küçükresim|upright=1.5|Hidrolik disk fren sisteminin ana bileşenlerini gösteren şematik. Hidrolik fren, basıncı kontrol mekanizmasından fren mekanizmasına aktarmak için tipik olarak glikol eterler veya dietilen glikol içeren fren hidroliği kullanan bir fren mekanizması düzenlemesidir. Tarihçe [[Dosya:KnoxMotors.jpg|küçükresim|sol|Knox Motors Co., 1915'te çekici ünitesinde hidrolik fren kullandı.]] Malcolm Loughead (daha sonra adının yazımını Lockheed olarak değiştirdi), 1917'de patentini alacağı hidrolik frenleri icat etti. "Lockheed", Fransa'da fren hidroliği için kullanılan yaygın bir terimdir. Fred Duesenberg, 1914 yarış otomobillerinde Lockheed hidrolik frenlerini kullandı ve otomobil şirketi Duesenberg, teknolojiyi 1921'de bir binek otomobilde ilk kullanan şirket oldu. Springfield Knox Motors Company, 1915 yılından itibaren tırları hidrolik fren sistemleriyle donatmaya başladı. Teknoloji, otomotiv kullanımında ileriye taşındı ve nihayet bugün hâlâ kullanılmakta olan kendinden enerjili hidrolik kampanalı fren sisteminin (Edward Bishop Boughton, Londra İngiltere, 28 Haziran 1927) kullanılmasına yol açtı. Kaynakça Dış bağlantılar Erjavec, Jack (2004). Automotive Technology: A Systems Approach, Delmar Cengage Learning. Allan and Malcolm Loughead (Lockheed) Their Early Lives in the Santa Cruz Mountains including the invention of the hydraulic brake. Kategori:Araç frenleme teknolojileri Kategori:Amerika Birleşik Devletleri icatları