Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Honda Civic

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Honda Civic, Honda tarafından ilk olarak küçük araç olarak üretilmeye başlandı. Küçük araç olarak üretilen Civic, zamanla değişikliklere uğrayarak hem daha lüks hem de boyut olarak daha büyüyerek kompakt araç sınıfına doğru adım atmış oldu. Teknik olarak orta boy bir araç da olsa şu an hala kompakt sınıfında kabul edilir. Honda Civic, günümüzde Honda Accord ve Honda Jazz arasında kalır. 2006 yılı itibarıyla dünya çapında 16,5 milyon satış rakamına ulaşmış, bunun 7,3 milyonu Amerika Birleşik Devletleri'de satılmıştır. Bir dönem, Kanada'da en çok satan araç olmuştur. 2016 yılı itibarıyla Civic'in 10. nesli birçok ülkede satışa sunulmuştur. Bu model, Türkiye'de 2017 yılının şubat ayı itibarıyla satışa sunulmuştur. Birinci Nesil (1972 - 1979) küçükresim|sol|Birinci nesil Civic Hatchback 5-Kapı küçükresim|sol|Birinci nesil Civic Sport küçükresim|sağ|Birinci nesil Civic Hatchback 3-Kapı İlk Civic; 1972 yılının Temmuz ayında iki kapılı model olarak tanıtıldı, bunu Eylül ayında üç kapılı hatchback model izledi. Ancak bu araçlar, Japonya'da 1973 model olarak satılmaktaydı. Civic, günümüzdeki modellerine göre oldukça küçük ve hafif olarak üretilmişti. 355cm boyundaki bu araç 12 inçlik jantlar, enine yerleştirilmiş su soğutmalı motor, ahşap görünümlü konsol, önlerde disk frenler ile o zaman şartlarına göre gayet modern bir görünüme sahipti. Araç, isteğe bağlı olarak klima, arka silecek ve AM/FM radyo opsiyonlarıyla alınabiliyordu. Civic'in o zamanlar iki, üç ve beş kapılı hatchback modelleri bulunuyordu. 1169cc'lik motor kullanılan Civic'in motoru 50 beygir gücündeydi. 680kg ağırlığındaki Civic, performans olarak kullanıcıların beğenisini kazanmıştı. Araçta 4 ileri manuel şanzıman standart olarak sunulurken, 2 ileri Hondamatic adı verilen otomatik şanzıman opsiyonel olarak sunuluyordu. 1973 Petrol Krizi nedeniyle otomobili daha çok ön plana çıkaran olay ise CVCC (Kontrollü girdaplı yanma odası) özelliği oldu. Bu özellik sayesinde araç kurşunlu ya da kurşunsuz benzinle çalışabildiği için pahalı olan kurşunsuz benzine gerek kalmadan ABD'deki Çevre Koruma Ajansı'nın emisyon standartlarını yakalayabiliyordu. Başlangıçta yakıt tüketimiyle beğeni toplayan Civic, daha sonra verimli, güvenilir, sportif, performanslı ve çevre dostu sıfatlarıyla iyice bilinir hale geldi. 1974 yılında Civic'in motoru biraz büyüdü ve 52 beygir gücünde 1237 cc'lik bir motor kullanıldı. İsteğe bağlı olarak seçilebilen 1488cc'lik CVCC teknolojili motor ise daha temiz ve daha verimli bir sürüş sunuyordu. 5 ileri manuel şanzıman 1974 yılında satışa sunuldu ancak 5 vitesli şanzıman sadece 1488cc'lik yani 1.5 litre olarak geçen motorda kullanılabiliyordu. 1978 yılında, birinci neslin sonlarına denk gelen bu süreçte, araca kozmetik yenilikler getirildi. Bunlardan bazıları; siyah ızgara, kaput ile yan havalandırmalarda değişiklik ve sinyal lambalarının tampon yerine ızgaraya yerleştirilmesidir. Ayrıca, CVCC teknolojili motor 60beygir gücüne çıkarıldı. İkinci Nesil (1979 - 1983) küçükresim|sol|İkinci nesil Civic 3-Kapı Hatchback küçükresim|sağ|İkinci Nesil Civic Sedan küçükresim|sol|İkinci nesil Civic 3-Kapı Hatchback küçükresim|sağ|İkinci Nesil Makyajlı Civic Hatchback İkinci nesil Civic, 1979 yılında 1980 model olarak tanıtıldı. Daha büyük, daha köşeli hatlara sahip olan yeni Civic'in motor gücü de artmıştı. Bu nesil Civic'lerin hepsinde CVCC teknolojisi kullanılmış, silindir başına 3 valf eklenmiş ve içten yanmalı motor teknolojisi uygulanmıştır. Standart olarak sunulan 1335 cc'lik ancak 1.3 diye adlandırılan motor 55hp güç üretmekteydi, isteğe bağlı olarak sunulan 1488 cc'lik motor ise 67hp güç üretmekteydi. Bu model Civic'lerde 4 ileri manuel şanzıman, 5 ileri manuel şanzıman ve 2 ileri yarı-otomatik Hondamatic olarak adlandırılan otomatik şanzıman olmak üzere 3 şanzıman seçeneği sunulmuştu. Bu nesilde, Civic ilk kez sedan olarak üretildi.1982 yılında makyajlanan kasaya yeni ızgara, dikdörtgen farlar ve daha büyük bir tampon eklendi. 1983 yılında Civic S modeli tanıtıldı. Spor paket ya da spor model olarak adlandırılan bu araç; arka denge çubuğu, sertleştirilmiş süspansiyon, 13 inç jant ve lastikler, kırmızı sportif çizgiler, siyah ızgara ve siyah boyalı cam kenarlarıyla sportif bir görünüşe sahipti. küçükresim|orta|Honda Civic S Üçüncü Nesil (1983 - 1987) küçükresim|sol|Üçüncü nesil Honda Civic 3-Kapı Hatchback küçükresim|sağ|Üçüncü nesil Honda Civic Sedan küçükresim|sağ|Honda Civic CR-X Üçüncü nesil Civic, 1983 yılında 1984 model olarak piyasaya sürüldü ve 1983-1987 yılları arasında üretildi. Bu dönemde aracın boyutlarında ve dingil mesafelerinde daha önce olduğu gibi büyümeler devam etti. Bu dönemde Civic'in 3 kapılı hatchback, 4 kapılı sedan, 5 kapılı (o dönem "Civic Shuttle" olarak adlandırılan) station wagon ve spor kasa olarak kabul edilen CRX modelleri yer alıyordu. 1983 yılında piyasaya sürülen Civic, o yıl Japonya'da yılın otomobili ödülünü kazanmıştır. Daha önceleri Honda Ballade adı altında satılan Civic sedan ise bu dönemden sonra tüm pazarlarda Civic adı altında piyasaya sunulmuştur. O dönemki Civic Sedan, Rover 200 serisi ile aynı altyapıya sahiptir. Bu dönemde 1500 cc'lik 76hp güç üreten sıralı 4 silindirli motor ve her silindir başına 3 valf olmak üzere toplamda 12 valfe sahip bir motor kullanılmıştır. Temel model hatchback ve CR-X modelinde ise 1.3 motor 60hp'lik 8 valflik motor kullanıldı. Avrupa modellerinde ise 1.200 cc, 62hp'lik eski tip motorlar sunuldu. Shuttle olarak adlandırılan station wagon modelinde ise sadece 1.5 litrelik 85hp'lik motor kullanıldı. İlerleyen zamanlarda çok güçlü bir motor olarak kabul edilen 1.5 litre hacme sahip 100hp'lik motor CR-X'de kullanılmaya başlandı. Bu motor 0–100km/h hızlanmasını 8.7 saniyede tamamlıyordu. 1986 yılında Civic makyajlandı. Gömme farlar, değişen arka stop farları ve yeni tip jantlar vb. birçok kozmetik değişiklik yapıldı. Üçüncü neslin öncesine göre bu dönemde Civic daha sportif bir görünüm kazanmış ve özellikle CR-X birçok kişinin ilgisini fazlasıyla çekmişti. Dördüncü Nesil (1987 - 1991) küçükresim|sol|Dördüncü Nesil Civic Hatchback küçükresim|Dördüncü nesil Civic Sedan 1987 yılı itibarıyla Civic, büyüyen boyutları (250mm) ve yepyeni bir tasarımıyla görücüye çıktı. Daha önceki modellerden çok daha modern duran bu kasanın motorları da bir önceki nesle göre daha güçlüydü. Geniş model ve donanım seviyesiyle Civic dünya çapında çeşitli pazarlarda sunuldu. B16A VTEC motorla sunulan Japon pazarı bu dönemde en önemli pazardı. Amerika pazarındaki modeller elektronik yakıt enjeksiyonuna sahipken bazı yerlerde hala karbüratörlü motorlar da kullanılıyordu. Bu nesilde Honda, hatchback modelinde sadece 3 kapılı coupe versiyonuna yer vererek büyük sınıfta ise sadece sedan 4-kapılı modele yer verdi. Önceki nesillerde yer alan 5 kapılı hatchback modeli bu nesilde bulunmamaktadır. Birçok donanım seviyesine sahip olan aracın Türkiye'ye bilinen EL, EX, ve GL modelleri gelmiştir. 1.4, 1.5 ve 1.6 litrelik motorlara sahiptir. Beşinci Nesil (1991 - 1995) küçükresim|sol|Beşinci nesil Civic Hatchback Beşinci nesil Civic, 1991 yılının Eylül ayında sunuldu. Yeni Civic selefinden hem daha aerodinamik bir yapıya sahip hem de boyut olarak daha büyüktü. Dingil mesafesi hatchback modelde 257cm'ye çıkarken, sedan modelinde 262cm'ye yükselmiştir. Civic, üçüncü neslinde aldığı Japonya yılın otomobili ödülünü bu nesilde ikinci kez almıştır. Bu nesil Civic'te kullanılan hafif malzemeler sayesinde az yakıt tüketen, ekonomik bir araç ortaya çıktı. Yolculukları daha iyi kılmak için Civic'in süspansiyonları iyileştirildi, bu değişiklikle birlikte daha yumuşak bir sürüş sağlanmış oldu. Civic'in daha güvenli olması için Civic'e ABS ve airbag (hava yastığı) gibi donanımlar eklendi. Motor seçenekleri olarak 1.5 litre karbüratörlü 90 beygir, 1.6 litre enjeksiyonlu SOHC VTEC 125 beygir, 1.6 DOHC 136 beygir, 1.6 litre VTEC-E 160 beygir, ve 1.5 litre VTEC-E 92 beygir gibi seçenekler bulunuyordu. Kasa tipi olarak 3 kapılı hatchback, 2 kapılı sedan coupé ve 4 kapılı sedan seçenekleri mevcuttu. Civic'te 4 ileri otomatik ve 5 ileri manuel şanzıman seçenekleri mevcuttu. Altıncı Nesil (1995 - 2000) küçükresim|sol|Altıncı Nesil Makyajlı Civic Sedan küçükresim|sağ|Altıncı Nesil Civic Hatchback küçükresim|sağ|Euro Civic Altıncı nesil Civic, 1995 yılında tanıtıldı. Bu model, Honda Civic'in başarı temellerinin atıldığı modeldir. Bu modelde daha köşeli hatlar, büyük far ve stop grubu ve daha uzun dingil aralığı gibi birçok değişikliğe sahiptir. Birçok kişinin beğenisini kazanan bu model, Türkiye'de de çok satmıştır. Türkiye'de 1.4 litrelik 90beygir, 1.6 litrelik 126beygir ve 1.6 VTi olarak adlandırılan 160beygirlik motorlarla sunulmuştur. Motorlar 4 ileri otomatik şanzıman ya da 5 ileri manuel şanzıman ile alınabiliyordu. VTi modeli ise sadece manuel şanzımanla sunulmuştur. 1999 model yılı için Civic makyajlandı. Civic'te hem aracın için hem de dışında çeşitli değişiklikler yapılmış ve bu değişiklikler ülkelere göre değişiklik göstermiştir. Değişikliklerden bazıları; yeni ızgara, yeni farlar, yenilenen ön tampon, çamurluklar, ön kaput ve yenilenen arka tampon ve arka stoplardır. O dönemde pek iyi durumda olmayan, hatta yeni bir araba üretmek için yeterli kaynağa sahip olmayan Rover grubu ile Honda'nın arasında eskiden süregelen bir ortaklık bulunmaktaydı. Bu ortaklığın bir ürünü olan ve Euro Civic diye lanse edilen Civic modeli esasen Rover 400/45 ile aynı motor ve platformu paylaşıyor, İngiltere'de üretiliyordu. MB koduyla sadece 5 kapılı liftback karoserle satılan Euro Civic'lerin ithalatı 99’da son buldu. Yedinci Nesil (2001 - 2006) küçükresim|sol|Yedinci Nesil Makyajlı Civic Sedan küçükresim|sağ|Yedinci Nesil Civic Sedan küçükresim|sağ|Yedinci nesil Civic Type-R Honda'nın 2001 ile 2006 arasında ürettiği Civic modelidir. Araç, 2000 yılının Eylül ayında piyasaya sürüldüğü için 2001 model olarak geçmektedir. Aynı şekilde 2005 yılının ikinci yarısına kadar üretildiği için de 2006 model yılına sahip yedinci nesil Civic'ler vardır. Bir önceki nesliyle kıyaslandığında boyutlarını koruyan aracın iç mekanı önceki nesline göre biraz daha genişledi. Özellikle arka zeminde şaft tüneli çıkıntısının olmaması yani tabanın düz olması arka bölümdeki yolcular için ekstra konfor sağladı. Civic'in Hybrid modeli bu nesilde, 2002 yılında sunulmuştur. Honda, bu araç ile 2000 yılında Japonya yılın otomobili ödülünü dördünce kez kazanmış oldu. Aynı şekilde 2001 yılında ise Japonya Otomotiv Araştırmacıları ve Gazetecileri Konferansı Yılın Otomobili ödülüne sahip olmuştur. Araç 2003 yılında makyajlanmıştır. Bu makyajla aracın ön farları, arka stopları, ön kaput, ön tampon ve marşpiyellerinde değişikliğe gidilirken iç dizaynında ise gösterge yazıları ve ışıkları, müzik sistemi gibi değişiklikler olmuştur. Yedinci nesil Civic Türkiye'de sadece 110 beygir gücündeki 1.6 litrelik VTEC motorla satılmıştır. Ayrıca 2.0 litrelik 200 beygirlik Hatchback Type-R modeli de bulunmaktadır. Bu nesil Civic Türkiye'de LS ve ES olmak üzere iki adet donanım seviyesiyle satılmıştır. Civic'in hibrit modeli, Türkiye'ye gelmemiştir.. Bu nesilde, 2002 model yılına sahip Civic Hatchback modeli de çıktı. 3 kapılı ve 5 kapılı olmak üzere iki seçeneği olan bu Civic modeli, Avrupa üretimi olduğu için bazı kaynaklarda Euro Civic olarak adlandırılır. Aynı zamanda LS ve ES donanım özelliklerinin yanında hatchback Civic'lerde Sport donanım seviyesi de mevcuttu. Bu araçlarda Türkiye'ye 1.4 litrelik 90 beygir, 1.6 litrelik 110 beygir ve Type-R modelindeki 2.0 litrelik 200 beygirlik motorlarla sunuldu. 2004 yılı itibarıyla hatchback model de makyajlanıp daha spor bir görünüme kavuşturulmuştur. Hem sedan hem de hatchback kasa tipinde isteğe bağlı olarak 5 ileri manuel ya da 4 ileri otomatik şanzıman seçenekleri vardı. Type-R modeli ise 6 ileri manuel şanzıman ile sunuluyordu. Sekizinci Nesil (2006 - 2012) küçükresim|sağ|Makyajlı 8.Nesil Honda Civic Sedan küçükresim|sağ|Makyajlı 8.Nesil Honda Civic Sedan küçükresim|sol|8.nesil Honda Civic Sedan küçükresim|sol|8.nesil Honda Civic Sedan küçükresim|sağ|8. Nesil Makyajlı Civic Hatchback küçükresim|sol|8. Nesil Makyajlı Civic Hatchback Sekizinci nesil Honda Civic 2005 yılında piyasaya çıktı ancak yılın ikinci yarısında tanıtılan Civic'in model yılı 2006'dır. Bu nesil, önceki nesillerden gerek iç gerekse dış olarak tamamen farklı ve ilgi çekiciydi. Dönemin çok üstünde tasarlanan iç dizayn yani kokpit herkesin ilgisini çekmişti. İki katmanlı gösterge paneline sahip aracın alt kısmında devir saati, vites göstergeleri, araç uyarı ışıkları ve kilometre sayacı yer alırken üst kısmında ise hız göstergesi, yakıt göstergesi ve hararet göstergesi yer almaktaydı. Civic'in bu neslinde; en alt donanım seviyesinden en üst donanım seviyesine kadar tüm modellerde ABS, 4 cam otomatiği ve Yan ve Perde hava yastıkları standart olarak sunuluyordu. Civic'in İç mekan ve dış boyutlarında önceki modele göre köklü değişikliklere gidilmiştir. Bu değişikliklere, önceki modeldeki gibi arka tabanın düz olması ve araç boyutlarının artması eklenince arka tarafın daha konforlu olması büyük oranda sağlanmıştır. Civic, 2006 yılında ULEV (Ultra Düşük Emisyonlu Araçlar) sertifikasını aldı ve neredeyse tüm motorlarda yakıt ekonomisini koruyarak rakiplerinden bir adım öne geçti. Sekizinci nesil Civic, Türkiye'ye sedan ve hatchback olmak üzere iki kasa tipiyle gelmiştir. Ayrıca, Honda Türkiye'ye ilk kez Hybrid modeli bu kasayla getirmiştir. Civic Türkiye'ye 3 farklı motor tipiyle gelmiştir. Bunlardan ilki; 1.4 litre 115 HP ve 162 Nm torka sahip Hybrid elektrikli motordur, aracın elektrikli motoru 20 beygir üretirken, benzin motoru ise 95 beygir güç üretmektedir. Aynı zamanda bu motor Civic'e Türkiye'de satılan ilk ve tek hibrit otomobil olma özelliği kazandırmıştır. İkinci motor seçeneği 1.6 litrelik i-Vtec 125 beygir gücü ve 152 NM torka sahip benzinli motordur. Üçüncü motor ise 140hp güce ve 174 Nm torka sahip 1.8 litrelik i-Vtec atmosferik benzinli motordur. Bu motorlar, Türkiye'de 5 ileri manuel ve 5 ileri otomatik şanzımanla sunulmuştur. Dream modeli ile diğer modeller arasındaki şanzıman farklıdır. Dream modeli tam otomatik vitesken (P-R-N-D3-2-1) iken Premium, Elegance ve Executive modellerindeki şanzıman F1 spor şanzıman olup (P-R-N-D-S) direksiyondan kontrolü mevcuttu. Sekizinci nesil Civic, Türkiye'ye 4 donanım seviyesiyle gelmiştir. Bunlar; Dream, Premium, Elegance ve Executive (sadece 1.8 litrelik motorda sunulmaktadır)'dir. 2007 yılında sadece Executive modelinde sunulan VSA, 2008 yılından itibaren Elegance modelinde opsiyonel olarak sunulmuş, 2009 yılındaki makyajdan sonra Premium, Elegance ve Executive donanımlarında standart olurken Dream modelinde ise opsiyonel olmuştur. 2009 yılının ikinci yarısında makyajlanan sekizinci nesil Civic'te; ön tampon, ön panjur, arka stop lambaları, far yıkama (dream modeli hariç), xenon far (dream modeli hariç), müzik sistemi (dream modeli hariç), kapılarda dekoratif çıtalar (dream modeli hariç) vb. değişikliklere gidilmiştir. Makyajdan sonra Elegance donanım seviyesi ile Premium donanım seviyesi arasındaki tek fark Sunroof olmuş, onun dışında bu iki donanım seviyesi arasında bir fark kalmamıştır. Dream seviyesi ile diğer donanım seviyeleri arasındaki fark, makyajdan sonra daha da açılmıştır. Premium, Elegance ve Executive modellerinde hız sabitleyicisi, 6'lı Cd changer, xenon far, far yıkama ve VSA standart olmuştur. Executive modelinde ekstra olarak koltuk ısıtma ve elektrikli katlanır ayna bulunurken sunroof opsiyoneldir. Elegance donanım seviyesinde sunroof standart olup diğer özellikler bulunmamaktadır. Araca gelen eleştirilerden bazıları far ve yağmur sensörünün bulunmaması ile iç malzeme plastiğinin kalitesizliğidir. Araç 2011 yılından itibaren fabrikadan BRC marka LPG ile de alınabilmekteydi. Aynı model yılları içerisinde hatchback kasa tipi de mevcuttu. İngiltere yapımı olan hatchback Civic bazı yerlerde hala Euro Civic olarak adlandırılmaktadır. 3 kapılı ve 5 kapılı olmak üzere iki modeli vardır. 2009 yılındaki makyajına kadar sadece 1.8 litrelik i-vtec 140 beygirlik güce sahip olan araç manuel ve i-Shift yarı otomatik şanzımanla destekleniyordu, Type-S ve Sport olmak üzere 2 donanım seviyesine sahip aracın bir de 2.0 litrelik 201 HP gücündeki Type-R modeli de yer alıyordu. 2009 yılındaki makyajdan sonra araçta 1.4 litrelik 100 beygirlik motor kullanılmış, 1.8 litrelik motor istek üzerine yapılmaya başlanmıştır. Manuel şanzımanın yanında nadiren tam otomatik modeller de olmakla beraber genellikle i-Shift şanzıman kullanılıyordu. Dokuzuncu Nesil (2012 - 2016) küçükresim|sol|9. Nesil Honda Civic Sedan küçükresim|sol|9. Nesil Honda Civic Sedan 2010 yılının Aralık ayında yeni Civic için artık sinyaller verilmeye başlanmıştı. Honda; enerjik, şık ve aerodinamik başlığı altında bir taslak yayınladı. 2011 yılında Kuzey Amerika Otoshow'unda görücüye çıkan Civic Türkiye'ye 2011 yılının sonlarında 2012 model yılı ile giriş yaptı. Önceki kasaya göre iç ve ön tarafında fazla bir değişiklik olmayan yeni kasa Civic'de en önemli değişim aracın arka kısmında ve yüksekliğinde oldu. Ön kısım ise önceki modele göre keskinleştirildi. Önceki modele göre biraz daha yüksek olan Civic'in eleştiri alan eksiklikleri bu kasada giderildi. Yalıtımı iyileştirilen araca yağmur ve far sensörü eklendi, iç malzeme kalitesinde iyileştirilmeye gidildi, bagaj hacmi arttırıldı ve bazı donanımlar eklenerek zenginleşen araç önceki nesille ciddi olarak ayrıştı. Başta arka tasarımla ilgili eleştirilere maruz kalan Civic'in arka tasarımı zamanla benimsendi. Beklenenin aksine yeni Civic'in önceki nesliyle aynı motoru taşıması hayal kırıklığına neden oldu. Civic, Türkiye'ye 1.6 litrelik 125 beygir gücü 152 NM torka sahip motorla geldi ve bu motorlar 5 ileri manuel ya da 5 ileri otomatik şanzıman seçenekleriyle alınabiliyordu. Bu nesilde, aracın ECO olarak geçen fabrika çıkışlı LPG modelinin üretimine başlandı ve bu modelin üretimi 2012 yılından beri devam etmektedir. Aracın nadir olan 1.8 140hp lik motorlu modelleri de bulunur. Başlarda isteğe göre özel olarak getirilen ve diğer modeller gibi 5 ileri düz veya 5 ileri otomatik şanzımanla desteklenen bu motorun kullanıldığı modeller artık bulunmamaktadır. küçükresim|sağ|9. Nesil Civic Hatchback küçükresim|sol|9. Nesil Civic Hatchback Bir önceki nesilde olduğu gibi güvenlik donanımları en temel modellerde bile en dolu modellerle aynıdır. Civic; Dream, Premium, Elegance ve Executive olmak üzere 4 farklı donanım seviyesiyle Türkiye'ye gelmiştir. Araçların donanım olarak farklılık gösterdiği özellikler; Dream modelinde; Far,yağmur, park sensörü, sunroof, xenon far, far yıkama, geri görüş kamerası, çelik jant, koltuk ısıtması, deri koltuk, anahtarsız giriş, usb, bluetooth ve hız sabitleyicisi gibi özellikler bulunmamaktadır. Premium modelinde; Xenon far ve far yıkama, sunroof, deri koltuk, koltuk ısıtması bulunmamaktadır. Elegance modelinde; Deri koltuk ve anahtarsız giriş özelliği bulunmamaktadır. Executive modelinde; sunulan özelliklerin hepsi mevcuttur, bulunmayan bir özellik yoktur. Araç 2014 yılında makyajlandı. Çok büyük fark olmayan aracın jantları ve ön panjuru yenilendi. Aracın içinde ise teyp ve müzik çalarda değişiklikler yapıldı, yapılan değişiklikle araca sportif bir görünüm kazandırılmaya çalışıldı. Aracın 2015 yılı itibarıyla Black Edition adında body kitli, spoilerli ve navigasyon ekranlı özel bir serisi üretime sunuldu. Sınırlı sayıda üretilen bu model, Civic'in spor versiyonu olarak kabul edilebilir. küçükresim|sağ|Civic Type-R Aracın hatchback versiyonu da bulunmaktadır. Türkiye'ye 2013 yılı itibarıyla giriş yapan aracın üç adet motor seçeneği bulunmaktadır. Bunlar; 1.4 litrelik i-Vtec, 100 beygirlik, 127 NM torka sahip benzinli motor, 1.6 litrelik i-Dtec, 120 beygir güce ve 300 NM torka sahip dizel motor ve 2.0 litrelik turbo beslemeli i-Vtec, 310 beygir güç ve 400 NM torka sahip motordur. 2 litrelik motor sadece spor model olan Civic Type-R modelinde sunulmaktadır. Sunulan motorların hepsi Türkiye'de sadece manuel şanzıman ile desteklenmektedir. 1.4 litrelik motorun Comfort ve Elegance olmak üzere iki donanım seviyesi varken, 1.6 litrelik dizel motorun Comfort, Elegance ve Sport olmak üzere üç donanım seviyesi vardır. Type-R modeli ise tek donanım paketi ile sunulmaktadır. Onuncu Nesil (2016 - 2022) Yeni Civic; 2015 yılında New York Otomobil Fuarı'nda konsept olarak tanıtıldı. Civic, Honda tarafından “ Baştan aşağı yenilenen Yeni Civic Sedan” ve “Şimdiye kadarki en iyi Civic” sloganları ile duyuruldu. Civic sedanda; özellikle tasarımda göze çarpan değişiklikler yapılmıştı, motor seçeneklerindeki değişiklikler de dikkat çekmekteydi. Yeni Civic'in, ABD’de satışına 2.0 litre atmosferik ve 1.5 litre Turboşarjlı benzinli motorlar ile başlanmıştır. Honda'nın yeni 1.5 litre turbo benzinli motoru, ilk defa Civic’de kullanıldı. Yeni turbo motor, 5500 d/d da 182 beygir gücü üretirken 1800 ile 5500 devir arasında 260 Nm tork üretmekteydi. Bu motor; atmosferik motorlara göre litre başına daha yüksek güç üretir, maksimum torku daha düşük devirde ve daha geniş bir devir aralığında verir. küçükresim|sağ|Civic Sedan küçükresim|sağ|Civic Coupé Civic, Türkiye'ye 2017 yılının Şubat ayında geldi. Civic, Türkiye ve Avrupa pazarında 1.5 litrelik motora ek olarak 1.6 i-DTEC turbodizel motor seçeneği ile satışa sunulmuştur. Bu motorlar, isteğe bağlı olarak otomatik şanzıman ile alınabilmektedir. Bir önceki nesilde 5 ileri tam otomatik vites ile Türkiye'de görülen Civic, yeni kasası ile Türkiye'de de benzinli versiyonlarda CVT otomatik şanzıman ile satışa sunulacak. Yeni Civic'de kullanılan CVT şanzımanın, yakıt tüketimi ve konfor konusunda Civic'in bir önceki nesle göre daha iyi olmasını sağlayacağı düşünülmektedir. Teknik verilere göre yeni Honda Civic, önceki nesilden daha büyüktür. Aracın iç mekanı, yüksekliği, uzunluğu ve bagaj hacmi ön plana çıkmaktadır. Aracın iç mekanında önemli iyileştirmeler yapıldığı görülmektedir. Bir önceki nesilde 440 litre olan bagaj hacmi Yeni Civic'te 500 litre civarıdır. Yeni Civic’te dikkat çeken önemli noktalardan birisi, eski kasada pek çok kişinin şikayet ettiği yetersiz iç mekan malzeme kalitesinin ve kullanılan sert plastik malzemelerin yerini, oldukça kaliteli ve üst sınıf ayarında bir iç mekanın almış olmasıdır. ABD’de gerçekleştirilen testlerin tamamında Yeni Civic’in malzeme kalitesi ve ses izolasyonu konusunda bir önceki modele göre oldukça geliştirilmiş olduğu ifade edilmiştir. Yeni Civic'teki önemli değişiklerden birisi de, ağırlık merkezinin yerinin değiştirilerek yol tutuş konusunda Civic’in daha iyi bir duruma getirilmesidir. Civic’in arka tarafında kullanılan yeni bağımsız süspansiyon sistemi sayesinde araç, önceki nesle göre konfor anlamında önemli bir gelişme kaydetmiştir. Yeni Civic, güvenlik donanımları ile de sınıfında üst sıralara oynamaya aday durumdadır. Civic'in özellikle ABD’de satılmakta olan Touring modelinde otomatik gündüz, uzun ve kısa led farlar, 450 watt ses sitemi, 8 yöne ayarlanabilen sürücü ve 4 yöne ayarlanabilen elektrikli yolcu koltukları, ön ve arka tüm koltuklarda ısıtma, uzaktan motor çalıştırma, anahtarsız giriş ve kapı kilitleme, Apple ve Android uyumlu multimedya sistemi, 7” dokunmatik ekran ve ekrandan araç elektronik aksam kontrolü, elektronik park freni gibi sınıfına göre iddialı donanımlar bulunmaktadır. Civic, gerçekleştirilen güvenlik testlerinde kendi sınıfının üzerinde bir performans sergilemiştir. ABD'de gerçekleştirilen ve dünyanın en saygın güvenlik testlerinden olarak kabul edilen IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) testlerinde Yeni Civic, en üst düzeyde güvenlik seviyesi olan “Top Safety Pick+” puanını almıştır. Yeni Civic, bu değerlendirmede “çok güvenliği ve ön çarpışma güvenliği” başlıklarında kendi sınıfı ve üst sınıflardaki pek çok modeli geride bırakarak güvenlik konusundaki üstünlüğünü kanıtlamıştır. Yeni Civic'in orta-üst donanım seviyelerinde bulunan Honda Sensing özelliği ile; Şeritten çıkma uyarısı, Şerit takip yardım sistemi, Hız azaltma, Adaptif hız kontrolü, İleri çarpışma yardımcısı, Çarpışma hafifletici donanımları standart olarak sunulmaktadır. Yeni Civic Sedan'ın üretimine ve satışına çok kısa bir süre önce başlanmasına rağmen Honda Civic, Kuzey Amerika’da yılın otomobili ödülünü almıştır. Ayrıca, Kuzey Amerika’da gazeteciler ve otomobil federasyonları tarafından da Yeni Civic Sedan’a çeşitli ödüller verilmesi modelin başarısını tescilleyen faktörler olarak karşımıza çıkmaktadır. Pek çok anlamda geliştirilen ve otoriteler tarafından C ile D sınıfları arasında bir yerde gösterilen Yeni Civic Sedan, Türkiye’de 2016 yılının Ekim ayında satışa sunuldu. Yeni Civic Sedan'da bulunacağı kesinleşen motor seçenekleri benzinli atmosferik, benzinli LPG ve dizel olarak öne çıkmaktaydı. Tüm motor seçenekleri için otomatik vites seçeneğinin Türkiye’de satışa sunulacağı belirtilmiştir. Yeni Civic Sedan’ın üretildiği 9 fabrikadan birisi Honda Türkiye fabrikasıdır. Civic'in dizel – otomatik versiyonu Honda fabrikaları içinde sadece Türkiye’deki Honda fabrikasında üretilmektedir. Kaynakça Civic Kategori:Türkiye'de üretilmiş otomobiller Kategori:Alt orta sınıf otomobiller Kategori:Hatchback otomobiller Kategori:Sedan otomobiller Kategori:Station Wagon otomobiller Kategori:Coupe otomobiller Kategori:Ralli arabaları Kategori:Önden çekişli taşıtlar Kategori:Dört tekerlekten çekişli taşıtlar Kategori:1973'te tanıtılan otomobiller
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri