStation 4 sitesi Kategori:2010 video oyunları Kategori:Aksiyon-macera oyunları Kategori:Kurguda artırılmış gerçeklik Kategori:Dedektiflik video oyunları Kategori:İnteraktif film tarzı oyunlar Kategori:Video oyunlarında hareket yakalama Kategori:Neo-noir video oyunları Kategori:PlayStation 3 oyunları Kategori:PlayStation 4 oyunları Kategori:PlayStation Move ile uyumlu oyunlar Kategori:Quantic Dream oyunları Kategori:Tek oyunculu video oyunları Kategori:Sony Interactive Entertainment oyunları Kategori:Fransa'da geliştirilen video oyunları Kategori:Başkahramanı kadın olan video oyunları Kategori:Konusu 1977'de geçen video oyunları Kategori:Konusu 2009'da geçen video oyunları Kategori:Konusu 2011'de geçen video oyunları Kategori:Konusu Amerika Birleşik Devletleri'nde geçen video oyunları Kategori:Farklı sonlar içeren video oyunları Kategori:Microsoft Windows oyunları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri