Honda S500, Honda tarafından 1963-1964 yıllarında üretilen iki kapılı spor otomobili modelidir. Araç Honda tarafından piyasaya sürülen ilk binek-spor otomobil olup Honda'nın ilk kamyoneti T360'dan 4 ay sonra üretimine başlanmıştır. 1962 yılında hazırlanan S360 projesinin daha yüksek hacimli varyantı olarak bilinmektedir. S360 gibi S500'de Honda'nın güçlü motosiklet geçmişinden payını almıştır. S500 projesi 492cc üstten çift eksantrikli, dört silindirli ve dört karbüratörlü, 9500 d/d çevirebilen bir motor ile planlanmıştır ancak üretime geçildiği sırada motor 531cc'ye yükseltilmiş ve yeni motorun gücü ise 8000 d/d'da 44bg olarak açıklanmıştır. 4 ileri düz vites şanzıman ile sunulan S500'ü diğer arkadan itişli otomobillerden ayıran en önemli özelliği ise önde konumlandırılmış motorun güç aktarımının arka tekerleklere zincir sistemiyle çalışan bir şanzıman sistemi ile aktarılmasıdır. Aynı zamanda 4-tekerlek bağımsız süspansiyon ve ön tarafta torsiyon barları ile arka tarafta coilover tipi amortisör sistemi kullanılmıştır. S500'ün dönemin rakipleri Datsun Fairlady ile Toyota Sports 800 idi. Araç toplam olarak 1,363 adet üretilmiştir. Kaynakça Dış bağlantılar Motor Trend History of S600 S500 Kategori:Spor otomobiller Kategori:Roadsterler Kategori:Arkadan itişli taşıtlar Kategori:1963'te tanıtılan taşıtlar