Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

HızRay (İstanbul metrosu)

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
HızRay veya M34 (Beylikdüzü - Sabiha Gökçen Havalimanı) Hızlı Metro Hattı, Eylül 2020'de İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu tarafından gündeme getirilen, İstanbul'un doğu-batı doğrultusunda yapılacağı duyurulan hızlı metro projesidir. İlk olarak Avrupa Yakası'ndaki Halkalı ile Anadolu Yakası'ndaki İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı arasında 62,8km uzunluğunda, 10 istasyon ve işletme hızı 160 kmh olacak şekilde planlanan hattın, İBB Başkanı İmamoğlu'nun 7 Şubat 2021'de düzenlediği "Raylı Sistemlerde Büyük Hamle" basın toplantısında Esenyurt ve Beylikdüzü ilçelerinden gelen yoğun talep doğrultusunda hattın Beylikdüzü'nden başlayacağı ve 13 durak olacağı duyurulmuştur. 9 Kasım 2022 tarihinde İBB Raylı Sistemler Daire Başkanlığı'nın düzenlemiş olduğu Hızray Tasarım Çalıştayı yapılmıştır. Bu çalıştayda Hızray hattının detaylı proje bilgileri açıklanmıştır. Birçok istasyonun detaylı tasarımları, revizyonları ve teknik özellikleri sunulmuştur. Teknik bilgiler Sahibi: İstanbul Büyükşehir Belediyesi İşletici: Metro İstanbul İstasyon Sayısı: 13 Hat Uzunluğu: 74,5km Seyahat Süresi: 50 dk Türü: Ekspres Hat İşletme hızı: 140km/h Ticari hız: 100km/h Yaklaşım Maliyet: 4.000.000.000 € İnşaat süresi: 6 yıl Hedeflenen bitiş tarihi: 2030 Hat Açıklığı: 1.435mm Güç Enerjisi: 1500/3000 DC Rijit Kataner Tren sayısı: 39 + 4 yedek Tren uzunluğu: 220 m Tren vagon sayısı: 10 vagonlu setler Rotalar: 1. döngü: Kirazlı - Mevlana; 2. döngü: Beylikdüzü - Sabiha Gökçen Havalimanı Sefer sıklığı: 1.döngü: 2.5 dk; 2. döngü: 5 dk TBM sayısı: 27 En derin Şaft: 76 m (Şaft-8, Avrupa Yakası Boğaz Çıkış TBM Şaftı) Boğaz Geçiş Derinliği: 130 m Depo Sahası: Ana Depo Sahası: Kurtköy; Depo sahaları:Kirazlı, 4.Levent ve Mevlana Proje tasarımcıları: Yüksel Proje, Metro İstanbul, Arup, EMAY İstasyonlar Proje kapsamında planlanan istasyonlar şunlardır: İstasyon ve Hat Tasarımları İstasyon yapıları genellikle birbirleriyle aynıdır. Platfrom tünellerinin ortasında orta hol tüneli bulunmaktadır. Bu tünelde asansörler bulunmaktadır. Ayrıca tünelin uçlarında yürüyen bağlantı tünelleri de bulunmaktadır. Bu tünellerin tamamı aç-kapa yapıdaki konkors binasına bağlanmaktadır. Bu binada, bilet holü, teknik alanlar ve girişler bulunmaktadır. Birçok istasyonda ise konkorsa yaya altgeçitleri bağlanmaktadır. Beylikdüzü: 60 m derinliktedir. D100 karayolu üzerinde yer alan istasyon M20 hattı ile ortak bilet holü yapısını kullanacak şekilde tasarlanmıştır. Çevresine yaya altgeçitleriyle erişim sağlamaktadır. İstasyonun başında yer alan kuyruk tünelleri depo amacıyla kullanılacaktır. Nazım Hikmet: 55 m derinliktedir. Nazım Hikmet Parkı üzerinde yer alan istasyon M7 hattı ile ortak bilet holü yapısını kullanacak şekilde tasarlanmıştır. Çevresine yaya altgeçitleriyle erişim sağlamaktadır. İstasyon, Bağlantı yolu köprüsü ile sorunlu bir şekilde etkileşime girmemesine dikkat edilerek tasarlanmıştır. Halkalı: 42 m derinliktedir. M1ʙ, M11 ve Marmaray hatların alt kotundan geçmektedir. M11 hattının bilet holüne doğrudan, M1ʙ ve Marmaray hatlarına ise yaya altgeçidiyle aktarma sağlanacaktır. Kirazlı: 42 m derinliktedir. M1ʙ ve M3 hatları arasındaki boş alanda yer alan istasyon için yeni bir giriş planlanmamıştır. Mevcut girişler kullanılarak iki hat arasında bilet holleri aracılığıyla aktarma yapılabilecektir. İstasyonun batısında yeraltı depo sahası yer alacaktır. Otogar: 42 m derinliktedir. Büyük İstanbul Otogarı içerisinde yer alacaktır. M1ᴀ ve M1ʙ istasyonunun da kapsamlı bir şekilde yenilenmesi, Otogar yapısı yerine gayrimenkul/konut alanı planlanması ile yeni bir yerleşim alanı planlanmaktadır. Kâğıthane: 33 metre derinliktedir. M7 ve M11 hatlarının arasındaki alanda yer alacaktır. Kağıthane Kaymakamlık Binası'nın tarihi dokusuna zarar vermeden istasyon tasarımı yapılmıştır. 4. Levent: 59 m derinliktedir. İETT Garajı'nın olduğu alanda yer alacaktır. Otogar istasyonu gibi bu alanda da bir dönüşüm planlanmıştır. Bu dönüşümle birlikte projenin finansmana katkı sağlaması planlanmaktadır. M2 hattına platformdan ve AVM girişinden bağlantı sağlanması planlanmıştır. İstasyonun doğusunda kılçık hat şeklinde (tek tünel) yeraltı depo sahası yer alacaktır. Boğaz Geçişi: Beylikdüzü'nden Arnavutköy Sahili'ne kadar çift tüp şeklinde gelen hat; Arnavutköy sahilinde tek tüp TBM olarak yaklaşık 3.3km uzunluğunda devam etmektedir. Anadolu yakasında sahilde uygun alan bulunamaması sebebiyle Güzeltepe Mahallesi'nde kazıyı tamamlayacaktır. Bu bölgedeki TBM'in kazı çapı 9.6m'dir. Ümraniye: 45 m derinliktedir. Alemdağ Caddesi üzerinde yer alan istasyon M5 bilet holüne doğrudan bağlanarak aktarma sağlayacaktır. Hızray istasyonu kapsamında M5 İstasyonu'nun 1 nolu girişi iptal edilerek yerine 5 adet yürüyen merdiven içeren daha kapsamlı bir giriş inşa edilecektir. Finans Merkezi: 57 m derinliktedir. O-4 bağlantı yolu üzerinde yer alan istasyon; M12 hattına ve İstanbul Finans Merkezi'ne yaya altgeçidiyle erişim sağlanacaktır. Mevlana: 41m derinliktedir. M8 bilet holüne bağlanarak aktarma sağlayacaktır. İstasyonun batısında kılçık hat şeklinde (tek tünel) yeraltı depo sahası yer alacaktır. Sancaktepe: 47 m derinliktedir. Sancaktepe Meydan Parkı içerisinde yer alacak olan istasyon; M5 istasyonuna paralel bir şekilde tasarlanmıştır. Bilet holüne bağlanarak aktarma sağlayacaktır. Kurtköy YHT/ViaPort: 41m derinliktedir. Dedepaşa bulvarı üzerinde yer alacak olan istasyon; M4, M5 ve M10 hatlarıyla bilet holleri arasından aktarma yapacaktır. İstasyonun batısındaki makaslarla M4 ve M5 hatları için planlanan ana depo sahasına erişim sağlanabilecektir. Bu depo sahasında ağır bakım ve parklanma ihtiyaçların giderilmesi hedeflenmiştir. Sabiha Gökçen Havalimanı: 46 m derinliktedir. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı otopark binasında yer alacak olan istasyon, Havalimanı Terminal Binası'na yaklaşık 125 m uzaklıktadır. İstasyonun sonunda yer alan kuyruk tünelleri depo amacıyla kullanılacaktır. Görseller Ayrıca bakınız İstanbul metrosu İstanbul'da toplu taşıma Kaynakça Dış bağlantılar Metro İstanbul resmî sitesi Kategori:İstanbul taslakları Kategori:Metro taslakları Kategori:İstanbul'da yapılması önerilen yapılar Kategori:İstanbul'daki ulaşım projeleri Kategori:İstanbul Boğazı Kategori:Beylikdüzü'nde ulaşım Kategori:Esenyurt'ta ulaşım Kategori:Küçükçekmece'de ulaşım Kategori:Bağcılar'da ulaşım Kategori:Bayrampaşa'da ulaşım Kategori:Kâğıthane'de ulaşım Kategori:Beşiktaş'ta ulaşım Kategori:Ümraniye'de ulaşım Kategori:Ataşehir'de ulaşım Kategori:Sancaktepe'de ulaşım Kategori:Pendik'te ulaşım Kategori:Türkiye'deki havaalanı demiryolu bağlantıları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri