Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Hongdu JL-8

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Hongdu JL-8 (ya da Nanchang JL-8 ve K-8 Karokorum) iki kişilik basit eğitim ve hafif saldırı uçağı olarak Pakistan (Pakistan Aeronautical Complex) ve Çin (China Nanchang Aircraft Manufacturing Corporation) arasında ortak çalışma sonucu yapılmıştır. Uçağın üstlenicisi Hongdu Aviation Industry Corporation'dır. K-8 Karokorum ihraç da edilmektedir. Şimdilik 500'den fazla üretilmiştir. Tarihi Pakistan ve Çin hükümeti eğitim uçağı yapmak amacıyla aralarında anlaşmışlardır. Başlangıçta uçağın bir özelliği çok fazla Amerikan parçası taşımasıydı. İlk prototip 1989'da yapılmıştır, ilk uçuş ise 1990'da yapılmıştır. Pakistan Hava Kuvvetleri ilk olarak 1994'te 14 jet teslim almış sonra 75 Cessna eğitim uçağıyla değiştirilmiştir. People's Liberation Army Air Force (Çin'in hava ordusu) 1988'de 6 jet teslim almıştır. Sonra Çin yerli motorunu takmıştır. People's Liberation Army Air Force şimdi filosundaki eski eğitim uçaklarını bunlarla değiştirmektedir. Başka milletlerde bu jete ilgi duymaktadır ve şimdi Mısır, Sri Lanka ve Zimbabve hava kuvvetleri kullanmaktadır. Uçak olarak eğitim hizmeti yapmıştır ve yer saldırısında da görev almaktadır. Dizaynını Shi Ping yapmıştır ve baş test pilotu Yang Yao'dur. Tasarım Motor: K-8 Honeywell TFE731-2A-2A modüler turbofan motor ile beraber DEEC & hydro-mechanical yakıt kontrol sistemi kullanmaktadır. Kokpit düzeni: Kokpit dizaynını en son Military Specification of Aircrew Station Geometry yapmıştır ve görüş dizaynlarını da yapmıştır. Elektronik Uçuş Sistemi Collins tarafından ön ve arka kokpite yerleştirilmiştir. UHF/VHF iletişim sistemi, taktiksel hava seyrüseferleri/RADIO COMPASS & ILS (aletli iniş sistemleri) vardır. Çıkış sistemi/kaçış sistemi: Son derece güvenilir 2 adet Martin-Baker MK-10L uçuş koltuğu pilotları hayatta tutmaktadır. Çevresel Kontrol Sistemi (ECS): AlliedSignal ECS sistemini sağlamaktadır. AlliedSignal ferah kokpit ve çevresini ve klima kapasitesini sağlamaktadır. Yakıt sistemi: Uçağın yakıt sistemi yakıt tankından ve yakıt besleme aracından, meydana gelmek yakıt tankı ve yakıt besleme transferi, basınç delikleri, yakıt miktarı ölçme/gösterme aracı, yakıt ikmal ve yakıt boru alt sisteminden oluşmaktadır. Toplam yakıt 2 gövde bladder tipi lastik tanklar ve bir kanatta tam dolu tank 1720lb'den oluşmaktadır. Her bir tank 250 litreden oluşmaktadır. Uçuş Kontrol Sistemi: Uçak donanımı ile geleneksel uçuş denetimlerinin kontrolü sert uçuş değneyi taşıma sistemi ve elektrik gücüyle ya da hidrolik gücüyle çalışmaktadır. Yatırgaç kontrol sistemi,ters çevrilemez otomatik kontrol tipinden, sakin hidrolik yükselticisi, yapay bir temas sistemi, biçimli bir çalıştırıcı ve bir sert değnek aktarma mekanizmasından oluşmaktadır. İrtifa dümeni ve dümen kontrol sistemi ters çevrilebilir sert değnekten oluşmaktadır. Ana özellikler Geniş hız menzili ve yüksek manevra: Uçak memnuniyet verici bir şekilde uçuş kalitesine sahiptir. MIL-F-8785C IV büyük ölçüde manevra yapabilme ihtiyacını karşılamaktadır. Görüş: Uçak, iyi bakış ve tam kapalı kokpit düzenlemesine sahip çatışma uçağıdır. Motor: Uçak modern bir turbofan motoruna sahiptir. Avyonikler: Uçağın state-of-the-art ekipmanı eğitim pilotlarının ihtiyacını tatmin edici bir şekilde karşılamaktadır. Büyük ölçüde güvenilir çıkış sistemi: Uçak, modern bir çevresel kontrol sistemine sahiptir. Kokpitin havada da yerde de güvenliğini sağlamaktadır. İniş vitesi: Uçak hidrolikle sistemiyle çalışarak frenleri ve burunları döndürmektedir. Görevi: Uçak çok amaçlı eğitim yeteneğine sahiptir. Saldırı ve savunma yeteneği de vardır. Hizmet ömrü: Uçak 8.000 uçuş saati ömrüne sahiptir. Performans: Uçak uzun bir dayanma ve yüksek yükseklik sınırına sahiptir. Kullanıcılar küçükresim|sağ|300px|Operators of the JL-8 and K-8. Mısır Hava Kuvvetleri - 80 + 40 Mısır'da toplanmaktadır Gana Hava Kuvvetleri- 4 Myanmar Silahlı Kuvvetleri - 12 Namibya Hava Kuvvetleri - 4 Pakistan Hava Kuvvetleri - 100 + 20 üretti Çin Ordusu - 200 Sri Lanka Hava Kuvvetleri - 4 Sudan Hava Kuvvetleri - 12 Zambiya Savunma Kuvvetleri - 8 Zimbabve Hava Kuvvetleri - 12 Eski kullanıcılar Fas Hava Kuvvetleri - 20 Potansiyel müşteriler Endonezya Venezuela Genel özellikler Mürettebat: Art arda dizili 2 pilot Uzunluk: 11.6 m (38ft 0 in) Kanat uzunluğu: 9.63 m (31ft 7 in) Yükseklik: 4.21 m (13ft 9 in) Boş ağırlık: 2,687kg (5,924lb) Maksimum kalkış ağırlığı: 4,330kg (9,546lb) Güç: 1× Garrett TFE731-2A-2A turbofan, 16.01kN (3,600lb) Başarım Maksimum hız: 800km/h (497mph) Menzil: 2,250km (1,214nm) Cephane 1 x isteğe bağlı 23mm top 943kg savaşyükü; PL-7AAMs; bombalar; roketler Kıyaslanabilir uçaklar HAL HJT-36 Kaynakça İngilizce Wikipedia 14/05/2008 tarihli Hongdu JL-8 maddesi Notlar Dış bağlantılar K-8 Karakorum at FAS.org K-8 Karakorum at Aerospaceweb.org JL-8 at Chinese Defence Today Karakorum-8 at PakistaniDefence.com K-8 Karakorum at PakDef.info JL-8 Kategori:Eğitim uçakları Kategori:Askerî uçaklar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri